رونمایی لست آو آس پارت ۳ چه معنایی برای دنیای سرگرمی دارد؟

لست آو آس در سال‌های اخیر نه تنها یک آی‌پی گیم بوده، بلکه خودش را به یک آی‌پی بزرگ سرگرمی تبدیل کرده است. مجموعه‌ای که پس از موفقیت‌های دو نسخه اول و البته اقتباسی پر سر و صدا، موفق شده تا یک قطار خبری بزرگ پشت خودش راه بیاندازد. حالا پس از انتشار مستند جدید، نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان بازی، خبر از ساخت نسخه سوم یکی از بزرگترین آی‌پی‌های پلی‌استیشن می‌دهد. اما سوال اصلی طبیعتا این نیست که بازی بعدی ناتی داگ چه زمانی منتشر می‌شود، بلکه این است که طرفداران واقعا از نسخه سوم این بازی چه می‌‌خواهند؟

<!–

–>

لست آو آس راه خودش در صنعت بازی را با ایجاد یک تحول بزرگ باز کرد. از ترکیب دونفره نیل دراکمن و بروس استریلی که پیش از آن روی پروژه آنچارتد ۲ با ایمی هنیگ همکاری داشتند، حالا داشت اولین بازی خیلی جدی و بزرگسالانه‌ای منتشر می‌شد که در تاریخ ناتی داگ به عنوان خالق جک اند دکستر، کرش بندیکوت و آنچارتد بی‌سابقه بود. لست آو آس پارت ۱ توانست در سال ۲۰۱۳ یک انقلاب بزرگ در زمینه قصه‌گویی به راه بیاندازد. انقلابی که از کانسپتی نسبتا ساده شکل گرفت و خیلی زود عناوین اکشن ادونچر بعد از خودش را دچار تحول کرد.

رونمایی لست آو آس پارت ۳ چه معنایی برای دنیای سرگرمی دارد؟ - ویجیاتورونمایی لست آو آس پارت ۳ چه معنایی برای دنیای سرگرمی دارد؟ - ویجیاتو

شاید زمانی که بازی منتشر شد، کسی فکرش را نمی‌کرد که بازی‌های بزرگی مثل گاد آو وار ۲۰۱۸، عناوینی مثل آنچارتد ۴ و حتی انحصاری‌های نسبتا کوچک‌تر سونی از جمله Days Gone روی همان جاده‌ای که لست آو آس آن را آسفالت کرده بود حرکت کنند اما این اتفاق افتاد. مسیری که امروز خیلی از مخاطبان را بیشتر به سمت بازی‌های تک‌نفره داستانی جذب می‌کند و حتی بازی‌های بزرگ لایو سرویس هم در یک عصر دیجیتال نمی‌توانند خیلی اوقات خلا آن را پر کنند، به نظر من تا حد زیادی مدیون بازی‌هایی مثل لست آو آس است.

اما لست آو آس و ماجراهای آن، منتهی به همین جا نمی‌شد. جایی که احتمالا خیلی از هوادارها در مورد آن مردد بودند، احتمال ساخت یک دنباله برای بازی بود. پایان نسبتا خوش اما سهمگین بازی اول، جایی بود که این هوادارها را به دو گروه تقسیم می‌کرد. گروه اول اعتقاد داشتند که بازی قصه جول و الی را به خوبی پایان داده و گروه دوم، اعتقاد داشتند که پتانسیل ادامه دادن این قصه در دنیای  پساخرالزمانی لست آو آس وجود دارد. موفقیت تجاری لست آو آس، تمام‌قد پشت ادعاهای گروه دوم بود. حتی اگر از فروش ۱۸ میلیون نسخه‌ای بازی اول تا سال ۲۰۱۸ هم بگذریم، بازی از نظر منتقدها هم بی‌نظیر عمل کرده بود. حالا‌ پلی‌استیشن بعد از عرضه لست آو آس مهره‌هایی مثل نیل دراکمن و بروس استریلی را داشت که در پروژه‌هایی مثل آنچارتد ۴ هم نبوغ خودشان را دوباره نشان دادند و حالا نوبت یک دنباله رسیده بود.

لست آو آس ۲ به نظر من جایی است که شکاف بین گروه اول و دوم را بیش از پیش باز می‌کند و یک گروه سوم هم از این بین بیرون می‌کشاند. گروهی که اعتقاد داشتند لست آو آس پارت ۲ حالا دنباله‌ای نیست که انتظارش را داشتند. از داستانی که باب میل این گروه نبود که بگذریم، عرضه جنجالی بازی و ماجراهای لیک شدن آن در اینترنت، مواردی بودند که ضربات جبران‌ناپذیری به برندینگ ناتی داگ زدند. جایی که حتی خیلی از کارمندهای ناتی داگ پیام‌های تهدید به مرگ دریافت می‌کردند، این استودیو همچنان عشقش را به این مجموعه نشان می‌داد و با وجود حواشی ریمیک ۷۰ دلاری بازی اول و ریمستر بازی دوم که یکی دو هفته‌ای است عرضه شده، همچنان لست آو آس را یک آی‌پی محبوب نگه داشته‌اند.

رونمایی لست آو آس پارت ۳ چه معنایی برای دنیای سرگرمی دارد؟ - ویجیاتورونمایی لست آو آس پارت ۳ چه معنایی برای دنیای سرگرمی دارد؟ - ویجیاتو

به نظر من، استودیوهایی به اندازه کمتر از انگشتان دو دست وجود دارند که کارگردان و نویسنده آن بتوانند با اعلام خبر ساخت دنباله آن، اینترنت را منفجر کنند و ناتی داگ یکی از آن‌هاست. لست آو آس پارت ۳ حالا رسما از زبان نیل دراکمن تایید شده، در حالی که به قول خودش، هنوز هیچ داستانی برای آن نوشته نشده و صرفا یک کانسپت در ذهن خالق آن شکل گرفته است. با این وجود، لست آو آس پارت ۳ از همین حالا بازی مهمی است. محصول حائز اهمیتی که حالا نه صرفا توجه جامعه گیمرها، بلکه توجه دنیا را به خودش دارد. به استناد عملکرد درخشان سریال اقتباسی بازی از شبکه HBO و رکوردشکنی‌های آن در فصل جوایز، می‌توان گفت که حالا لست آو آس نه صرفا یک آی‌پی گیم، بلکه یکی از بزرگترین نام‌های دنیای سرگرمی است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.