رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ

هر کدام از نسخه‌های جی تی ای رازهای بزرگ و حل‌نشده‌ای دارند که بعضی از آن‌ها مو به تنتان سیخ می‌کنند. بعضی از این رازها تنها تئوری‌های طرفداران هستند و برخی دیگر را خود راکستار تایید کرده است. پس بیایید در مورد بزرگ ترین رازهای حل نشده هر جی تی ای صحبت کنیم. 

<!–

–>

جی تی ای ۳

رازهای جی تی ای دارکل در جی تی ای 3رازهای جی تی ای دارکل در جی تی ای 3

شخصیت مرموزی که حذف شد

در جی تی ای ۳، تونلی وجود دارد که Harwood Train Yard را به سوپرمارکت سوپا سیو وصل می‌کند. با ورود به این تونل می‌توانید افراد بی‌خانمانی را مشاهده کنید که مولوتف در دست دارند. اگر به آن‌ها حمله کنید هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و سر جای خود می‌ایستند. خیلی‌ها معتقدند که این افراد در واقعی باقی‌مانده‌ی گروه دارکل هستند. اما دارکل کیست؟

دارکل قرار بود یکی از شخصیت‌های مهم جی تی ای ۳ باشد؛ رهبر گروهی از بی‌خانمان‌ها که قسم خورده بود اقتصاد را فلج کند. اما راکستار قبل از انتشار بازی دارکل را از بازی حذف می‌کند. البته کدهای دارکل هنوز داخل بازی هست و با ماد انتخاب اسکین می‌توانید با او بازی کنید. 

ظاهرا ماموریت‌هایی که با محوریت دارکل بودند حتی برای استانداردهای جی تی ای هم زیادی تاریک و خشن بودند. مثلا در یکی از این ماموریت‌ها کلود (شخصیت اصلی جی تی ای ۳) باید یک اتوبوس کودکان را منفجر می‌کرد. همچنین یکی دیگر از ماموریت‌ها با محوریت دارکل، بعد از اینکه از بازی حذف شد همچنان در بازی باقی ماند و شخصی دیگری به نام ال بورو آن را به شما می‌دهد. در این ماموریت که Flaming Hot Ice Cream شما باید یک کامیون بستنی را منفجر کنید. 

در مجموع قرار بود دارکل در پنج ماموریت حضور یابد اما فقط اسم یکی از آن‌ها در فایل‌های بازی باقی مانده؛ من فریاد می‌زنم، تو فریاد می‌زنی. 

احتمالا تا اینجا متوجه شدید که چرا دارکل از بازی حذف شده است. ماموریت‌های که او به ما می‌داد تم تروریستی داشتند و ظاهرا این قضیه بعد از ۱۱ سپتامبر حساسیت زیادی پیدا کرد. در نهایت راکستار تصمیم به حذف او از بازی گرفت.

راکستار به تمامی این شایعات واکنش نشان داد و گفت تنها دلیلی که دارکل از جی تی ای ۳ حذف شد، ناهماهنگی او با سایر کرکترهای داخل بازی بوده است.

در هر حال دارکل یکی از رازهای بزرگ جی تی ای باقی مانده است. اما باز قضاوت نهایی با شما است. با تمام این نشانه‌ها و اطلاعاتی که از دارکل گفتم، آیا به نظرتان دلیل واقعی حذف او از بازی چه بوده؟ ناسازگاری با سایر شخصیت‌های جی تی ای ۳ یا چیزی بیشتر از این؟

جی تی ای وایس سیتی

آپارتمان 3c در جی تی ای وایس سیتی رازهای جی تی ای آپارتمان 3c در جی تی ای وایس سیتی رازهای جی تی ای

آپارتمان مرموز و شهر ارواح

در اوشن بیچ وایس سیتی، ساختمانی به نام ۳C وجود دارد که از همان ابتدای انتشار بازی برای خیلی‌ها علامت سوال بزرگی بوده است. هیچکس نمی‌دانست چرا اصلا می‌توانیم وارد این ساختمان شویم وقتی به هیچ ماموریتی ربط ندارد. اما نکته‌ی عجیب این ساختمان چیز دیگری است. 

