رونمایی از لپ‌تاپ شفاف لنوو در نمایشگاه MWC 2024

ThinkBook Transparent POC 2

لپ‌تاپ جدید لنوو با نام ThinkBook Transparent Display دارای صفحه نمایش و صفحه‌کلیدی کاملاً شفاف است که می‌تواند با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند.

شرکت لنوو در نمایشگاه MWC 2024 بارسلونا از لپ‌تاپ جالب و شگفت‌انگیز خود با نام «ThinkBook Transparent Display» رونمایی کرد که دارای صفحه‌نمایش و صفحه‌کلیدی کاملاً شفاف است. این لپ‌تاپ فوق‌العاده زیباست اما سوال اساسی این است که آیا این فناوری واقعاً کاربرد عملی دارد؟

صفحه‌نمایشی شفاف‌تر از بلور در لپ‌تاپ ThinkBook Transparent Display

لپ‌تاپ جدید «ThinkBook Transparent Display» لنوو دارای صفحه‌نمایش Micro-LED 17.3 اینچی است. این نوع صفحه‌نمایش‌ها پیکسل‌های بسیار ریزتری دارند که باعث افزایش فضای رنگی می‌شود. همچنین این صفحه‌نمایش‌ها از روشنایی و بازدهی بالاتری نسبت به صفحه‌نمایش‌های OLED برخوردارند.

صفحه‌کلید این لپ‌تاپ کاملاً تخت و حساس به لمس است و کاربر می‌تواند بین حالت صفحه‌کلید و تخته نقاشی با قلم‌نوری جابجا شود. به دلیل شفاف بودن صفحه‌نمایش، لپ‌تاپ تا حد زیادی با پس‌زمینه خود یکپارچه می‌شود. بنا به اعلام لنوو، روشنایی این صفحه‌نمایش به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد، به این معنا که کاربر می‌تواند از آن در داخل و خارج ساختمان استفاده کند. ظاهراً این لپ‌تاپ قادر به تعامل با اشیاء واقعی نیز خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد سخت‌افزار داخلی این دستگاه منتشر نشده است، اما احتمالاً آخرین تراشه‌های اینتل Core Ultra را شامل می‌شود.

اگرچه نگاه خلاقانه به ابعاد طراحی و نوآوری قابل تحسین است، اما نمی‌توان از یاد برد که صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید شفاف مستعد جذب انگشت و اثرانگشت فراوان خواهند بود که فکر آن ناخوشایند است. در حال حاضر این محصول صرفاً یک مفهوم آزمایشی است و هنوز برای عرضه به بازار عمومی آماده نشده است.

به نظر شما آیا فناوری صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید شفاف با وجود مزایای بالقوه‌ای که دارد، می‌تواند در دنیای واقعی کاربرد عملی پیدا کند؟ شما خریدار لپ‌تاپ ThinkBook Transparent Display لنوو هستید؟ چرا؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.