رندر اپل واچ X نشان‌دهنده استفاده از بند جدید با مکانیسم مغناطیسی است

رندر جدید اپل واچ X (سری ۱۰) تائیدکننده شایعه‌ای است که از مدتی قبل در فضای مجازی شنیده می‌شود. تابستان سال گذشته مارک گورمن؛ سردبیر نشریه بلومبرگ ادعا کرد که اپل واچ X احتمالا مجهز به کیس باریک‌تری بوده و به منظور اتصال بندهای ساعت از یک مکانیسم جدید با کمک آهنربا استفاده خواهد کرد.

روش فعلی اتصال بندها شامل لغزش قسمت انتهایی بند به داخل شکاف موجود در قسمت‌های بالا و پایین ساعت است. این شکاف، فضای قابل‌توجهی از داخل دستگاه را اشغال نموده و مانع از به‌کارگیری باتری بزرگ‌تر و افزایش مدت شارژدهی باتری اپل واچ خواهد شد. رندرهای اپل واچ X که توسط کاربری با شناسه concept_central@ در شبکه اجتماعی X منتشر شده‌اند؛ نشان می‌دهند که بند به دور یک دسته تعبیه شده در بالا و پایین ساعت بسته می‌شود.

از آنجا که برخلاف مدل‌های فعلی، هیچ‌گونه شیاری در قسمت‌های بالایی و پایینی ساعت به چشم نمی‌خورد؛ لذا استفاده از طراحی دسته‌دار احتمالا موجب آزادسازی فضای داخلی بیش‌تر جهت استفاده از باتری بزرگ‌تر خواهد شد.

استفاده از نمایشگر میکرو LED به‌جای پنل‌های اولد یکی دیگر از تغییرات احتمالی در اپل واچ X به‌شمار می‌رفت؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که چنین سناریویی عملی نخواهد شد. با این‌حال ضخامت حواشی اطراف نمایشگر کاهش یافته و پنل اولد به‌کارگیری شده احتمالا از روشنایی بالاتر و بهره‌وری انرژی بهتری برخوردار خواهد بود. این پدیده احتمالا موجب می‌شود تا اپل واچ X رکورد بیش‌ترین میزان شارژدهی باتری در میان ساعت‌های هوشمند اپل را به خود اختصاص دهد.

همچنین بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها اپل واچ X مجهز به قابلیت جدید نظارت بر فشار خون خواهد بود. این ویژگی در صورت بالا یا پایین بودن شدید میزان فشار خون کاربر به وی هشدار می‌دهد. مدل آینده اپل واچ احتمالا با سنجش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک قادر به اعلام فشار خون واقعی کاربران خواهد بود. اما بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر اپل صرفا بالا یا پایین بودن فشار خون کاربران را به آنها گوشزد می‌کند.

Apple Watch X

Apple Watch X

بعلاوه جالب خواهد بود که ببینیم آیا اپل برای بازگردانی مشخصه پالس اکسی‌متر به ساعت‌های هوشمند خود با شرکت Masimo به توافق خواهد رسید یا خیر. Masimo اخیرا به‌دلیل نقض حق ثبت اختراع از اپل شکایت کرد و قاضی کمیسیون تجارت بین‌المللی نیز علیه اپل رای داد. نهایتا ITC ممنوعیت به‌کارگیری این ویژگی در ساعت‌های هوشمند اپل را صادر کرد؛ تصمیمی که فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا با مشخصه پالس اکسی‌متر در ایالات‌متحده را ممنوع می‌کند.

پتنت Masimo در سال ۲۰۲۸ منقضی می‌شود و چنان‌چه اپل برای بازگردانی این ویژگی نخواهد تا آن زمان منتظر بماند؛ در این‌صورت بایستی حسگر جدیدی که ناقض حق ثبت اختراع نباشد را تولید نموده و یا هزینه‌های لازم برای استفاده از لایسنس Masimo را پرداخت نماید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.