آپدیت سری جدید لپتاپ های لنوو:ThinkPad T با کمک iFixit قابل تعمیرتر می‌شوند

اگر می‌خواهید لپتاپ های اداری بزرگی داشته باشید، برند ThinkPad از شرکت لنوو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما از آنجایی که شیک‌تر و مدرن‌تر شده‌اند، بسیاری از ویژگی‌های طرح‌های مدرن، از جمله قطعات داخلی محدودتر و گزینه‌های کمتر برای ارتقاء پس از خرید را نیز به کار گرفته‌اند. شرکت لنوو برای جدیدترین آپدیت لپتاپ های سری ThinkPad T که محبوبیت بالایی دارد، از برخی کارشناسان در مورد نحوه ساخت لپ‌تاپ مدرنی که گزینه‌های شما را باز نگه می‌دارد مانند iFixit، کمک کوچکی دریافت کرده است. علاوه بر این، یک X series قابل جداشدن و یک ThinkBook تبدیل پذیر جدید نیز رونمایی شده است.

آپدیت لپتاپ های لنوو

T14، T14i و T14s Gen 5: امتیاز تعمیر پذیری ۹.۳

برای سری ThinkPad T

لپ‌تاپ‌های T14 به عنوان محصول اصلی خانواده ThinkPad شناخته می‌شوند و بین قابل حمل بودن و کارایی تعادل برقرار می‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها اکنون در پنجمین نسل خود از زمان جایگزینی سری T400، با دو نوع قطعات داخلی از شرکت‌های اینتل و AMD عرضه می‌شوند. در حالی که همه آنها دارای نوار ارتباطی متمایز در بالای درب هستند که در سری Z دیده می‌شود، ویژگی اصلی جدیدترین مدل‌ها این است که شرکت لنوو طراحی داخلی خود را به گونه‌ای تنظیم کرده است که توسط کاربر نهایی قابل تعمیر و سرویس دهی بیشتری باشد. (یا بخش فناوری اطلاعات آنها). با توجه به مطالب تبلیغاتی، طراحان از iFixit برای بازبینی سخت‌افزار و راهنمای تعمیرات استفاده کردند که در نتیجه آن لپ‌تاپ‌های نهایی امتیاز ۹.۳ را برای تعمیر پذیری دریافت کردند. همه آنها دارای اسلات‌های RAM DIMM قابل دسترسی برای کاربر هستند که در لپ‌تاپ‌های مدرن نادر است.

09 ThinkPad T14 5 Eclipse Black Intel Display KB
آپدیت لپتاپ های ThinkPad T با کمک iFixit قابل تعمیرتر می‌شوند، منبع تصویر: لنوو

نسخه T14 Gen 5 را می‌توان با آخرین پردازنده‌های Core Ultra یا Ryzen 8040، حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و حداکثر ۲ ترابایت حافظه نسل ۴ M.2 پیکربندی کرد. صفحه‌نمایش‌ها برای لپ‌تاپ ThinkPads نیز به‌طور شگفت‌انگیزی قوی هستند، و بالاتر از مدل OLED 2.8K با فرکانس ۱۲۰ هرتز خواهند بود، چیزی که در لپ‌تاپ‌های گیمینگ نابه‌جا به نظر نمی‌رسد. خوانندگان اثرانگشت، دوربین‌های IR برای ویژگی Windows Hello، و شاتر دستی دوربین معمولی ThinkPad برای حفظ حریم خصوصی، همگی در این لپ‌تاپ‌ها وجود دارند. اگر می‌خواهید یک اتصال گوشی همراه همیشه روشن داشته باشید، این دستگاه با دو پورت USB-C (در صورت استفاده از اینتل Thunderbolt 4)، دو پورت USB-A، همچنین یک HDMI، و یک درگاه اترنت، با انتخاب‌های ۵G و LTE گزینه‌های اتصال زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که گرافیک‌ها (Arc یا Radeon) در تمام نسخه‌ها یکپارچه هستند. این لپ‌تاپ ۰.۷ اینچی، ۱.۳ کیلوگرمی (۲.۸۶ پوند) از قیمت ۱۱۹۹ دلار برای نوع اینتل (T14i) شروع می‌شود و از ماه آپریل به فروش خواهد رسید. از سوی دیگر، نسخه AMD بدون «i» با عرضه در ماه می با بها تمام شده ۹۴۹ به میزان قابل توجهی ارزان‌تر خواهد بود.

