راهنمای تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید در فتوشاپ

photoshop black and white conversion 63eea6dbc443b1e7243bb4bd

تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید در فتوشاپ کار ساده‌ای است که روش‌های زیادی برای انجامش وجود دارد. با‌توجه‌به ابزارهای ویرایش قدرتمندی که اکنون در‌دسترس داریم، ایجاد تصویری سیاه و سفید از عکس‌های رنگی‌مان بسیار ساده است. عکاسی سیاه و سفید هرگز قدیمی نمی‌شود و همیشه طرفداران خود را دارد. عکس‌های سیاه و سفید کلاسیک و زیبا برای استفاده به‌عنوان پس‌زمینه و پوستر عالی هستند.

زمانی‌که رنگ‌ها و سایه‌ها در تصویر شما متمایز و واضح هستند، عکاسی رنگی بهترین انتخاب است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد حتی پیچیده‌ترین جزئیات را مشاهده کنید. بااین‌حال، زمانی‌که می‌خواهید روی سوژه و بافت‌های موجود در تصویر فوکوس کنید، عکاسی سیاه و سفید گزینه بهتری است که باعث می‌شود رنگ‌ها سد راه هدفتان نباشند.

افکت‌های سیاه و سفید فتوشاپ می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. فرقی ندارد عکس پرتره باشد یا تصویری زیبا از منظره، در فتوشاپ کارهای زیادی برای تغییر تصاویر رنگی به طیف خاکستری می‌توان انجام داد. پیش از ویرایش حرفه‌ای عکس، ابتدا باید بدانید که چگونه مانند حرفه‌ای‌ها با موبایل عکاسی کنید.

در این آموزش، بهترین روش‌های سیاه و سفید کردن عکس رنگی در فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد. در مقاله ویرایش تصاویر در فتوشاپ، نکات لازم برای شروع کار با ادوبی فتوشاپ را آورده‌ایم.

تمام اسکرین‌شات‌های این مقاله از Adobe Photoshop CC نسخه ویندوز گرفته شده‌‌اند؛ ازاین‌رو، توجه کنید که ظاهر فتوشاپ مک یا نسخه‌های دیگر فتوشاپ ممکن است با این تصاویر متفاوت باشند.

۱. استفاده از گزینه‌ی Black & White

استفاده از گزینه‌ی Black & White در لایه‌ی Adjustments به شما کمک می‌کند تا تمام داده‌های مرتبط با رنگ عکس اصلی را حفظ کنید. این گزینه اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا با وجود داده‌های رنگ می‌توانید پس از تغییر آن به سیاه و سفید، اِلِمان‌های مرتبط به رنگ را با‌توجه‌به آنچه در ذهنتان دارید، تنظیم کنید. برای سیاه و سفید کردن تصویر با گزینه‌ی Black & White، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تصویری که می‌خواهید به سیاه و سفید تبدیل کنید، در فتوشاپ باز کنید.
  • روی تب Image کلیک کنید. نشانگر ماوس را روی گزینه‌ی Adjustments ببرید و از منو ظاهرشده Black & White را انتخاب کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.