راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان | بهار ۱۴۰۳

آشفتگی بازار این روزهای کشور، تجربه‌ی گیمینگ را بیش از پیش دشوار کرده است. تهیه سیستم‌ کامپیوتر خانگی مناسب گیم این روزها کار سختی است. از طرفی خرید لپ تاپ گیمینگ مناسب، با توجه به انتخاب‌های محدود در بازار ایران و قیمت‌ بسیار بالای آن هم چندان امر ساده‌ای نیست. این در صورتی است که لپ تاپ‌ها بخاطر قابلیت حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس پذیری بالا انتخاب بسیاری از کاربران است.

<!–

–>

بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمتبهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت

با این حال با توجه به محدودیت بودجه، کمبود تنوع بازار و همچنین قیمت بسیار بالا، خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ یا لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و ارزان قیمت دشوارتر از همیشه است. در این سری مقاله‌های ویجیاتو نیر قصد داریم به معرفی بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت و اقتصادی در بازار ایران بپردازیم.


نکات پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ

پیش از معرفی مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ گیمینگ لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات ویژگی‌های لپ تاپ مناسب برای بازی کردن را به ما نشان می‌دهند. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ دارای یک چیپ گرافیکی مجزا از گرافیک آنبرد (On board) هستند. این گرافیک مستقل قدرتی بسیار بیشتر از چیپست‌های یکپارچه را در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین لپ تاپ‌های گیمینگ برای داشتن بهترین عملکرد به حداقل ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند. این میزان از رم برای انجام بسیاری از کارها از جمله گیمینگ مناسب است. اما در لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت ممکن است این مقدار به ۸ تا ۱۲ گیگابایت نیز کاهش یافته باشد.

بهتریت لپ تاپ گیمینگبهتریت لپ تاپ گیمینگ

در این صورت عملکرد لپ تاپ به دلیل میزان رم پایین محدود خواهد شد و شما باید در آینده این میزان از رم را به ۱۶ گیگابایت و یا بالاتر افزایش دهید. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ امکان افزایش رم را برای کاربران فراهم می‌آورند.

از دیگر نکات مهم در لپ تاپ‌های گیمینگ باید به مجهز بودن آن به حافظه‌های پرسرعت SSD اشاره کرد. SSD یکی از تاثیر گذار‌ترین قطعات برای افزایش سرعت در لپ تاپ است. باید توجه داشت که امکان افزودن و ارتقای SSD به دستگاه یکی از مزیت‌های بسیار خوب و مهم برای هر لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌رود.

حتی لپ تاپ‌های گیمینگ گیمینگ ارزان قیمت بهتر است از پردازنده به روز و نسبتا جدیدی بهره ببرد. البته این پردازنده به اندازه چیپ گرافیکی در بازی‌ها مهم نیست، اما استفاده از آن در کنار گرافیک قدرتمند، بسیار تاثیر گذار است. استفاده از خنک کننده قدرتمند و هیت سینک‌های مدرن در لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار مهم هستند. همچنین در آخر باید به صفحه نمایش، با کیفیت مناسب و نرخ بروزرسانی بالا در تصویر اشاره کرد.


لپ تاپ گیمینگ اقتصادی چه بازی‌هایی را می‌تواند اجرا کند؟

پاسخ به این که هر لپ تاپ چه توانی برای اجرای بازی‌ها دارد کمی چالش برانگیز است. با این حال در یک نگاه کلی نسبت به مدل‌های معرفی شده در این مقاله می‌توان گفت لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت می‌توانند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن ۱۰۸۰p و با فریم ریت معقول ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمتبهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت

همچنین این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و ارزان قیمت قادر است تا بازی‌های نسل هشتم را با کیفیت قابل قبول و بدون مشکل اجرا کند. با این حال اجرای برخی از بازی‌های بزرگ نسل جدیدتر در تنظیمات گرافیکی پایین‌تر ممکن است.

همچنین نباید از لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت انتظار اجرای همه بازی‌ها با حداکثر رزولوشن و تنظیمات گرافیکی را داشت. با این حال مدل‌های معرفی شده در این مقاله امکان تجربه گسترده‌ای از بازی‌ها را به شما می‌دهند. علاوه براین شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی «چطور بفهمم یک بازی روی کامپیوتر من اجرا می‌شود یا نه؟» از امکان اجرای بازی‌های مختلف روی سیستم خود آگاه شوید.


لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515

ایسر (Acer) بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ است. Nitro 5 AN515 از برند ایسر یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت اقتصادی است که در کنار قیمت در نظر گرفته شده برای آن از کانفیگ بسیار عالی برخوردار است.

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515

قیمت این محصول در بازار کشور حدود ۴۷ میلیون تومان است. ایسر تصمیم گرفته تا پردازنده Ryzen 5 را برای این لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت در نظر بگیرد. مدل این پردازنده ۵۶۰۰H نام دارد و با ۶ هسته و ۱۲ رشته، دارای ۱۶ مگابایت کش درون خود است.

در این محصول از ۸ گیگابایت رم استفاده می‌شود. این رم‌‌ از نوع DDR4 بوده و دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است. شما می‌توانید این رم خود را تا ۳۲ گیگابایت نیز افزایش دهید. همچنین چیپ گرافیکی بسیار خوب Geforce RTX 3050 برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است و ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز این محصول دارای رزولوشن Full HD (1920×۱۰۸۰) بوده و پنل آن از نوع IPS است. همچنین فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و از نوع SSD است. یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته که شما را تا حداکثر ۳ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515
پردازنده AMD Ryzen 5 5600H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Geforce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD از نوع M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۷ میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی مدل HP Pavilion 15

کمپانی اچ‌پی (HP) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است که قدمت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد. تعجبی هم ندارد که محصولات آن به واسطه کیفیت و قیمت مناسب از فروش بالایی برخوردار باشند. لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Pavilion 15 یکی از همین محصولات با ارزش خرید بالا است.

لپ تاپ اچ‌پی مدل HP Pavilion 15لپ تاپ اچ‌پی مدل HP Pavilion 15

قیمت این محصول در بازار ایران حدود ۴۰ میلیون تومان است. اچ‌پی یک پردازنده Core i7 و از نسل دهم آن با کد ۱۱۳۷۰H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای حافظه کش ۱۲ مگابایتی است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

شما می‌توانید میزان رم خود را در صورت نیاز افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۲۴۰۰ مگاهرتز است و سرعت کاملا مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی Geforce GTX 1650 است. این چیپ گرافیگی ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتزی آن دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای در نظر گرفته شده برای این محصول حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع PCIe M.2 است. در این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ HP Pavilion 15
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce GTX 1650 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۲۴۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD از نوع M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدود ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5

لنوو (Lenovo) همواره از برندهای فعال در حوضه گیمینگ بوده که لپ تاپ‌های گیمینگ آن در ایران شناخته شده هستند. این برند مدل‌های فراوانی در گستره‌ی قیمت اقتصادی تا لوکس عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به کانفیگ از ارزش خرید بسیار بالایی در برابر رقبای خود برخوردارند. لپ تاپ گیمینگ اقتصادی لنوو مدل Legion 5 یکی از این مدل‌های بسیار ارزشمند است.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

قیمت این لپ تاپ حدود ۴۵ میلیون تومان است. پردازنده‌ آن یک نمونه Ryzen 5 بوده که با کد ۴۶۰۰H شناسایی می‌شود. این پردازنده ۸ مگابایت کش دارد و از ۶ هسته و ۱۲ رشته تشکیل شده است. رم استفاده شده در این محصول ۸ گیگابایت است.

این رم‌ DDR4 دارای باس ۲۹۳۳ بوده که نشان دهنده سرعت خوب آن‌ها است. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز به مقدار بالاتری نیز افزایش دهید. چیپ گرافیکی در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ Geforce GTX 1650 است. این گرافیک از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است.

صفحه نمایش این ۱۵.۶ اینچ بوده و دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. همچنین رزولوشن آن Full HD (1920×۱۰۸۰) و پنل آن IPS است. میزان حافظه SSD این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت بوده و از نوع M.2 است. همچنین باتری ۳ سلولی ۴۵ واتی درون این لپ تاپ جای گرفته است و شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Lenovo Legion 5
پردازنده Intel Core i5 11320H با ۸ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce GTX 1650 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۲۹۳۳ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۵ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌ای مدل MSI GF63 Thin 11UC

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ است. MSI سعی کرده محصولی با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام GF63 Thin 11UC شناخته می‌شود.

