سامسونگ گلکسی S25 با قابلیت‌های هوش مصنوعی متنوع‌تر عرضه خواهد شد

به‌نظر می‌رسد که آینده هوش مصنوعی درون دستگاهی برای گوشی‌های هوشمند آینده سامسونگ در حال شکل‌گیری است. شایعات اخیر از تداوم همکاری سامسونگ با گوگل برای عرضه نسخه جدید مدل هوش مصنوعی موسوم به Gemini Nano 2 حکایت دارند.

در حال حاضر سری گلکسی S24به منظور ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه از نخستین نسل مدل Gemini Nano استفاده می‌کند. با این‌حال یک شایعه جدید نشان می‌دهد که سری گلکسی S25 احتمالا نخستین دستگاه استفاده‌کننده از مدل معرفی نشده Gemini Nano 2 به‌شمار خواهد رفت. پرچمداران آینده سری گلکسی S سامسونگ احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهند شد.

وبسایت کره‌ای Daum Herald Economy در گزارش جدید خود به این خبر اشاره نموده است. این پایگاه خبری در گزارش خود به اظهارات Cho Cheol-min؛ مدیر اجرایی واحد System LSI در سامسونگ الکترونیکس استناد نموده است. بر اساس این گزارش، Cho Cheol-min اخیرا با حضور در یک انجمن درباره برنامه‌های کمپانی برای سری گلکسی S25 بحث کرده است. شایان به ذکر است که این بحث‌ها شامل جزئیاتی درباره مدل Gemini Nano 2 گوگل بوده است؛ مدلی که غول جستجوگر هنوز به‌طور رسمی از آن رونمایی نکرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد تا برای پرچمداران سری گلکسی S25 در سال ۲۰۲۵ بار دیگر با شرکت گوگل همکاری نماید. این همکاری احتمالا شامل استفاده از نسخه آینده مدل زبانی بزرگ گوگل موسوم به Gemini Nano 2 جهت تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی درون دستگاهی برای سری گلکسی S25 خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که Gemini Nano 2 نسبت به مدل نسل قبلی خود در چه حوزه‌هایی و به چه شکل ارتقاء خواهد یافت. با این‌حال انتظار می‌رود که مدل جدید با پیشرفت‌هایی در زمینه تشخیص صدا و پردازش تصویر عرضه شود.

Samsung Galaxy S25 Series Galaxy AI

Samsung Galaxy S25 Series Galaxy AI

در خصوص هزینه پیاده‌سازی قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح شده است. مدیرعامل واحد Mobile Experience سامسونگ پیش‌تر در ماه فوریه به نکاتی درباره احتمال پولی شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی در آینده اشاره کرد (در چنین شرایطی کاربران برای دسترسی به امکانات هوش مصنوعی باید مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک پرداخت نمایند).

بنابراین قابلیت‌های Gemini Nano 2 در آینده احتمالا به‌طور کامل رایگان نخواهند بود. تا موعد عرضه رسمی سری گلکسی S25 کماکان چند ماه دیگر زمان باقی مانده است. بعلاوه پیشرفت‌های Gemini Nano 2 در زمینه هوش مصنوعی روی دستگاه هنوز مورد تائید قرار نگرفته است. بنابراین اگرچه گزارش جدید به تداوم همکاری میان شرکت‌های سامسونگ و گوگل اشاره نموده است؛ اما اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که این همکاری در آینده به چه شکل پیش خواهد رفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.