سازمان نصر خواهان شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون فیلتر

پیگیری‌های سازمان نصر (سازمان نظام صنفی رایانه‌ای) استان تهران درباره شفاف‌سازی دسترسی به فیلتر بدون محدودیت ادامه دارد. وزارت ارتباطات به دنبال انتشار فهرستی از شرکت‌های فناوری دارای دسترسی به اینترنت بدون محدودیت است.

حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره سازمان نصر استان تهران در ادامه پیگیری‌های مربوط به شفاف‌سازی دسترسی به اینترنت بدون محدودیت و مخالفت با اینترنت طبقاتی، نامه‌ای به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرد. در نامه ارسالی سازمان نصر به وزارت ارتباطات آمده است:

پس از محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به اینترنت، اخبار واصله، اشاره به درخواست دسترسی بعضی از نهادها، دستگاه‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و غیره به اینترنت بدون فیلتر دارد.

همان‌طور که می‌دانید، سازمان نصر مخالف محدودیت‌های سنگین اعمال‌شده اینترنت در چند ماه گذشته است و آن را مانع مخربی برای کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌داند. به اعتقاد سازمان نصر، وجود اختلال در شبکه و عدم دسترسی آسان به محیط کسب و کارهای اینترنتی، منجر به برهم زدن تعادل بازار می‌شود. سازمان نصر در ادامه نامه خود به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ذکر می‌کند:

لذا، این حق را برای اعضای سازمان نصر وجود دارد که اطلاعات دقیق و موثقی از این موضوع داشته باشند، تا بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کسب‌وکار خود انجام دهند. لذا خواهشمند است در مورد صحت وجود یا عدم وجود چنین فرایندی اعلام نظر فرموده و در صورت تایید، دستور فرمایید تا فهرست شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که دارای این دسترسی هستند، را به این سازمان اعلام فرمایند.

لازم به ذکر است که سازمان نصر تنها نهادی بوده که از ابتدای طرح موضوع اینترنت و فیلترشکن (وی‌پی‌ان) طبقاتی به واضح‌ترین شکل ممکن با آن مخالفت کرده است.

ماجرای نامه‌ی منتسب به سازمان نصر در ارتباط با دسترسی به اینترنت آزاد چه بود؟

اخیراً، تصویری از یک نامه‌ در فضای مجازی منتشر شد که در آن، سازمان نصر درخواست فراهم کردن شرایط دسترسی به اینترنت آزاد را مطرح کرده بود. امروز، مدیر بخش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد نامه انتشار یافته، مورد تایید سازمان نیست.

سازمان نصر و دسترسی به اینترنت بدون محدودیت

مدیر بخش روابط عمومی تاکید می‌کند کلیه فعالیت‌های حقیقی سازمان نصر تنها از طریق دبیرخانه نهاد صنفی مذکور پیگیری می‌شود. این نهاد در راستای صحت یا عدم صحت برخی از مکاتبات و اخبار سایر رسانه‌ها گفت:

ما تاکید می‌کنیم و یادآور می‌شویم که اخبار، مکاتبات و اطلاعیه‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تنها از طریق دبیرخانه و روابط عمومی این سازمان منتشر شده و نصر تهران در قبال اخبار منتسب به این سازمان که از سایر رسانه‌ها منتشر می‌شود، مسئولیتی ندارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.