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌ای مدل MSI GF63 Thin 11UC-014XAEلپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌ای مدل MSI GF63 Thin 11UC-014XAE

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۴۴ میلیون تومان است و با توجه به قیمت آن از کانفیگ مناسبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i5 بوده و از مدل ۱۱۴۰۰H در آن استفاده شده است. این پردازنده دارای ۱۲ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن مناسبی در آن مشاهده می‌شود.

MSI از ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ مقداری پایین‌تر از حد انتظار است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce GTX 1650 است. این گرافیک ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت یک نمونه ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD (1920×۱۰۸۰) است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که کمپانی MSI برای محصول خود یک حافظه SSD و به میزان ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته است. همچنین یک باتری ۳ سلولی شما را تا حداکثر ۳ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI GF63 Thin 11UC
پردازنده Intel Core i5 11400H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce GTX 1650 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۴ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل FX506LH-B

ایسوس (ASUS) همواره به عنوان یکی از برندها، با ارزش خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مدل‌های حرفه‌ای، گزینه‌های خوبی در رده قیمت پایین تا متوسط نیز عرضه می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. لپ تاپ FX506LH از سری TUF Gaming نیز یکی از همین مدل‌ها است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل FX506LH-Eلپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل FX506LH-E

این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و ارزان قیمت را می‌توان با قیمتی در حدود ۳۸ میلیون تومان خریداری کرد. پردازنده استفاده شده درون این محصول از سوی اینتل تامین شده است که یک نمونه i5 بوده و با کد ۱۰۳۰۰H شناسایی می‌شود. همچنین از ۸ مگابایت کش بهره برده است و ۴ هسته دارد.

رم این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR4 است. از مشخصات این رم می‌توان به باس ۲۹۳۳ مگاهرتزی آن و قابلیت ارتقا آن تا ۳۲ گیگابایت اشاره کرد. همچنین از گرافیک مجزا درون این محصول استفاده شده که مدل آن Geforce GTX 1650 است. این گرافیک دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی آن دارای رزولوشن Full HD (1920×۱۰۸۰) و از نوع IPS است. حافظه موجود در این لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت به صورت ۵۱۲ گیگابایت SSD در نظر گرفته شده است. باتری ۳ سلولی آن می‌تواند تا ۳ ساعت شما را همراهی کند.

مدل لپ تاپ Asus Tuf Gaming FX506LH-B
پردازنده Intel Core i5 10300H با ۸ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Geforce GTX 1650 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۲۹۳۳ مگاهرتز (با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت)
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0، LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول تقریبا ۳۸ میلیون تومان

لپ‌ تاپ ایسر مدل Acer Nitro 5 AN517

کمپانی ایسر (Acer) یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ است که قدمت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد. تعجبی هم ندارد که محصولات آن، به واسطه کیفیت و استفاده از کولینگ‌های قدرتمند، از فروش بالایی برخوردار باشند. لپ تاپ گیمینگ میان رده Acer Nitro 5 AN517 یکی از محصولات ارزنده این برند است.

لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5

قیمت این لپ تاپ در بازار کشور حدود ۳۹ میلیون تومان است. پردازنده‌ای که درون این محصول جای گرفته یک نمونه Core i7 بوده که با کد ۱۲۵۰۰H شناسایی می‌شود. این پردازنده ۱۸ مگابایت کش دارد و از ۱۲ هسته تشکیل شده است. رم استفاده شده در این محصول ۸ گیگابایت است.

این رم‌ DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز بوده که نشان دهنده سرعت خوب آن‌ها است. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید. همچنین گرافیک این لپ تاپ Geforce RTX 3050 است. این گرافیک از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است.

صفحه نمایش این محصول ۱۷.۳ اینچ، و دارای نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و پنل آن از نوع IPS است. حافظه این دستگاه ۲۵۶ گیگابایت به صورت SSD بوده و از نوع M.2 است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون لپ تاپ جای گرفته است.

