رقیب روسی ChatGPT معرفی شد

62588655

روسیه از چت بات هوش مصنوعی خود با نام Gigachat رونمایی کرد. این چت بات رقیبی برای چت جی پی تی محسوب می‌شود. طبق اعلام روسیه این چت بات می‌تواند عملکرد عالی در زبان روسی داشته باشد. اما در دیگر زبان ها عملکرد مناسبی ندارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روسیه به عنوان یکی از جدیدترین شرکت کنندگان مسابقه هوش مصنوعی از یک چت بات به نام گیگا چت رونمایی کرد. این فناوری محصول یک شرکت روسی به نام Sbertbank است که به دولت روسیه تعلق دارد. با رونمایی از این چت بات روسی رقابت بین کشورها در تصاحب موقعیت های ارشد فناوری داغ تر شده است.

شرکت آمریکایی OpenAI چت بات مشهور خود یعنی چت جی پی تی را در نوامبر سال گذشته راه اندازی کرده بود. این مدل از هوش مصنوعی با قابلیت انجام مکالمات شبیه به انسان یک ربات گفتگو گر است که می‌تواند قابلیت‌های زیادی مانند گفتن شعر تا مقاله نویسی و یا خدماتی در حوزه آموزش ارائه کند. مایکروسافت از شرکت OpenAI با هدف استفاده از فناوری آن در محصولات خود حمایت مالی کرده بود تا بتواند در حوزه هوش مصنوعی نیز پیشگام باشد.

دیگر شرکت‌های فناوری نیز تلاش کردند تا با معرفی مدل های هوش مصنوعی خود در این رقابت حضور داشته باشند. به همین دلیل در روزهای اخیر شاهد عرضه چت بات های مختلف بودیم.

با ورود چت بات روسی مدل دیگری نیز به مدلهای هوش مصنوعی اضافه شده است. البته این فناوری ممکن است در مقیاس جهانی چندان تاثیری نداشته باشد. زیرا مهارت آن بیشتر روی زبان روسی است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.