ساخت کوچکترین پمپ برقی همه کاره

پمپ‌های ۱۲ ولتی زیادی برای باد کردن تشک‌های بادی یا برای استفاده در کمپینگ ها وجود دارد، اما وقتی صحبت از پمپ‌های بی ‌سیم بسیار سبک برای استفاده در کوله‌ پشتی، دوچرخه ‌سواری، اسکی و مواردی از این قبیل است، گزینه‌ها کمتر می‌ شوند. اخیرا یک شرکت به نام Flextail این شکاف را با ساخت پمپ‌های کوچک باتری‌دار بسیار جمع ‌و جور حتی برای بسیار سبک ‌ترین سفرها پر کرده است.

به گزارش سیناپرس، این پمپ باورنکردنی به اندازه یک آب نبات است و می تواند به جاکلیدی متصل شده یا به راحتی در جیب جا بگیرد و به آسانی قابل حمل است.

یک شرکت چینی به نام Flextail بیش از یک دهه است که تمرکز زیادی بر استفاده از فناوری مدرن برق و نوآوری در طراحی برای ساده ‌سازی کمپینگ‌ها داشته است اما این شرکت شاید بیشتر به خاطر مجموعه پمپ های کوچک و قابل حمل با باتری شناخته شده است.

پمپ های بسیار کوچک ۹۶ و ۸۰ گرمی که به طور خاص برای پدهای خواب سبک وزن طراحی شده اند، در حال حاضر دو تا از سبک ترین و کوچکترین پمپ های قابل حمل موجود در بازار هستند.به گزارش سیناپرس، با ساخت مدل جدید به نام زیرو (Zero) این پمپ ها حتی سبک تر و باریک تر شده و باتری قابل شارژ یکپارچه سری پمپ های کوچک را با یک گزینه قابل تعویض انعطاف پذیرتر جایگزین می کند. وزن Zero به تنهایی ۳۴ گرم است، و وقتی ۱۸ گرم اضافی را برای باتری CR123A اضافه کنید تا انرژی آن را تامین کند، هنوز کمتر از ۵۷ گرم وزن دارد. کسانی که شارژی را ترجیح می دهند می توانند از یک RCR123A با شارژ خارجی یا یک شارژر USB داخلی استفاده کنند.

شرکت سازنده توصیه می کند که باتری خاص مورد استفاده باید بین ۳٫۷ تا ۴٫۲ ولت با ظرفیت ۶۵۰ میلی آمپر ساعت و اندازه ۱۶ در ۳۴ میلی متر باشد.

شکل این پمپ استوانه ای و باریک بوده و طول آن کمتر از ۷٫۶ سانتی متر و قطر آن ۲٫۵ سانتی متر است. به نظر می رسد که این شکل برای قرار گرفتن در جیب، گیر دادن به جاکلیدی یا بستن بند به کوله پشتی نسبت به سری پمپ های کوتاه تر و چاق تر مفیدتر است.

پمپ زیرو دارای شش نازل مختلف است که برای قرار دادن دریچه‌ها روی پدهای خواب طراحی شده ‌اند. با فشار ۲٫۵ کیلو پاسکال کمتر از پمپ های تینی باد می شود، اما همچنان سرعت ۱۸۰ لیتر در دقیقه را ارائه می دهد و پدهای خواب را در تقریباً یک دقیقه پر می کند. با زمان اجرای تخمینی ۲۵ دقیقه، Zero می تواند تقریباً ۲۵ پد را پشت سر هم قبل از اتمام شارژ باتری باد کند.

شرکت سازنده خاطرنشان می کند که پمپ زیرو یک فن ‌دار مؤثر برای شروع سریع ‌تر و مطمئن‌تر آتش کمپ است. فعال کننده کوچک دکمه ای به دوبار ضربه زدن به عنوان محافظ در برابر فعال سازی تصادفی نیاز دارد.

به گزارش سیناپرس، بنابر اعلام شرکت تولید کننده، قیمت پمپ زیرو از ۲۷ دلار فقط برای پمپ یا ۳۶ دلار برای پمپ و باتری RCR123A شروع می شود.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: newatlas

نوشته ساخت کوچکترین پمپ برقی همه کاره اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.