مدل لپ تاپ Acer Acer Nitro 5 AN517
پردازنده Intel Core i5 12500H با ۱۸ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۷.۳ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،USB 2.0
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۳۹ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HC

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات ارزان قیمت ایسوس که با قیمت بسیار مناسبی در کنار عملکرد عالی به شما پیشنهاد می‌شود لپ تاپ گیمینگ TUF Gaming F15 FX506HC است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HC-Uلپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HC-U

قیمت این محصول در بازار ایران حدود ۴۱ میلیون تومان است. ایسوس یک پردازنده Core i5 و از نسل یازدهم اینتل با کد ۱۱۲۶۰H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۱۲ مگابایت است. همچنین ۸ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است که برای محصولی با عنوان گیمینگ کافی نیست.

شما می‌توانید میزان رم خود را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار خوبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ Geforce GTX 1650Ti است. این چیپ گرافیگی ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

ایسوس از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز در محصول خود با رزولوشن Full HD (1920×۱۰۸۰) و پنل IPS استفاده کرده است. باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD است. همچنین یک باتری ۳ سلولی شما را تا حداکثر ۳ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506HC
پردازنده Intel Core i5 11260H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،USB 2.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۱ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

کمپانی لنوو (Lenovo) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها است. همچنین این کمپانی در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ حضور پر رنگی دارد. لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت IdeaPad Gaming 3 یکی از محصولاتی است که از قیمت مناسبی در کنار کانفیگ بسیار خوب برخوردار است و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-CEلپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-CE

این محصول ۴۲ میلیون تومانی یکی از ارزنده‌ترین و احتمالا یکی از بهترین لپ تاپ‌ های گیمینگ اقتصادی موجود در بازار در ازای مبلغ پرداختی است. این لپ تاپ از پردازنده سری Core i5 و نسل دهم اینتل با کد i5 11300H بهره برده و از ۸ مگابایت کش برخوردار است. این میزان از کش نشان دهنده سرعت خوبی برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 جای گرفته شده است. این میزان از رم برای گیمینگ ایده‌ال نیست. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce GTX 1650 است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Full HD (1920×۱۰۸۰) و نوع آن IPS است. لنوو برای محصول خود از ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۳ سلولی درون این لپ تاپ گیمینگ جای دارد.

مدل لپ تاپ lenovo IdeaPad Gaming 3
پردازنده Intel Core i5 11300H با ۸ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Geforce GTX 1650 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4
حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C، USB 3.0
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۲ میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus fa0031dx

گستردگی موجود در کانفیگ‌ بین لپ تاپ‌های گیمینگ اچ‌پی باعث شده انتخاب یک محصول با کانفیگ مورد نظر گیمرها بسیار ساده‌تر شود. یکی از محصولات اقتصادی و ارزان قیمت که با قیمت مناسبی با توج به کانفیگ آن به شما پیشنهاد می‌شود، Victus fa0031dx نام دارد.

Victus fa0031dxVictus fa0031dx

قیمت این محصول حدود ۴۳ میلیون تومان است. اچ‌پی یک پردازنده Ryzen 5 و از نسل چهاردهم AMD با کد ۴۶۰۰H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۲ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۱۲ مگابایت است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

البته شما می‌توانید رم خود را به مقداری بیشتر از حال حاضر افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت Geforce GTX 1650 است. این چیپ گرافیگی، ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

اچ‌پی از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین باتری ۴ سلولی شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ HP Victus fa0031dx
پردازنده Intel Core i5 12450H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce GTX 1650 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت افزایش حافظه و رم
قیمت محصول حدودا ۴۳ میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌ای مدل MSI GF63 12UCX 

ام‌اس‌آی (MSI) همواره از برندهای فعال در حوضه گیمینگ بوده که لپ تاپ‌های گیمینگ آن در ایران شناخته شده هستند. این برند مدل‌های فراوانی در گستره‌ی قیمت اقتصادی تا لوکس عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به کانفیگ از ارزش خرید بالایی برخوردارند. لپ تاپ MSI مدل GF63 یکی از این مدل‌های نسبتا ارزان قیمت است.

لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌ای مدل MSI GV15لپ تاپ گیمینگ ام‌اس‌ای مدل MSI GV15

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۴۱ میلیون تومان در دسترس است و کانفیگ مناسبی را به همراه دارد. پردازنده i5 نسل یازدهم ۱۲۴۵۰H اینتل برای این محصول انتخاب شده که از ۱۲ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ کافی بنظر می‌رسد.

