راهنمای خرید گوشی گیمینگ میان رده | تابستان  ۱۴۰۲

طبق آمار منتشر شده از سمت مجله GameAnalytics، در حال حاضر قریب به ۲.۷ میلیارد گیمر گوشی (موبایل) در دنیا وجود دارد که در سال گذشته ارزشی به مقدار ۱۵۹ میلیارد دلار برای این صنعت خلق کرده‌اند.

<!–

–>

طبق این آمار علاقه مخاطبان به گوشی گیمینگ یا موبایل گیمینگ و به خصوص بازی‌های مخصوص به گوشی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. صنعت بازی سازی، صنعتی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده دنیای گیمینگ و سرگرمی ایفا کند.

گوشی گیمینگگوشی گیمینگ

میزان دسترسی بیشتر، قیمت کمتر، تنوع و سادگی بیشتر گوشی‌ها از جمله عواملی است که مخاطبان را به سمت موبایل گیمینگ جذب نماید. خوشبختانه این صنعت در ایران نیز با توجه به در دسترس پذیری بیشتر، تسهیل گشته است.

امروزه موبایل گیمینگ چه از حیث مخاطب و چه از حیث توسعه دهنده، توانسته است به ارزش بالایی دست پیدا کند. برای آگاهی درباره المان‌های حائز اهمیت گوشی‌های گیمینگ پیشنهاد می‌کنم مقاله (هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید) را مطالعه کنید.

در ادامه این راهنمای خرید از ویجیاتو به جهت تسهیل پروسه‌ی انتخاب و خرید شما، به معرفی گوشی گیمینگ میان رده می‌پردازیم.


گوشی گیمینگ میان رده چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشی‌های گیمینگ از صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶.۲ اینچ بهره می‌برند. تقریبا صفحه نمایش گوشی گیمینگ بالا رده به مراتب بیشتر از صفحه نمایش گوشی‌های گیمینگ میان رده‌ها است.

حداقل نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ میان رده ۹۰ هرتز است که در اکثر گوشی‌های گیمینگ بالا رده به ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز نیز می‌رسد. نرخ بروزرسانی بالاتر باعث می‌شود تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان‌تر و با لگ کمتر مواجه بشوید.

در تمام گوشی‌های گیمینگ پردازنده المان‌ بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در اجرا بازی‌هاست. در دنیا تکنولوژی این روزها اسنپ دراگون (Snapdragon)، چیپ A13 Bionic اپل، Exynos 990 و Kirin 990 از جمله محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایلی محسوب می‌شوند.

گوشی گیمینگگوشی گیمینگ

میزان رم و فضای ذخیره سازی از عوامل مهم دیگری در اجرای بی‌نقص بازی‌ها هستند. حداقل رم پیشنهادی ۸ گیگابایت است، تا از بازی‌ها در بهترین حالت لذت ببرید. فضای ذخیره سازی هم از جمله عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشت.

اکثر بازی‌های امروزه دارای دیتا و حجم بالایی هستند. در نتیجه، سعی کنید گوشی تهیه کنید که حداقل حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت داشته باشد یا مجهز به اسلات MicroSD باشد. باتری و شارژ از جمله مباحثی هستند که هم در گوشی‌های هوشمند و هم گوشی‌های گیمینگ دارای اهمیت بالایی هستند.

در کل، پردازش بازی‌های بسیار سنگین و صفحه نمایش‌های بزرگ همراه با نرخ بروزرسانی بالا، مصرف انرژی بسیار بالایی دارند، در نتیجه باتری در گوشی گیمینگ اهمیت زیادی دارد. حداقل ظرفیت پیشنهادی ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) است.


گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی از چیپست قدرتمند اسنپ دراگون ۷۳۲G هشت نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10 Proگوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro

ردمی نوت ۱۰ پرو، دارای تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ، توانایی پشتیبانی از HDR10 و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه بشوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد.

اما به دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی بپردازیم. دوربین‌ها، شامل ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)، ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است.

این گوشی گیمینگ دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست. در ابعاد ۸.۱ × ۷۶.۵ × ۱۶۴ میلی‌متر و وزن ۱۹۳ عرضه می‌شود.