اگر وارد حمام این واحد شوید، با یک اره برقی و رد‌های خون روی دیوار مواجه می‌شوید. این در واقع اشاره به صحنه‌ای معروف از فیلم اسکارفیس اشاره دارد که در آن تونی و دوستش آنجل وارد اتاق هتلی با ظاهری مشابه می‌شوند. همچنین اگر بعد از تمام کردن مرحله‌ای به نام Rub Out دوباره به این ساختمان سر بزنید، یک هلیکوپتر روی سقف ساختمان پارک کرده است. همچنین رد‌های خون روی دیوار دقیقا در دو مکان مختلف در جی تی ای ۳ هم می‌بینیم.

اما داستان این رد خون‌ها چیست؟ چه کسی آنجا به قتل رسیده؟ و آیا تونی مونتانا در دنیای وایس سیتی حضور دارد؟

اما قضیه حتی عجیب‌تر هم می‌شود وقتی که شروع کنیم به سمت دیوار حمام بدویم. در این حالت ناگهان از دیوار رد و انگار وارد دنیای دیگری می‌شویم. ساختمان‌ها ناکاملند و صفحه‌های سیاه زیادی روی زمین می‌بینیم. با رفتن در هر کدام از این صفحه‌های سیاه یا به حالت عادی بازی برمی‌گردیم یا اینکه تا ابد سقوط می‌کنیم! همچنین در موارد نادری ممکن است تامی بمیرد. 

ما وارد دنیای ارواح وایس سیتی شده‌ایم! البته آپارتمان ۳C تنها یکی از راه‌های ورود به دنیای ارواح در وایس سیتی است و راه‌های دیگری هم برای ورود به آن وجود دارد. 

شکنجه‌ی قرن بیستی

همچنین اگر با دوربین به دریای وایس سیتی نگاهی بیندازید، متوجه یک چیز عجیبی می‌شوید. ولی خب حیف شد. نمی‌توانیم بفهمیم چیست. چون تامی نمی‌تواند شنا کند! 

ولی جدا از شوخی، این شی در واقع جنازه‌ی مردی است که پاهایش در سیمان گیر کرده است. این روش که یکی از راه‌های شکنجه در قرن بیست بوده، به کفش‌های سیمانی معروف است. در این روش پاهای قربانی را درون جعبه‌ای از سیمان قرار می‌دادند و سپس در آب می‌انداختند. به این ترتیب جسد اون هیچ‌گاه پیدا نمی‌شد. 

احتمالا باید بدانید که سیمان به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارد و قربانی بیچاره چه عذابی می‌کشیده. 

حتی در همین دنیای امروزی هم ردپایی از این شکنجه به چشم می‌خورد. در سال ۲۰۱۶ جنازه‌ی مردی را در ساحل پیدا می‌کنند که به همین روش پاهایش در سیمان قرار داشت. البته ظاهرا زیاد حوصله نداشتند که منتظر خشک شدن سیمان بمانند و برای همین هوا به درون بافت سیمان رفته بود. پس آب جنازه را به ساحل کشانده بود. این روش را اصولا گروه‌های مافیایی اجرا می‌کردند. احتمالا چنین چیزی در مورد وایس سیتی هم صدق می‌کند. 

جی تی ای سن آندریاس

رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتورازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتو

سفینه‌های فضایی و بیگانه‌ها

سفینه‌های فضایی و بیگانه‌های همیشه یکی از مضمون‌های مورد علاقه راکستار بوده است که هم در جی تی ای و هم رد رد دد ردمپشن شاهد آن بوده‌ایم. همه چیز هم از سن آندریاس شروع شد که پر از اشاره‌های مخفی و واضح به بیگانه‌ها داشت. در منطقه‌ی بیابانی بازی اگر وارد بازی به نام Lil’ Probe’Inn شوید، روی دیوار بار عکس‌های زیادی از بشقاب‌ پرنده‌ها می‌بینید. 

اما این بخش مرموز ماجرا نیست. با ورود به یکی از اتاق‌های بار نقشه‌ی سن آندریاس با نشانه‌های مختلف روی آن می‌بینیم. با رفتن به این مکان‌ها به چیز مرموزی برخورد نمی‌کنید اما می‌توانید ماهواره‌های بزرگی را مشاهده کنید که احتمالا دارند فعالیت‌های بشقاب پرنده‌ها را ضبط می‌کنند. 

بعضی مواقع حتی اشیایی را در آسمان می‌بینیم که با سرعت زیادی حرکت می‌کنند. با گشت و گذار در فایل‌های بازی می‌فهمیم که اسم آن‌ها UFO یا همان بشقاب پرنده است. 