با این وجود این رم‌ DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است که نشان از سرعت پایین آن دارد. چیپ گرافیکی این محصول، جذاب‌ترین قسمت آن به شمار می‌رود. کمپانی MSI از چیپ گرافیکی Geforce RTX 3050 در این محصول استفاده کرده است که از ۴ گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار است.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD (1920×۱۰۸۰) و نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. همچنین MSI برای این محصول اقتصادی خود یک حافظه ۱ ترابایتی و به صورت SSD را قرار داده است. بد نیست بدانید باتری استفاده شده در این محصول یک نمونه ۳ سلولی است و تا ۲ ساعت همراه شما خواهد بود.

مدل لپ تاپ MSI GF63
پردازنده Intel Core i5 12450H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت و به صورت SSD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدود ۴۱ میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی مدل Victus 15

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی است. اچ‌پی سعی کرده محصولی با کیفیت بالا در کنار سخت افزار بسیار خوب ارائه دهد. این محصول با نام Hp Victus 15 شناخته می‌شود.

اج پی Victus 15اج پی Victus 15

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۴۰ میلیون تومان است و از کانفیگ بسیار مناسبی برخوردار است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i5 بوده و از مدل ۱۲۴۵۰H در آن استفاده شده است. این پردازنده دارای ۱۲ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی در آن مشاهده می‌شود.

اچ‌پی از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3050Ti است. این گرافیک ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی یک مدل ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و از نوع IPS است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که در این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع NVMe M.2 قرار دارد. همچنین یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ HP Victus 15
پردازنده Intel Core i5 12450H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050Ti به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0 و LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3-DA

لنوو در ایران یک برند بسیار شناخته شده است و محصولات این برند به واسطه استفاده از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت منطقی شهرت دارند. این کمپانی محصولات خود را با مشخصات گسترده‌ای در بازار عرضه می‌کند. به همین علت کاربران بسیار زیادی می‌توانند با توجه به بودجه خود اقدام به خرید مناسب‌ترین محصول برای خود کنند. یکی از این محصولات بسیار خوب از کمپانی لنوو مدل Ideapad Gaming 3-DA است.

لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3لپ تاپ لنوو مدل Ideapad Gaming 3

قیمت این محصول در بازار کشورمان حدود ۴۰ میلیون تومان است. پردازنده درون آن، اینتل Core i5 بوده و از مدل ۱۲۴۵۰H در آن استفاده می‌شود. این پردازنده دارای ۱۲ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن مناسبی در آن مشاهده می‌شود.

لنوو از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3050 است. این گرافیک ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ، ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و IPS است. نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است که برای گیمینگ منطقی است. حافظه SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایتی از نوع M.2 و ۱ ترابایت HDD در آن موجود است. همچنین باتری ۴۵ وات ساعتی در این دیوایس قرار گرفته است.

مدل لپ تاپ Lenovo Ideapad Gaming 3-DA
پردازنده Intel Core i5 12450H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD و ۱ ترابایت HDD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدود ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515

ممکن است به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی با پردازنده‌ای بسیار قدرتمند باشید. یافتن یک محصول با این پردازنده در بازه قیمتی ارزان قیمت‌ها دشوار خواهد بود. اما ایسر برای شما یک پیشنهاد بسیار عالی دارد. لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Nitro 5 AN515 پیشنهاد این کمپانی برای شماست.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان | بهار ۱۴۰۳ - ویجیاتوراهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان | بهار ۱۴۰۳ - ویجیاتو

این لپ تاپ گیمینگ قیمتی حدود ۴۴ میلیون تومان در بازار دارد. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i5 و مدل ۱۲۵۰۰H است. این پردازنده دارای ۱۲ هسته و ۱۶ رشته و همچنین ۱۸ مگابایت کش بوده و سرعت بسیار بالایی دارد.