پردازنده: Snapdragon 732G
(هشت نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 618
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۴۵۰ (Typ)
تا ۱۲۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۶۴، ۱۲۸
و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱،
قابل ارتقاء به اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 12
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۳ گرم
قیمت: ۷ الی ۱۵ میلیون تومان ابعاد: ۸.۱ × ۷۶.۵ × ۱۶۴
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل GALAXY A32 4G

گلکسی A32 4G دارای تراشه دوازده نانومتری Mediatek Helio G80 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. صفحه نمایش این دستگاه از پنل سوپرامولد (Super AMOLED) با ابعاد ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ تشکیل شده است.

گوشی سامسونگ مدل GALAXY A32 4Gگوشی سامسونگ مدل GALAXY A32 4G

علاوه بر اینها این نمایشگر، دارای نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت است. با این میزان روشنایی، میتوان در زمان‌های مختلف روز حتی زیر نور مستقیم به راحتی از گوشی استفاده کرد.

دوربین گلکسی A32 سامسونگ ۴G، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۵ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نیز در حاشیه U شکل و مشهور Infinity-U در قسمت بالای این گوشی قرار گرفته است. گلکسی A32 در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رود.

گوشی سامسونگ مدل GALAXY A32 4Gگوشی سامسونگ مدل GALAXY A32 4G

خوشبختانه A32 دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت است. گوشی گلکسی A32 4G به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود.

گلکسی A32، در دو نسخه‌ی ۴G و ۵G به‌فروش می‌رسد؛ نسخه ۴G وزن کمتری دارد، هر دو نسخه دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هستند و تفاوت‌هایی نیز با هم دارد که در چارچوب این مقاله نیست اما هر دو گزینه مناسبی هستند.

A32 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۱۵ وات است. این گوشی در ابعاد ۸.۴ × ۷۳.۶ × ۱۵۸.۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۴ گرم عرضه می‌شود. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Mediatek Helio G80 (دوازده نانومتری)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G52 MC2
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۴ اینچ
نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
روشنایی ۸۰۰ نیت
فضای ذخیره سازی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱، قابل ارتقا به اندروید ۱۲
 One UI 4.1
رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۵ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۴ گرم
قیمت: ۱۰ الی ۱۳ میلیون تومان ابعاد: ۸.۴ × ۷۳.۶ × ۱۵۸.۹ میلی‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل  GALAXY A33 5G

سامسونگ (Samsung) برای گوشی GALAXY A33 5G از تراشه‌ی پنج‌ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ (Exynos 1280) به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 استفاده کرده است. اگزینوس ۱۲۸۰ عملکرد رضایت‌ بخشی را در اجرای بازی‌های سنگین مثل آسفالت ۹ و کال‌آف‌دیوتی موبایل به‌نمایش می‌گذارد.

البته، بهتر است تنظیمات گرافیکی بازی را روی حالت high performance قرار ندهید تا عملکرد روان‌تر و بهتری را شاهد باشید.

گوشی سامسونگ مدل GALAXY A33 5Gگوشی سامسونگ مدل GALAXY A33 5G

گلکسی A33 دارای صفحه نمایش سوپرامولد (Super AMOLED) با ابعاد ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر کشیده‌ی ۲۰:۹ و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز است. علاوه بر این‌ها، توانایی نمایش ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ را دارد که نشان می‌دهد این صفحه‌نمایش کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

دوربین گلکسی A33 سامسونگ ۵G، ترکیبی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید) است. همچنین، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو، ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی ناچ اینفینیتی V یا همان واتردراپ دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد.

وزن نسبتاً سبک و ۱۸۶ گرمی A33 باعث می‌شود تا در استفاده‌های مداوم و جلسات بازی طولانی، احساس خستگی نکنید. متاسفانه، گلکسی A33 فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این گوشی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود.

گوشی هوشمند A33 را می‌توان با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم تهیه کرد. گلکسی A33 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ ۲۵ وات است.

خوشبختانه A33 دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست. از ویژگی‌های جالب این گوشی استاندارد IP67 است که به معنی توانایی قرار‌گیری در عمق ۱ متری آب به مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای است.