در نسخه‌ی ریمستر سن آندریاس اگر دوباره به این بار سری بزنیم، می‌بینیم که عکس‌های روی دیوار الان با عکس‌های بشقاب پرنده‌های از جی تی ای وی جایگزین شده است. اما وقتی به آن اتاق برویم، آن نقشه و نشانه‌های رویش هنوز سر جایشان هستند. 

حتی بعضی اوقات مردم در پیاده‌رو‌ها در مورد بیگانه‌ها و سفینه‌های فضایی صحبت می‌کنند. مخصوصا فردی که به نام مرد کت پوش معروف است. او نگران این است که بیگانه‌ها «دوباره» او را گیر بیندازند و از آمدن آن‌ها به زمین صحبت می‌کند. 

شهر ارواح در سن آندریاس

رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتورازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتو

در مورد شهر ارواح در وایس سیتی صحبت کردیم. در جی تی ای سن آندریاس هم مضمون مشابهی داریم با این تفاوت که اینجا رسما تابلویی به نام شهر ارواح می‌بینیم که به شهر اشاره می‌کند. اگر می‌خواهید ز این شهر دیدن کنید، باید به Sherman Dam بروید. بین El Castillo del Diablo و Arco Del Oeste.

با ورود به این شهر با ساختمان‌هایی متروکه مواجه می‌شویم. ولی هیچ اثری از درگیری و اتفاقات دیگر نیست. همچنین می‌توانیم قبرستان ساکنین این شهر ارواح را هم ببینیم. یعنی چه اتفاقی برایشان افتاده است؟ 

جی تی ای ای وی

رتمن در جی تی ای ۴

همه چیز از زمانی شروع شد که یک عکس از جی تی ای ۴ در سطح اینترنت پخش شد. عکس از مردی با ظاهری شبیه موش بود. مردم به سرعت در مورد این عکس شروع به صحبت کردند. خیلی‌ها صحت آن‌ را زیر سوال بردند و می‌گفتند فتوشاپ است. عده‌ی دیگری می‌گفتند که عکس انقدر تار است که نمی‌توان تشخیص داد اصلا چیزی که داریم می‌بینیم درست است یا نه. هر چه که بود، این عکس باعث به وجود آمدن یکی از رازهای بزرگ جی تی ای شد.

شایعات می‌گویند که رتمن در تونل‌های مترو زندگی می‌کند. زمانی که کم‌ترین انتظار را دارید ظاهر می‌شود و بعضی وقتا فریاد می‌زند: «من رتمنم!». از آنجایی که بی‌خانمان‌ها در تونل‌های متروی شهر زندگی می‌کنند، خیلی‌ها معتقدند که رتمن به گونه‌ای به دارکل ارتباط دارد. 

در یکی از دی ال‌ سی‌های بازی، از تلویزیون می‌توانید بشنوید که شهردار قصد دارد تونل‌های مترو را به سیل ببندد چرا که پر از موش شده است. یا در بخش درخواست کار روزنامه، عنوانی به نام Human Lab Rat به چشم می‌خورد. تئوری‌ای وجود دارد که می‌گوید شاید رتمن نتیجه‌ی یک آزمایش ناموفق بوده و توانسته به طریقی خودش را نجات دهد. 

قلب شهر 

رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتورازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتو

اگر به بالای مجسمه‌ی شادی در جزیره‌ی شادی لیبرتی سیتی بروید، با یک در روبه‌رو می‌شوید. در بخش ورودی این در نوشته شده که هیچ محتوایی اینجا وجود ندارد. ولی با رد شدن از در با یک قلب عظیم‌الجثه مواجه می‌شوید که در حال تپیدن است. شما هیچ کاری نمی‌توانید با این قلب انجام دهید. با تیر زدن به آن هیچ اتفاقی نمی‌افتد، منفجر کردن آن فایده‌ای ندارد و حتی نمی‌توان از آن آویزان شد. 

هیچکس نمی‌داند چرا این قلب اینجا وجود دارد. می‌تواند تنها یک ایستراگ ساده باشد یا شاید هم بتوان برای آن تئوری‌هایی مطرح است. شاید زندگی تمام شهر به این قلب بستگی دارد. شاید هم حتی این مجسمه زنده باشد. 

