راه اندازی طولانی ترین خط متروی جهان در روسیه

روز گذشته شهر مسکو شاهد افتتاح و راه اندازی طولانی ترین خط متروی جهان بود. این مسیر مترو با نام  خط دایره بزرگ (BCL)  معرفی شده و ۷۰ کیلومتر طول دارد که درنوع خود یک رکورد جهانی محسوب می شود.

به گزارش سیناپرس، مقامات شهرداری و حمل و نقل شهری مسکو روز چهارشنبه بزرگترین و طولانی ترین خط متروی جهان را با طول ۷۰ کیلومتر افتتاح کردند. عملیات ساخت این خط مترو از سال ۲۰۱۱ شروع شده و تا ۲۰۲۲ ادامه یافت. در ادامه مراحل نهایی این پروژه تکمیل شده و روز گذشته به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است اولین بخش خط متروی دایره بزرگ یا BCL در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده بود و سپس یک بخش ۲۰ کیلومتری دیگر که طولانی ترین مسیر در تاریخ متروی پایتخت روسیه محسوب می شد نیز در دسامبر ۲۰۲۱  مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات منتظر شده در این رابطه، خط متروی ۷۰ کیلومتری دایره بزرگ دارای ۳۱ ایستگاه است که ۲۴ ایستگاه از آن با  ۴۷ ایستگاه دیگر در مسکو مرتبط بوده و امکان دسترسی مسافران به ایستگاه های فعلی و آینده متروی مسکو را می دهند.

به گزارش سیناپرس، ماکسیم لیکسوتوف، معاون شهردار مسکو در بخش حمل و نقل عمومی در این رابطه گفت که خط متروی دایره بزرگ به عنوان انگیزه ای برای توسعه پایتخت برای دهه های آینده خواهد بود.

وی در ادامه توضیحاتش افزود که این امر به کاهش جریان ترافیک در بزرگراه های شهر تا ۱۵ درصد کمک کرده و تا ۲۵ درصد باعث کاهش تراکم  جمعیت در خطوط مترو می شود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

نوشته راه اندازی طولانی ترین خط متروی جهان در روسیه اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.