ایسر در این محصول ۸ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است. همچنین می‌توانید رم خود را تا ۶۴ گیگابایت نیز افزایش دهید. در این لپ تاپ گیمینگ میان رده از گرافیک بسیار خوب Geforce RTX 3050 استفاده می‌شود. این چیپ گرافیکی ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و از نوع IPS برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۱۴۴ هرتز است. حافظه این محصول، یک SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایتی است. باتری این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی ۴ سلولی است و تا ۵ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Nitro 5 AN515 58
پردازنده Intel Core i5 12500H با ۱۸ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۴ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-R

لنوو همواره از برندهای فعال در حوضه گیمینگ بوده که لپ تاپ‌های گیمینگ آن در ایران شناخته شده هستند. این برند مدل‌های فراوانی در گستره‌ی قیمت اقتصادی تا لوکس عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها نسبت به کانفیگ خود از ارزش خرید بالایی برخوردارند. لپ تاپ گیمینگ اقتصادی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-R یکی از این مدل‌های ارزنده است.

لپ تاپ لنوو IdeaPad لپ تاپ لنوو IdeaPad

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان در دسترس است. پردازنده Ryzen 5 نسل پنجم ۵۶۰۰H از AMD به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۱۶ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده می‌شود.

این رم‌های DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن دارد. گرافیک این محصول Geforce RTX 3050 است که از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی است که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) با پنل IPS و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. لنوو برای این محصول یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD و به صورت PCIe NVMe را قرار داده است. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را ۴ ساعت بدون نیاز به شارژر همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Lenovo IdeaPad Gaming 3-R
پردازنده AMD Ryzen 5 5600H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قابلیت ارتقا رم‌ها با قابلیت ارتقا / قابلیت افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۰ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING F15

کارشناسان شرکت ایسوس همواره سعی در تولید مدل‌هایی با کیفیت بالا و مورد قبول اکثریت کاربران دارند. به همین دلیل در این مدل نیز سعی کرده‌اند تا ویژگی‌های مناسب و ایده‌آل اکثریت کاربران را در نظر بگیرند. TUF GAMING F15 یکی از مدل‌های پر فروش ایسوس بوده و قیمتی بسیار خوب در کنار سخت افزار مناسب را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ گیمینگ اقتصادی ایسوسلپ تاپ گیمینگ اقتصادی ایسوس

این لپ تاپ گیمینگ قیمتی در حدود ۴۵ میلیون تومان دارد و از مشخصات بسیار جذابی برخوردار است. پردازنده در نظر گرفته شده برای این محصول از سری Core i5 و مدل ۱۱۴۰۰H است. این پردازنده دارای ۶ هسته و ۱۲ رشته و همچنین ۱۲ مگابایت کش بوده و سرعت مناسبی دارد.

ایسوس در این محصول از ۸ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است. شما می‌توانید رم خود را تا ۳۲ گیگابایت نیز افزایش دهید. یکی از بخش‌های جالب در این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و ارزان قیمت گرافیک Geforce RTX 3050 است. این چیپ گرافیکی ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

این محصول از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی برخوردار بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۱۴۴ هرتز است. برای حافظه این محصول، ایسوس SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ گیمینگ یک نمونه ۳ سلولی است و تا ۳ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ TUF Gaming F15
پردازنده Intel Core i5 11400H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050 به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۸ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،USB 2.0 ،LAN
قابلیت ارتقا قابلیت ارتقا رم / افزایش حافظه
قیمت محصول حدودا ۴۵ میلیون تومان

نتیجه گیری خرید بهترین لپ تاپ اقتصادی

در این مقاله ما به معرفی نمونه‌هایی از بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی پرداختیم. این مدل‌های منتخب شامل لپ تاپ‌هایی هستند که با در نظر گرفتن بازه‌ی قیمتی نهایتا ۴۰ میلیون تومان، می‌توانند تجربه‌ی مناسبی را از نسل هشتم و بعضا بازی‌های جدیدتر در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین این مدل‌ها توانایی ارائه‌ی تجربه‌ایی باکیفیت از تمامی بازی‌های آنلاین چند نفره‌ی محبوب را دارند.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}
لپ تاپ مناسب گیمینگ ارزان قیمت چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ تاپ مناسب گیمینگ ارزان از ترکیب پردازنده مناسب و گرافیک مستقل در کنار رم با فرکانس بالا بهره می‌برد. این لپ‌ تاپ‌ها معمولا قابلیت ارتقا نیز دارند.

لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت چه بازی‌ها را اجرا می‌کند؟

لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت می‌توانند اکثر بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین محبوب را نظیر سی‌اس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… را در رزولوشن ۱۰۸۰p و با فریم ریت معقول ۹۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.