سازنده تیندر، Match Group از جنگ اپیک با گوگل کنار کشید

شرکت Epic Games، توسعه دهنده و ناشر بازی‌های محبوبی مانند Fortnite، در حال حاضر در حال مبارزه با شرکت گوگل است. آنها ادعا می‌کنند که سیاست‌های فروشگاه برنامه‌های آنلاین گوگل نقض قوانین رقابتی است و به شرکت‌ها اجازه نمی‌دهد تا از رقابت عادلانه برخوردار باشند. از سوی دیگر، طبق اخبار جدید نشان می‌دهد سازنده تیندر، Match Group، خود را از جنگ اپیک با گوگل کنار کشیده است.

تاکنون، ۳۶ ایالت و واشنگتن دی سی شکایات رقابتی علیه شرکت گوگل را ثبت کرده‌اند و به این شرکت اتهام می‌زنند که سیاست‌های خود را برای محدود کردن رقابت و اجبار شرکت‌ها به استفاده از سیستم پرداخت خودشان در فروشگاه Play اعمال می‌کند.

اما به نظر می‌رسد که Match Group، صاحب Tinder و گروهی که بیش از ۴۵ برند معروف دیگر در بر دارد، توانسته است دعوای خود را با گوگل حل کند. آنها به توافقی رسیده‌اند که به این شرکت اجازه می‌دهد تا از سیستم پرداخت جایگزینی استفاده کند و پرداخت‌های کاربران را از طریق سرویس‌های دیگری به جای سیستم پرداخت فروشگاه Play انجام دهد.

این توافق به Match امکان می‌دهد تا در برنامه‌ای به نام “User Choice Billing” که توسط شرکت Alphabet، در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است، ثبت نام کند. همچنین، شرکت Match مبلغ ۴۰ میلیون دلاری را که به عنوان وثیقه نگهداری می‌شد تا در صورت پیروزی شرکت گوگل در دعوای قضایی، هزینه‌های برنامه‌ها را پرداخت کند، پس میگیرد.

سازنده تیندر، Match Group از جنگ اپیک با گوگل کنار کشید

جزئیات توافق Match Group و شرکت گوگل

Match Group در یک نامه به سرمایه گذاران اعلام کرده است که مبلغ ۴۰ میلیون دلاری که تا کنون به عنوان وثیقه نگهداری شده بود، به آنها بازگردانده خواهد شد. این اتفاق در پی دعوای قضایی بین Match Group و شرکت گوگل رخ داده است. همچنین، Match Group اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ هیچ مبلغ دیگری را به عنوان هزینه‌های قضایی به گوگل پرداخت نخواهد کرد.

این توافق باعث کاهش قیمت اشتراک برای کاربران Match، Tinder و Hinge خواهد شد. این کاربران از طریق سیستم پرداخت خارجی Match به جای فروشگاه Play پرداخت‌های خود را انجام خواهند داد. با این حال، این صرفه جویی بسیار کمی خواهد بود. شرکت گوگل در حال حاضر ۱۵ درصد از اشتراک‌ها و ۳۰ درصد از خریدهای درون برنامه‌ای را به عنوان هزینه کارمزد دریافت می‌کند. اما هزینه کارمزد خارجی تنها ۱۱ و ۲۶ درصد است، که در هر دو نوع پرداخت ۴ درصد صرفه جویی می‌شود.

یکی از سخنگویان شرکت گوگل اعلام کرده است: ما خوشحالیم که به توافقی با Match Group رسیده‌ایم. این توافق اطمینان می‌دهد که ما می توانیم به کاربران مشترک خود تجربه‌ای امن، یکپارچه و با کیفیت بالا را که از برنامه‌های موجود در فروشگاه گوگل Play انتظار دارند، ارائه دهیم. همچنین، این توافق به ما این امکان را می‌دهد که قابلیت سرمایه گذاری در اکوسیستم اندروید را حفظ کرده و ارزش را در طول عمر کامل برنامه به کاربران ارائه دهیم.

سازنده تیندر، Match Group از جنگ اپیک با گوگل کنار کشید

با کنار کشیدن سازنده تیندر از جنگ با گوگل، اپیک گیمز تنها طرف دعوی باقی می‌ماند

در این توافقنامه، اپیک گیمز به عنوان تنها طرف دعوی در جنگ ضدتراست باقی می‌ماند، در ابتدا، این شرکت و سازنده تیندر شکایات جداگانه‌ای علیه گوگل ارائه کرده بودند، اما دادگاه آنها را با هم ادغام کرد. زیرا آنها به دلایل مشابه شکایت کردند.

مشخص نیست که شرکت گوگل پیشنهاد مشابهی به اپیک ارائه کرده است یا خیر، اما مدیر عامل تیم سوئینی به آن اشاره کرد. سوئینی پس از تسویه حساب، به ایکس رفت تا اعلام کند که اپیک به‌تنهایی با این شکایت پیش خواهد رفت و پیشنهاد جایگزین را رد کرد.

سوینی اعلام کرد: اپیک به تنهایی علیه گوگل محاکمه خواهد شد. ما «صورتحساب انتخاب کاربر» گوگل را رد می‌کنیم که در آن گوگل تراکنش‌های بین کاربران و توسعه‌دهندگان را کنترل و بررسی می‌کند و از آن‌ها مالیات می‌گیرد.
این تاکتیک از همان ابتدا پوشش اصلی اپیک در جنگ علیه محدودیت‌های اپل و گوگل بود.

گوگل هنوز هم می‌تواند خود را به‌عنوان پیروز میدان ببیند. زیرا اپیک آخرین شکایت‌کننده باقی‌مانده است. علاوه بر شکایت Match، آلفابت یک توافق نامعلوم را امضا کرد که در آن ائتلافی از دادستان.های کل ایالت در ماه سپتامبر شکایت‌های ضدانحصاری خود را لغو کردند.
به سختی می‌توان گفت که این اقدام در مبارزه اپیک چه معنایی دارد. قضات احتمالاً صورت‌حساب انتخاب کاربر را به‌عنوان جایگزینی مناسب می‌بینند که تقاضای اپیک از اپل و گوگل را برآورده کرده و توسعه دهندگان را مجبور می‌کند تا تراکنش‌ها را از طریق فروشگاه‌های مربوطه خود انجام دهند. به نظر می‌رسد که برنامه گوگل این مشکل را کاهش می دهد. بنابراین مشکل اپیک از بیرون بی‌ربط به نظر می رسد. اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم تیم حقوقی آن به چه سمتی می‌رود.

Epic به تنهایی علیه گوگل محاکمه خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.