پردازنده: Exynos 1280 (پنج نانومتر)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G68
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۴ اینچ
نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
One UI 4.1
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۶ گرم
قیمت: ۱۰ الی ۱۳ میلیون تومان ابعاد: ۸.۱ × ۷۴ × ۱۵۹.۷ میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل ۱۲ Lite

شیائومی ۱۲ لایت از چیپست قدرتمند شش نانومتر اسنپدراگون ۷۷۸G 5G شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده می‌کند. حرف «G» در محصولات کوالکام نشان‌دهنده‌ی طراحی اختصاصی تراشه برای کاربردهای گیمینگ است، بنابراین می‌توان اطمینان داشت گوشی ۱۲ Lite از پس بازی‌های سنگین برمی‌آید.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12 Liteگوشی گیمینگ شیائومی مدل 12 Lite

صفحه نمایش ۱۲ لایت متشکل از پنل امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۵۵ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۰۲ پیکسل در اینچ (PPI) است. در کل پنل‌های امولد عملکرد بسیار بهتری به نسبت پنل‌های IPS دارد. خوشبختانه گوشی ۱۲ لایت این پنل را در کنار رزولوشن بسیار خوب و میزان PPI عالی دارد که نشان دهنده‌ی صفحه نمایش باکیفیتی است.

علاوه بر اینها، ۱۲ لایت دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن است. چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد. این گوشی حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت (Peak) را نیز دارد که سبب شده در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوب داشته باشد.

دوربین سه گانه ۱۲ لایت، دارای ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. در ابعاد ۷.۳ × ۷۳.۷ × ۱۵۹.۳ میلی‌متر و وزن بسیار مناسب ۱۷۳ گرمی عرضه شده است. این گوشی به هیچ عنوان در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به‌ همراه ندارد.

با سیستم عامل اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. سرعت شارژ باتری ۶۷ وات همراه با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت را دارد. شارژ ۶۷ واتی سبب می‌شود، در مدت زمان ۱۳ دقیقه، شاهد شارژ صفر تا ۵۰ درصدی باتری باشید. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز است. متاسفانه، فاقد درگاه کارت حافظه است.

پردازنده: Snapdragon 778G 5G
(شش نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 642L
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۵۵ اینچ
پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت (Peak)
نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۷۳ گرم
قیمت: ۱۳ الی ۱۷ میلیون تومان ابعاد: ۷.۳ × ۷۳.۷ × ۱۵۹.۳
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy A53

سامسونگ با گوشی گلکسی A53 نشان می‌دهد که به سری‌های میان رده اهمیت می‌دهد. با خرید این گوشی می‌توانید دستگاهی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را با هزینه کمتر از آنچه سامسونگ برای پرچم‌ دارانش می‌گیرد، تهیه کنید.

گلکسی A53 سامسونگ ۵G از چیپست قدرتمند پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ اختصاصی سامسونگ به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 استفاده می‌کند. این تراشه، به‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگینی مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ بر‌می‌آید و تجربه گیم‌پلی بسیار لذت بخشی را ارائه می‌کند.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A53گوشی سامسونگ مدل Galaxy A53

دارای صفحه نمایش Super AMOLED با ابعاد ۶.۵ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. چنین نرخ بروزرسانی بدون شک عملکرد بسیار خوب و با‌کیفیتی در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و ویدیو‌های با‌کیفیت ارائه می‌کند.

همچنین، این صفحه‌نمایش دارای حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع) است که وضوح تصویر کاملا قابل قبولی را در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید ارائه می‌کند.

سه سنسور دوربین پشتی، شامل ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۱۲ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

 مدل Galaxy A53 مدل Galaxy A53

با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که گلکسی A53 سامسونگ ۵G دارای درگاه کارت حافظه microSDXC که حداکثر ۱ ترابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند.

در ابعاد ۸.۱ × ۷۴.۸ × ۱۵۹.۶ میلی‌متر و وزن ۱۸۹ گرم است. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود.

این مدل باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ ۲۵ وات دارد. همچنین لازم به ذکر است که موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Exynos 1280
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Mali-G68
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
 ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۵ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۱۸۹ گرم
قیمت: ۱۴ الی ۲۱ میلیون تومان ابعاد: ۸.۱ × ۷۴.۸ × ۱۵۹.۶
میلی‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ  مدل S20 FE 5G

گلکسی S20 FE سامسونگ از چیپست قدرتمند هفت نانومتر اسنپدراگون ۸۶۵ ۵G شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند.

