ارزش بازار اپل بار دیگر در آستانه سه تریلیون دلار قرار گرفت

روز چهارشنبه ارزش بازار اپل به بالاترین میزان خود دست یافت و حالا ارزش سهام این غول تکنولوژی آمریکایی، بسیار به مرز سه تریلیون دلار نزدیک شده است.

طبق گزارش و اطلاعات رفینیتیو، سهام شرکت اپل تا پایان معاملات روز چهارشنبه، با رشد ۰.۶ درصدی به ۱۸۹.۲۵ دلار رسیده و حالا ارزش بازار اپل به ۲.۹۸ تریلیون دلار رسیده است. این در واقع دومین رکورد متوالی افزایش ارزش سهام اپل محسوب می‌شود. همچنین این شرکت در اواسط معاملات سوم ژانویه سال ۲۰۲۲، برای مدت کوتاهی نیز به بالای مرز سه تریلیون دلار دست یافت. بااین‌حال، ارزش بازارش تا پایان معاملات، به پایین این رقم بازگشت.

طبق گزارش رویترز، افزایش اخیر سهام اپل، از تخمین سرمایه‌گذاران جهت درآمدهای آتی این شرکت بیش از انتظارات رفته است. براساس آمار رفینیتیو، سهام اپل درحال‌حاضر حدود ۲۹ برابر درآمد پیش‌بینی شده این شرکت، معامله می‌شود که بالاترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

درواقع نزدیکی ارزش بازار اپل به سه تریلیون دلار بعد از معرفی یک هدست واقعیت ترکیبی گران قیمت در پنجم ژوئن رقم خورد. این محصول، پرریسک‌ترین سرمایه گذاری اپل از هنگام معرفی آیفون در بیش از یک دهه گذشته است.

بیشتر بخوانید: کمک هدست ویژن پرو اپل به جراحان ؛ نمایش اطلاعات حیاتی بیمار در زمان عمل!

رشد ارزش بازار اپل

به‌نظر رشد اخیر سهام با ارزشترین شرکت جهان، در پی بهبود قوی شرکت‌های فناوری بزرگ در وال استریت رقم خورده که تحت تاثیر انتظارات جهت نزدیکی به پایان سیکل افزایش پیاپی نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو و خوش بینی نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی بوده است.

لازم به ذکر است که ارزش سهام اپل در سال ۲۰۲۳، یک رشد ۴۶ درصدی تجربه کرده است، در حالی که سهام انویدیا ۱۸۵ درصد افزایش داشته و به نخستین شرکت تراشه سازی با ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شده است. از طرفی ارزش سهام شرکت‌های تسلا و متا پلتفرم‌ نیز سال جاری بیش از دو برابر شده‌ و ارزش سهام مایکروسافت، هم ۴۰ درصد رشد داشته است.

ارزش بازار اپل

ارزش بازار اپل

بااین‌حال گزارش مالی سه ماهه اخیر اپل، حاکی از کاهش درآمد و سود این شرکت بوده، اما از طرفی همچنان بالاتر از انتظارات تحلیلگران است. این نتایج مالی درکنار بازخرید مستمر سهام، شهرت و اعتبار این شرکت به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط ابهامات اقتصادی جهانی را در بین سرمایه‌گذاران بیش از قبل بهتر کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قرارگیری ارزش بازار اپل در مرز ۳ تریلیون دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.