جی تی ای وی 

رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتورازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتو

روح کوه گوردو 

احتمالا حداقل یک بار اسم روح کوه گوردو را شنیده‌اید. اگر بین ساعت ۱۱ تا ۱۲ شب به کوه گوردو بروید، روح یک زن سفیدپوش را می‌بینید. موهای این زن سیاه، چشم‌هایش سفید است و اشک سیاهی از چشمانش جاری است. این روح حتی یک مدل سه بعدی ندارد و دو بعدی است. اگر سعی کنید به او نزدیک شوید، ناگهان ناپدید می‌شود اما همچنان از دوردست به شما خیره می‌ماند. در سمت شرق دامنه‌ی کوه حتی می‌توانید صدای جیغ‌های او را بشنوید. 

با نزدیک شدن به سنگی که روح را برای اولین بار آنجا دیدیم، اسم «جاک» را می‌بینیم که با خون نوشته شده است. اما داستان از چه قرار است؟

«جولین کرنلی اونز» همسر «جان جاک کرنلی» بود. مردی معروفی که در یکی از مراحل فرعی بازی اسمش را می‌شنویم. او در دنیای جی تی ای یک بازیگر و بدلکار است و اکنون به عنوان یکی از کاندیدای ریاست جمهوری هم رقابت می‌کند. سال ۱۹۷۸، جان آرزوی این را داشته که به یک بدلکاری تبدیل شه و از شهر خارج شود. اما همسرش جولین با این قضیه موافق نبود. یک روز این دو برای پیاده‌روی به کوهستان گودو می‌روند. جان همسرش را از کوه به پایین پرت می‌کند و جولین جانش را از دست می‌دهد. 

پلیس جان را مضنون اصلی ماجرا می‌دانست. اما بعدا به دلیل کمبود مدارک او را آزاد کرد و مرگ جولین یک تصادف اعلام شد. اما رد خونی که روی سنگ می‌بینیم، به ما می‌گوید که جان قاتل همسرش بوده است. شایعاتی وجود دارد که می‌گویند این بازی از یک اتفاق واقعی الهام گرفته که در آن پسری به نام مایک، دوست دخترش را از کوه به پایین پرت کرده است. 

روح کوه گوردو از معدود رازهای جی تی ای است که کاملا تایید شده است. برعکس بقیه رازها و تئوری‌ها که طرفداران به آن‌ها دامن داده‌اند. 

رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتورازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتو

قاتل بی نهایت در جی تی ای وی 

یکی دیگر از رازهای جی تی ای مربوط به یک قاتل سریالی به نام قاتل بی نهایت است. ما در بازی به او برخورد نمی‌کنیم. اما اسم او و کارهایش را به وفور در گوشه و کنار دنیا می‌بینیم.

مرل آبراهامز، در سال ۱۹۴۷ متولد شد. دوران کودکی نرمالی داشت. البته هر چه که زمان می‌گذشت، علاقه‌ی مرل به عدد هشت بیشتر می‌شد. مخصوصا به خاطر اینکه اگر عدد هشت انگلیسی را برعکس کنیم، معنای بی نهایت می‌دهد. اسم مستعار مرل به عنوان قاتل بی‌نهایت هم از همینجا نشات می‌گیرد. 

مرل در سال ۱۹۹۹ هشت مرد را قتل رساند و جسدهای آن‌های را در مکان‌های نامعلومی قرار داد. البته مرل از این قضیه قصر در نرفت و توسط پلیس دستگیر شد.

مرل در سال ۲۰۰۴ زمانی که در انتظار محاکمه برای قتل‌ها بود، جان خودش را از دست داد. اون هیچوقت به قتل اعتراف نکرده و تنها تایید کرد که علاقه‌ی زیادی به عدد هشت دارد. جسد قربانی‌ها هم هیچ‌گاه پیدا نشد.

در شمال خلیج Paleto و در کنار مجموعه جزیره‌هایی که کنار هم قرار دارند، می‌توانید هشت جسد را پیدا کنید. اما بعضی‌ها معتقدند که این جسدها زن بوده و شاید کار قاتل بی‌نهایت نباشند. دنبال کردن نشانه‌ها و اطلاعات مرتبط با قاتل بی‌نهایت حس کاراگاهی خوبی به آدم می‌دهد و همین الان می‌توانید جست‌وجوی خود را آغاز کنید. 

رازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتورازهای جی تی ای که برای سال‌ ها حل نشده باقی ماندند | آیس برگ - ویجیاتو

قسمت‌های قبلی آیس برگ:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.