دارای صفحه نمایش Super AMOLED و وضوح Full HD+‎ با ابعاد ۶.۵ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۰۵ پیکسل در اینچ است. علاوه بر اینها، اس ۲۰ اف ای دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.

گوشی گیمینگ سامسونگ  مدل S20 FE 5Gگوشی گیمینگ سامسونگ  مدل S20 FE 5G

چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید. این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد.

دوربین سه‌گانه گلکسی S20 FE سامسونگ، ترکیبی از سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید) و ۸ مگاپیکسل لنز تله‌فوتو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با سیستم عامل اندروید ۱۰، که قابل ارتقاء به اندروید ۱۲ است به همراه رابط کاربری One UI 2.5 عرضه می‌شود. می‌توان از درگاه کارت حافظه microSDXC که جایگاه مشترکی با سیم کارت دوم دارد، استفاده کرد و حداکثر ۱ ترابایت به حافظه اضافه کرد.

با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. در ابعاد ۸.۴ × ۷۴.۵ × ۱۵۹.۸ میلی‌متر و وزن ۱۹۰ گرم عرضه می‌شود.

سرعت شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی همراه با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Snapdragon 865 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۵ اینچ
پشتیبانی از HDR10+
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۰،
قابل ارتقاء به اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 2.5
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۸ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۰ گرم
قیمت: ۱۴ الی ۱۶ میلیون تومان ابعاد: ۸.۴ × ۷۴.۵ × ۱۵۹.۸ میلی‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ  مدل GALAXY A73 5G

گلکسی A73 سامسونگ ۵G از چیپست قدرتمند هشت نانومتر اسنپدراگون ۷۷۸G 5G شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده می‌کند. حرف «G» در محصولات کوالکام نشان‌دهنده‌ی طراحی اختصاصی تراشه برای کاربردهای گیمینگ است، بنابراین می‌توان اطمینان داشت گوشی A73 5G از پس بازی‌های سنگین برمی‌آید.

گوشی گیمینگ سامسونگ  مدل GALAXY A73 5Gگوشی گیمینگ سامسونگ  مدل GALAXY A73 5G

در نتیجه Galaxy A73 5G به‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ برمی‌آید. حضور صفحه‌نمایش قدرتمند ۱۲۰ هرتز که در ادامه به آن می‌پردازیم نیز، تجربه گیم‌پلی بسیار جذابی و بی لگ را برای شما به‌ ارمغان می‌آورد.

دارای صفحه نمایش Super AMOLED Plus با ابعاد ۶.۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۹۳ پیکسل در اینچ و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت (HBM) است. پنل‌های سوپر‌امولد نه‌ تنها کیفیت بهتری به نسبت پنل‌های IPS ارائه می‌کنند، بلکه مصرف انرژی کمتری هم دارند. علاوه بر اینها، A73 سامسونگ ۵G، دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.

چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید. این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد.

دوربین چهارگانه گلکسی A73 سامسونگ ۵G، ترکیبی از سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۵ مگاپیکسل لنز تله‌فوتو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با سیستم عامل اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود. می‌توان از درگاه کارت حافظه microSDXC که جایگاه مشترکی با سیم کارت دوم دارد، استفاده کرد و حداکثر ۱ ترابایت به حافظه اضافه کرد.

با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. در ابعاد ۷.۶ × ۷۶.۱ × ۱۶۳.۷ میلی‌متر و وزن بسیار مناسب ۱۸۱ گرمی در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به‌ همراه ندارد.

دارای فناوری شارژ سریع ۲۵ وات همراه با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. این گوشی از استاندارد ضد‌آب IP67 پشتیبانی می‌کند که به معنی است، که این گوشی توانایی مقاومت در عمق آب یک متر را به مدت زمان ۳۰ دقیقه دارد. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Snapdragon 778G 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 642L
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED Plus
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۸۰۰ نیت (HBM)
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۵ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۱ گرم
قیمت: ۱۵ الی ۲۲ میلیون تومان ابعاد: ۷.۶ × ۷۶.۱ × ۱۶۳.۷ میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT

گوشی‌هایی پوکو (POCO)، به عملکرد عالی، کیفیت ساخت بالا و قیمت فوق‌العاده‌ شهرت دارد. سری Poco F4 نیز همین گونه است دارای متریال ساخت باکیفیت، مشخصات قدرتمند و قیمت منطقی است. گوشی‌هایی با مشخصات شبیه به Poco F4 اکثرا قیمت بیشتری دارند.