PPH24 061 Lenovo Prebrief FEB WL 05
منبع تصویر: Willis Lai/Foundry

مدل T14s با وجود داشتن یک باتری بزرگتر با ظرفیت ۵۸ وات ساعت، برای داشتن ظاهری ظریف‌تر، کمابیش همان طراحی را در بدنه ۰.۶۵ اینچی باریک‌تر ارائه می‌دهد که در نتیجه وزن آن را تا ۰.۰۶ کیلوگرم کاهش می‌دهد. (با این وجود باید پورت اترنت را تا حدی محدود کرد.) سایر مشخصات کم و بیش یکسان هستند، اما پردازنده‌های شرکت AMD در نسخه ۱۴s در دسترس نیستند، و این مدل به طور قابل توجهی زمانی که شرکت لنوو در مورد استاندارد قابلیت تعمیر جدید خود صحبت می‌کند، وجود ندارد. احتمالا به این معنی است که یک یا هر دو DIMM RAM توسط کاربر قابل تعویض نخواهد بود. قیمت لپ‌تاپ ThinkPad T14s از ۱۳۹۹ دلار شروع می‌شود و در ماه آپریل در دسترس خواهد بود.

آپدیت لپتاپ ThinkPad T16 Gen 3

همتا بزرگتر، یعنی لپ‌تاپ ThinkPad T16 Gen 3 کم و بیش همه ویژگی‌های مشابه نسخه T14 را دارد، این تفاوت که پردازنده‌های شرکت AMD برای این مدل در نظر گرفته نشده‌اند. اضافه شدن ضخامت ۰.۲۲ اینچ و وزن ۰.۳۳ کیلوگرم امکان استفاده با ایجاد فضا بیشتر، استفاده از یک باتری ۵۲.۵ وات-ساعتی را فراهم کرده است، همچنین در صورت انتخاب آپگرید، می‌توانید از باتری ۸۶ وات-ساعتی استفاده کنید. در نهایت، این مدل دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی OLED 4K بسیار بهتر در قسمت بالایی دارد. همچنین دارای یک صفحه کلید با اندازه کامل برای طرفداران ورود اطلاعات است. فروش این لپ‌تاپ از ماه آپریل با قیمت ۱۲۱۹ دلار آغاز خواهد شد که فقط یک مقدار گرانتر از مدل پایه ۱۴ اینچی است.

آپدیت لپتاپ های ThinkPad T با کمک iFixit قابل تعمیرتر می‌شوند
منبع تصویر: Willis Lai/IDG

تبلت ThinkPad X12 Gen 2

شرکت لنوو در کنار آپدیت سری جدید لپتاپ های خود، تعدادی تبلت با نام تجاری ThinkPad در چند نسخه مختلف ساخته است، اما در نهایت به نظر می‌رسد این تبلت‌ها به سبک Surface با قابلیت جداشدن مانند X12 تولید شده‌اند. نسخه نسل دوم از یک صفحه نمایش IPS با نسبت ۳:۲ و پردازنده‌های Core Ultra U برای افزایش عمر باتری در بدنه کوچک استفاده می‌کند، اما حداکثر حافظه آن ۳۲ گیگابایت و حداکثر ظرفیت ذخیره سازی آن ۱ ترابایت است. علاوه بر آن، صفحه کلید مغناطیسی با قابلیت جدا شدن در جعبه موجود است، چیزی که شرکت مایکروسافت هنوز از انجام آن برای سرفیس (Surface) امتناع می‌ورزد، اگرچه قلم برقی یک هزینه اضافی است. همچنین یک خواننده اثر انگشت و دوربین IR، دو درگاه USB-C (یکی با Thunderbolt 4) و ۵G یا LTE اختیاری دریافت می‌کنید. این بسته ۰.۷۵ پوندی، همراه با کیبورد، با عرضه در ماه آوریل، با بها تمام شده ۱۳۹۹ دلار و حتی بیشتر به فروش خواهد رسید.

آپدیت لپتاپ های ThinkPad T با کمک iFixit قابل تعمیرتر می‌شوند
منبع تصویر: Willis Lai/Foundry

تبلت ThinkBook 14 Gen 4

تبلت ThinkBook 14 Gen 4 از نوع قابل تبدیل به لپ‌تاپ (convertible) بوده و از طراحی مشابه با مدل‌های Yoga استفاده می‌کنند. ضخامت این مدل نسبت به نسخه قبلی کمتر شده و حالا ۱۶.۸۵ میلیمتر (یا ۰.۷۴ اینچ) است، در حالی که صفحه کلید آن دارای ۱.۵ میلیمتر عمق بیشتر در کلیدها است. این تبلت از قطعات داخلی شرکت اینتل استفاده می‌کند و حداکثر حافظه RAM آن ۶۴ گیگابایت و ظرفیت ذخیره سازی ۲ ترابایت است. این صفحه نمایش لمسی، یک IPS LCD استاندارد با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است و دو پورت USB-C، دو پورت USB-A، همچنین HDMI و MicroSD را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که در این محصول یک خواننده اثر انگشت به همراه دکمه power وجود دارد، اما دوربین Windows Hello IR به صورت اختیاری قابل ارتقا است. وزن این تبلت برای یک دستگاه ۱۴ اینچی با ۱.۶۴ کیلوگرم (۳.۶۱ پوند) نسبتاً زیاد است. این محصول، در ماه مارچ با شروع از ۱,۱۶۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

آپدیت لپتاپ های ThinkPad T با کمک iFixit قابل تعمیرتر می‌شوند
منبع تصویر: Willis Lai/Foundry

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.