راه حل استارت آپ فناوری برای استفاده نابینایان از گوشی های هوشمند

63c55124b37bb066edb8fec1 IMG 5176

استفاده از گوشی هوشمند برای نابینایان با مشکلاتی همراه است به همین دلیل یک شرکت به نام تلاش کرده تا با یک صفحه کلید کوچک این مشکل را برای افراد نابینا حل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Hable One صفحه کلید کوچک برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده است که می تواند عملکرد های مختلفی را انجام دهد به گفته شرکت سازنده این صفحه کلید در واقع نوعی کنترل از راه دور است که امکان جفت شدن با تلفن همراه را نیز دارد.

با قرارگیری در فاصله ۱۰ متری این دستگاه می‌توان آن را به گوشی هوشمند متصل کرد دکمه های متفاوت این دستگاه امکان تایپ و باز کردن برنامه ها را به افراد نابینا می دهد همچنین به جای تایپ می توانند از صحبت کردن استفاده کنند بدین ترتیب تنها با گفتن آنچه که میخواهند انجام می شود و تو در این دستگاه خط بریل نیز اضافه شده است اما تنها ۱۰ درصد از افراد نابینا از آن استفاده می کنند دلیل آن نیز دشواره یادگیری این خط است این شرکت قصد دارد با استفاده از دستگاه جدید خود افراد دارای معلولیت را به استفاده از فناوری نزدیک‌تر کند. تمرکز این شرکت در حال حاضر افراد نابینا است اما در آینده قصد دارد به دیگر افراد معلول نیز کمک کند.

این شرکت علاوه بر طراحی یک کیبورد هوشمند آموزش هایی را نیز برای افراد نابینا و کم‌بینا ارائه می کند. در این آموزش ها این افراد نحوه استفاده از کامپیوتر و گوشی های هوشمند را فرا خواهند گرفت.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.