Poco F4 در دو نسخه پایه F4 و نسخه F4 GT ارائه می‌شود. به طور خلاصه گوشی POCO F4 GT چیپست مدرن‌تر، باتری کمی بزرگ‌تر، صدای بهبودیافته و طراحی هیجان‌انگیزتری را ارائه می‌دهد.

گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT و Poco F4گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT و Poco F4
گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT و Poco F4

پوکو F4 GT شیائومی یکی از مقرون به صرفه‌ترین پرچمداران موجود امروزی و یک انتخاب عالی برای یک دستگاه بازی است. پوکو F4 GT از پردازنده قدرتمند چهار نانومتر اسنپدراگون ۸ نسل یک شرکت کوالکام (Snapdragon 8 Gen 1) به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده می‌کند.

دارای صفحه نمایش امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل در اینچ است. همچنین دارای روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع)، نمایش ۱ میلیارد رنگ و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

با این میزان روشنایی، میتوان در زمان‌های مختلف روز حتی زیر نور مستقیم به راحتی از گوشی استفاده کرد. اگر گیمر باشید به اندازه کافی نسبت به نرخ رفرش آگاه هستند. نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ میان رده ۹۰ هرتز و در گوشی‌های گیمینگ بالا رده به ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز نیز می‌رسد. این گوشی از نرخ رفرش بسیار خوبی برخوردار است.

گوشی شیائومی مدل POCO F4 GTگوشی شیائومی مدل POCO F4 GT
گوشی شیائومی مدل POCO F4 GT

چهار بلندگوی استریو، شارژ سریع و یک سیستم دوربین سه گانه متوسط دارد. دوربین متشکل از ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

همچنین شامل تریگرهای مغناطیسی پاپ‌آپ شبیه به تریگرهای موجود در Black Shark 5 Pro است. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است.

سرعت شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را دارد و در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود. در ابعاد ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متر و وزن ۲۱۰ گرم عرضه شده است. گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT جزء بهترین گوشی های گیمینگ میان‌ رده شیائومی است.

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۸۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۱۰ گرم
قیمت: ۱۶ الی ۲۵ میلیون تومان ابعاد: ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۶۲.۵
میلی‌متر

گوشی گیمینگ آنر  مدل ۷۰

آنر ۷۰ از چیپست شش نانومتر اسنپدراگون ۷۷۸G+ 5G به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده می‌کند. دارای صفحه نمایش OLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل در اینچ است.

گوشی آنر مدل 70گوشی آنر مدل 70

از دیگر مشخصات نمایشگر این گوشی، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، به همراه پشتیبانی از HDR10+ و نمایش ۱ میلیارد رنگ است. با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است.

در ابعاد ۷.۹ × ۷۳.۳ × ۱۶۱.۴ میلی‌متر و وزن ۱۷۸ گرم عرضه می‌شود. دوربین این دستگاه دارای ۵۴ مگاپیکسل لنز واید، ۵۰ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

گوشی آنر مدل 70گوشی آنر مدل 70

با سیستم عامل اندروید ۱۱ به همراه رابط کاربری Magic UI 6.1 عرضه می‌شود، همچنین سرویس‌های گوگل را نیز دارد. سرعت شارژ باتری ۶۶ وات همراه با ظرفیت ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Snapdragon 778G+ 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 642L
صفحه‌ نمایش: OLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری Magic UI 6.1
دارای سرویس‌های گوگل
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۵۰ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۲ مگاپیکسل (لنز تشخیص عمق)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۷۸ گرم
قیمت: ۱۶ الی ۱۷ میلیون تومان ابعاد: ۷.۹ × ۷۳.۳ × ۱۶۱.۴ میلی‌متر

گوشی گیمینگ ناتینگ مدل PHONE 1

گوشی ناتینگ Phone 1 با بهره بردن از طراحی جذاب و متفاوت روانه بازار شد. ناتینگ فون ۱ از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل یک شرکت کوالکام با معماری شش نانومتر همراه پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده می‌کند. پردازنده‌ی این گوشی، عملکرد بسیار خوبی در پردازش و اجرای بازی‌های سنگین و با‌گرافیک بالایی مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ دارد.

