زوتاک و AXGaming کارت گرافیک های RTX 4070 Ti سفید عرضه می‌کنند

به تازگی دو شرکت زوتاک و AXGaming دو مدل کارت گرافیک RTX 4070 Ti جدید معرفی کرده‌اند که به رنگ سفید هستند. البته عرضه این دو کارت گرافیک جدید فقط منحصر به بازار چین است و خبری از عرضه آن‌ها در بازار جهانی نیست. شرکت زوتاک نیز تا به این لحظه هیچ کارت گرافیک سفیدرنگی از سری RTX 40 برای عرضه جهانی معرفی نکرده و شرکت AXGaming نیز یکی از شرکای چینی انویدیاست که فقط در بازار داخلی چین فعالیت می‌کند.

کارت گرافیک های سفید رنگ RTX 4070 Ti زوتاک و AXGaming

ZOTAC GeForce RTX 4070 Ti 12GB X GAMING WHITE OC 1
AXGAMING GeForce RTX 4070 12GB X3W OC 1

ابتدا با کارت گرافیک سفیدرنگ AXGaming شروع می‌کنیم. کارت گرافیک AXGaming RTX 4070 Ti X3W OC یک کارت گرافیک سه‌فنه و دواسلاته است و از بُرد مرجع انویدیا استفاده می‌کند. ظاهر این کارت بسیار شبیه مدل RTX 4080 16GB آن بوده ولی ابعاد آن کاهش پیدا کرده‌اند (۲۹۹x117x42 میلی‌متر در مقایسه با ۳۳۷x142x59). همان‌طور که از اسم این کارت مشخص است، فرکانس‌ بیشینه آن نسبت به مدل مرجع ۳۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده و ۲۶۴۰ مگاهرتز است، اما توان حرارتی آن تغییری نکرده و همان مقدار مرجع ۲۸۵ وات باقی مانده است. برق ورودی این کارت گرافیک نیز از طریق یک درگاه ۱۶ پین ۱۲VHPWR تأمین می‌شود که چندان عجیب نیست.

حال به سراغ کارت گرافیک RTX 4070 Ti سفید رنگ از شرکت زوتاک می‌رویم. این کارت گرافیک در واقع همان کارت گرافیک RTX 4070 Ti X-Gaming زوتاک است که هفته پیش با آن ملاقات کرده بودیم، منتهی به رنگ سفید. این کارت طراحی سفید-خاکستری دارد، ۲.۵ اسلات اشغال می‌کند و به سه فن خنک کننده مجهز شده است. این کارت گرافیک هم به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده و فرکانس افزایشی ۲۶۴۰ مگاهرتزی دارد. اگر مشخصات مدل سفیدرنگ با مدل اصلی X-Gaming یکسان باشند، توان حرارتی این کارت گرافیک باید همان مقدار پایه ۲۸۵ وات ولی قابل افزایش به ۳۱۴ وات باشد.

قیمت و دسترسی

در خصوص قیمت و دسترسی، باید بگوییم که کارت گرافیک RTX 4070 Ti سفیدرنگ AXGaming در حال حاضر با قیمت ۶۴۹۹ یوآن (۹۴۴ دلار آمریکا) در کشور چین قابل خرید است. در سوی دیگر، قیمت کارت گرافیک سفیدرنگ زوتاک هنوز مشخص نیست؛ اما قیمت نسخه اصلی و آبی‌رنگ کارت گرافیک RTX 4070 Ti X-Gaming این شرکت با کارت گرافیک سفیدرنگ AXGaming قیمت یکسانی دارد. نکته مهم دیگر این است که این کارت‌ها، دارند به قیمت MSRP کارت RTX 4070 Ti در چین به فروش می‌رسند و کارت‌های رده بالایی محسوب نمی‌شوند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.