زلزله ۷.۴ ریشتری تایوان شرکت تولید تراشه TSMC را مختل کرد

زمین‌ لرزه قدرتمندی در تایوان اعصاب صنعت فناوری را به‌هم ریخته و نگرانی‌ها را در مورد اختلالات احتمالی در تولید تراشه جهانی افزایش داده است. زمین لرزه ۷.۴ ریشتری، قوی‌ترین زلزله ای که در دهه های اخیر کشور جزیره‌ای تایوان را لرزاند و شرکت تولید تراشه‌های نیمه‌هادی تایوان (TSMC) را مجبور به تخلیه تعدادی از پرسنل کارخانه کرد.

ترس کمبود تراشه پس از زلزله تایوان افزایش یافت

در حالی که TSMC اطمینان می‌دهد که کارگرانش ایمن هستند و بازرسی‌های اولیه هیچ آسیب بزرگی را نشان نداد، ارزیابی کامل هنوز در حال انجام است. در واقع این پروتکل‌های ایمنی شرکت بود که باعث تخلیه و تاخیر در تولید شد.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان اعلام کرده که همه کارگران آن سالم هستند و کسانی که تخلیه شده بودند، شروع به بازگشت به برخی خطوط کارخانه کرده‌اند.

زلزله 7.4 ریشتری تایوان تولید تراشه TSMC را مختل کرد

این خبر در زمانی منتشر می‌شود که جهان با کمبود تراشه دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. همه‌گیری کووید-۱۹ آسیب‌هایی را زنجیره تامین جهانی به همراه داشت و منجر به کمبود نیمه‌رساناهای مورداستفاده محصولات مختلف، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا ابرکامپیوترها شد. هرگونه مشکل تولید در TSMC، بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان، می تواند زنجیره تامین را تحت فشار قرار دهد.

تاثیر زلزله تایوان بر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل و انویدیا که برای چیپ‌های خود به TSMC متکی هستند، هنوز مشخص نیست. با این حال، یک اختلال طولانی‌مدت می‌تواند منجر به افزایش قیمت برای مصرف‌کنندگان شود، زیرا مشکل کمبود تراشه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

زلزله همچنین خطر اتکای بیش‌ازحد به یک منطقه واحد برای تولید تراشه را برجسته می کند. موقعیت جغرافیایی تایوان روی یک خط گسل اصلی، آن را مستعد زلزله‌های مکرر می‌کند. درخواست‌ها برای تنوع‌بخشی به مکان‌های تولید در سال‌های اخیر افزایش یافته است، به‌ویژه با توجه به تنش‌های مداوم بین تایوان و چین.

در حالی که به نظر می‌رسد تأثیر فوری زمین‌لرزه حداقل باشد، صنعت فناوری در حال بررسی وضعیت TSMC است. هرگونه تأخیر در تولید می‌تواند مشکل کمبود تراشه موجود را تشدید کند و تأثیر چشمگیری بر مصرف‌کنندگان در سراسر جهان داشته باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.