ساخت چاقو تیز کن های مدرن

مطمئناً، داشتن یک چاقوی تیز در هنگام آشپزی می تواند شما را شبیه به یک آشپز حرفه ای نشان دهد، اما دلایل دیگری برای حفظ عملکرد تیغه ‌های چاقو در بهترین حالت وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، محققان یک استارتاپ فناوری، یک چاقو تیزکن برقی جدید به نام Angle Pro ساخته اند که مزایای فراوانی دارد. به گفته سازندگان، اگر تا به حال سعی کرده اید چیزی را با یک چاقوی کند برش دهید، متوجه سختی و مشقت آن خواهید شد. نه تنها احساس می کنید که در بریدن ناموفق هستید، بلکه این احتمال وجود دارد که برش ها به بدتربن حالت به نظر برسند. این موضوع نه تنها نارحت کننده و غیر حرفه ای است بلکه به نظر می رسد، یک چاقوی کند می تواند در واقع به بافت سلول های غذا آسیب برساند. یک چاقوی تیز می تواند به اطمینان از تازه تر ماندن غذا و حفظ یکپارچگی فیزیکی آن کمک کند.

سازندگان در ادامه توضیح می دهد:علاوه بر این، در حالی که با چاقویی که به سختی می تواند حتی کره را ببرد، سعی در برش دادن قطعات غذا دارید، احتمال اینکه با ابزار مذکور به خود آسیب برسانید زیاد است. در نتیجه بهبود زخمی که دراین نوع آسیب به وجود می آید، به دلیل بریدگی دندانه دار و ناهموار ممکن است نسبت به یک برش صاف و تمیز بیشتر طول بکشد. البته با یک چاقوی تیز، کنترل بیشتری بر کاری که تیغه انجام می دهد خواهید داشت، بنابراین کمتر با هر نوع بریدگی مواجه خواهید شد.

شرکت سازنده اعلام کرده که این چاقو تیزکن ۳ کاره دارای چرخ ‌های سرامیکی برای صاف کردن تیغه، چرخ‌ های الماسی برای تیز کردن تیغه، میله کاربید تنگستن برای قرار دادن لبه جدید بر روی تیغه و زاویه سنج فولاد ضد زنگ برای اندازه ‌گیری زاویه دقیق تیغه است.

به گزارش سیناپرس، این چاقو تیز کن که با موفقیت در کیک استارتر تأمین مالی شده در فلوریدا نمایش داده شده است. چاقو تیزکن Angle Pro با تخفیف به قیمت ۷۰ دلار عرضه می شود، در صورتیکه قیمت اصلی آن ۱۹۹  دلار است، البته سازندگان اعلام کردند که قیمت ها قابل تغییر هستند.

مترجم: فاطمه امینی

منبع: newatlas

نوشته ساخت چاقو تیز کن های مدرن اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.