رونمایی از مک بوک پرو های ۱۴ و ۱۶ اینچی با پشتیبانی از M2 Pro و M2 Max

اپل با معرفی تراشه‌های جدید M2 Pro و M2 Max از مک بوک پرو های جدید با اندازه نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچ رونمایی کرده که قرار است با پشتیبانی از تراشه‌های تازه معرفی شده این کمپانی در دسترس قرار گیرند. مک پرو ۱۴ اینچی قرار است با پشتیبانی از تراشه M2 پرو و با قیمت بالای ۱۹۹۹ دلار عرضه شود و این در حالی است که شروع قیمت مدل ۱۶ اینچی از ۲۴۹۹ دلار خواهد بود.

هر دو مدل این لپ تاپ‌ها از امروز برای سفارش در دسترس هستند و این در حالی است که تحویل آن‌ها قرار است از هفته آینده و ۲۴ ژانویه آغاز شود. همانطور که در خبر معرفی تراشه‌های جدید نیز گزارش شد چیپست‌های جدید اپل قرار است با ترانزیستورهای بیشتر و عملکرد قدرتمند و بهینه‌تر نسبت به نسل قبل در دسترس قرار گیرند و اپل در همین راستا اذعان کرده که مک بوک پرو با پشتیبانی از تراشه M2 Pro و استفاده از برنامه فتوشاپ قرار است ۴۰ درصد سریع‌تر از M1 Pro و ۸۰ درصد سریع‌تر از مک بوک‌هایی با پشتیبانی از تراشه اینتل Core i9 تصاویر را در فتوشاپ پردازش کنند.

مک بوک پرو M2 Pro

در همین راستا M2 Max مانند نسل قبل خود در زمینه پردازش گرافیکی بسیار قدرتمندتر است و افرادی که نیاز به عملکرد ارتقایافته گرافیکی مک بوک خود دارند، باید Macbook هایی با پشتیبانی از این چیپست را تهیه کنند. جدیدترین مک بوک‌های اپل اکنون با پشتیبانی از Wi-Fi 6E3، و HDMI پیشرفته که احتمالا همان HDMI 2.1 است در دسترس قرار می‌گیرند و نمایشگر این لپ تاپ‌ها نیز با پشتیبانی از رزولوشن ۸K شصت هرتز و ۴K با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز عرضه خواهد شد.

مک بوک پرو M2 Pro

اپل برای مدل‌های جدید مک بوک با پشتیبانی از تراشه‌های تازه معرفی شده کنفرانس مطبوعاتی اختصاصی برگزار نکرد اما این کمپانی یک ویدئو ۱۹ دقیقه‌ای در یوتیوب را در دسترس قرار داده که تقریبا همان جایگزینی برای کنفرانس خبری لحاظ می‌شود.

Apple MacBook Pro M2 Pro and M2 Max ports right 230117
Apple MacBook Pro M2 Pro and M2 Max ports left 230117

در حالی که در این ویدئو تیم کوک مدیر عامل اپل حضور ندارد، اما فیلم‌برداری آن در دفتر مرکزی و اپل پارک صورت گرفته و چندین مهندس اپل نیز در آن حضور دارند. آخرین نسل مک بوک‌های اپل علاوه بر پشتیبانی از تراشه‌های جدید قرار است با پیکربندی حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی و پشتیبانی از SSD با ظرفیت ۸ ترابایت در دسترس قرار گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.