گوشی گیمینگ ناتینگ مدل PHONE 1گوشی گیمینگ ناتینگ مدل PHONE 1

صفحه نمایش ناتینگ فون ۱ متشکل از پنل اولد (OLED) با ابعاد ۶.۵۵ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۴۰۲ پیکسل در اینچ است. از دیگر مشخصات نمایشگر این گوشی، روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و ۷۰۰ نیت (Peak)، پشتیبانی از HDR10+ و نمایش ۱ میلیارد رنگ است.

حداکثر روشنایی صفحه‌ نمایش ناتینگ Phone 1 سبب شده تا در شرایط نوری متنوع، شاهد وضوح تصویر بالایی باشیم. علاوه بر این‌ها، این صفحه‌ نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را دارد که نشان می‌دهد، توانایی اجرای روان و بدون لگ بازی‌ها با گرافیک بالا را دارد.

اما به دوربین‌های ناتینگ فون ۱ بپردازیم. دو سنسور دوربین پشتی این دستگاه متشکل از، ۵۰ مگاپیکسل لنز واید (wide)، ۵۰ مگاپیکسل لنز اولتراواید (ultrawide) و دوربین سلفی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی است.

گوشی گیمینگ ناتینگ مدل PHONE 1گوشی گیمینگ ناتینگ مدل PHONE 1

این گوشی، با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است. با سیستم عامل اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری Nothing OS عرضه می‌شود.

فناوری شارژ سریع با توان ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است. در ابعاد ۸.۳ × ۷۵.۸ × ۱۵۹.۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۳.۵ گرم عرضه می‌شود. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Snapdragon 778G+ 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 642L
صفحه‌ نمایش: OLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۵۵ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ)
روشنایی ۷۰۰ نیت (Peak)
پشتیبانی از HDR10+
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری Nothing OS
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۵۰ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۳.۵ گرم
قیمت: ۱۶ الی ۲۳ میلیون تومان ابعاد: ۸.۳ × ۷۵.۸ × ۱۵۹.۲ میلی‌متر

گوشی گیمینگ موتورولا  مدل EDGE 20 PRO

در بین گوشی‌های هوشمند شرکت موتورولا (MOTOROLA)، شاهد رونمایی برخی از گوشی‌های هوشمندی بودیم که به مشخصات فنی قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی مجهز شده‌اند. گوشی اج ۲۰ پرو موتورولا از چیپست قدرتمند هفت نانومتر اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G شرکت کوالکام (Snapdragon 870 5G) به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند.

گوشی گیمینگ موتورولا مدل EDGE 20 PROگوشی گیمینگ موتورولا مدل EDGE 20 PRO

با توجه به تراشه قدرتمند این گوشی می‌توان گفت که به خوبی از پس بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ بر‌می‌آید. دارای صفحه نمایش اولد (OLED) با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۸۵ پیکسل در اینچ است.

نرخ تازه سازی این گوشی ۱۴۴ هرتز، توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد و همچنین از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. چنین نرخ بروزرسانی را می‌توان در گوشی‌های هوشمند گیمینگ بسیار قدرتمند دید.

بهره بردن از چنین نرخ بروزرسانی سبب می‌شود تا این گوشی، در اجرای بازی و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت، عملکرد بهتری را به نسبت صفحات‌ نمایش با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز داشته باشد.

سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند متشکل از، ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۱۶ مگاپیکسل لنز اولتراواید (ultrawide)، ۸ مگاپیکسل لنز تله فوتو و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

در ابعاد ۸ × ۷۶ × ۱۶۳ میلی‌ متر و وزن ۱۸۵ گرم عرضه شده است. فقط با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت رم موجود است. این گوشی موتورولا با سیستم عامل اندروید ۱۱ عرضه می‌شود.

سرعت شارژ باتری موتورولا اج ۲۰ پرو، ۳۰ وات همراه با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

پردازنده: Snapdragon 870 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: OLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱ رم: ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۶ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۸ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۱۸۵ گرم
قیمت: ۱۷ الی ۱۹ میلیون تومان ابعاد: ۸ × ۷۶ × ۱۶۳
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل BLACK SHARK 4

بلک شارک ۴ شیائومی از چیپست قدرتمند هفت نانومتر Snapdragon 870 5G
به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 650 استفاده می‌کند. دارای صفحه نمایش Super AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل در اینچ است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل BLACK SHARK 4گوشی گیمینگ شیائومی مدل BLACK SHARK 4

همچنین دارای نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت (Peak)، نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) و پشتیبانی از HDR10+ است. چنین نرخ بروزرسانی را می‌توان در گوشی‌های هوشمند گیمینگ بسیار قدرتمند دید.

با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، فشارسنج هوا، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

دوربین بلک شارک ۴ شیائومی، ترکیبی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید) و فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

با سیستم عامل اندروید ۱۱ و همراه با رابط کاربری Joy UI 12.5 عرضه می‌شود. سرعت شارژ باتری ۱۲۰ وات به همراه ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت است، که شارژ گوشی را در کمتر از ۱ ساعت کامل می‌کند.

متاسفانه این دستگاه فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. در ابعاد ۹.۹ × ۷۶.۴ × ۱۶۳.۸ میلی‌ متر و وزن ۲۱۰ گرم عرضه شده است.

پردازنده: Snapdragon 870 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: Super AMOLED
۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
۱۳۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری Joy UI 12.5
رم: ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۱۰ گرم
قیمت: ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۹ × ۷۶.۴ × ۱۶۳.۸
میلی‌متر

گوشی شیائومی مدل POCO F5

پوکو F5 شیائومی از چیپست قدرتمند هشت هسته‌ای Snapdragon 7+ Gen 2 شرکت کوالکام به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 725 استفاده می‌کند. صفحه نمایش پوکو F5 متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

از ویژگی‌های دیگر این گوشی، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن است. همچنین، این نمایشگر توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتز را نیز دارد.

درباره‌ی دوربین پوکو F5 باید گفت که از ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو تشکیل شده است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است. از مزایای این گوشی گیمینگ وزن آن است که در جلسات طولانی بازی باعث اذیت دست‌ها نخواهد شد.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

دارای سرعت شارژ ۶۷ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که تقریبا در چهل دقیقه کامل شارژ می‌شود. در ابعاد ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۱ گرم عرضه شده است. حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و حسگر نور محیط را نیز دارد.

پردازنده: Snapdragon 7+ Gen 2
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 725
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ)
۱۰۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری MIUI 14
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۱ گرم
قیمت: ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان ابعاد: ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱
میلی‌‌متر

کلام آخر

در این مقاله به معرفی ۱۰ گوشی گیمینگ میان رده پرداختیم. اما در کل نکاتی وجود دارند که پیش از خرید هر نوع گوشی گیمینگ باید به آن‌ها توجه کنید. برای انتخاب گوشی‌ گیمینگ اولویت شما باید نوع صفحه‌ نمایش و پردازنده‌ باشد.

اکثر گوشی‌های گیمینگ از بزرگترین باتری‌های موجود در بازار برخوردار هستند، در نتیجه زیاد نیاز نیست نگران باتری باشید. قبل از خرید هر گوشی بررسی‌ها، مقالات و ویدیوهای مربوط به گوشی مورد نظر خودتان را نگاه کنید.

در نهایت بر اساس نیاز و بودجه خودتان بین گوشی‌های موجود در بازار انتخاب کنید. ما سعی کردیم در این مقاله گوشی‌های گیمینگ میان رده و از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان را معرفی کنیم. بازه قیمتی اعلام شده در این مقاله مربوط به قیمت گوشی‌ها در زمستان ۱۴۰۱ است.

پرسش‌های متداوم در مورد گوشی گیمینگ میان رده

گوشی گیمینگ چیست؟

گوشی گیمینگ یا گوشی مخصوص بازی نوعی گوشی هوشمند که برای گیمرها طراحی شده است. گوشی‌های بازی از جدیدترین پردازنده‌ها، حساسیت صفحه‌نمایش لمسی سریع و بزرگترین باتری‌ها استفاده می‌کنند تا بازی‌‌ها را واقعی‌تر و روان‌تر اجرا کنند.

گوشی گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های مهم گوشی گیمینگ شامل تراشه قدرتمند، شاردهی بالا، صفحه‌ نمایش بزرگ و باکیفیت با وضوح بالا و نرخ تازه سازی مناسب، در کل مشخصات سخت افزاری قابل توجه و رم کافی، سیستم خننک کننده مناسب و استفاده از نسخه‌های به‌‌روز سیستم‌‌‌‌ عامل‌ است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.