رئیس رگولاتوری: ادعای رکورددار بودن ایران در خاموشی مطلق اینترنت خلاف واقع است

6546485169

در پی انتشار گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران در خصوص وضعیت اینترنت در ایران و رکورددار بودن ایران در خاموشی مطلق اینترنت، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادعای رکورددار بودن ایران در خاموشی مطلق اینترنت را رد کرد. سال گذشته میلادی شاهد چندین مورد قطعی و اختلال در دسترسی به اینترنت در ایران بودیم. اما در روزهای اخیر، رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مدعی شد که در سال گذشته هیچ قطعی سراسری اینترنتی ثبت نشده است.

این ادعای رییس رگولاتوری در حالی مطرح می شود که گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای معتبر بین المللی حکایت از وقوع چندین مورد قطعی و اختلال سراسری در دسترسی به اینترنت در ایران در سال ۲۰۲۳ دارد.

قطعی های اینترنتی سال گذشته ایران؛ آمارها حکایت از چه می کند؟

به گزارش سخت افزار مگ، امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: «در سال گذشته میلادی، کشور هیچ قطعی سراسری اینترنت نداشته است و حتی دولت در برابر تقاضای قطعی اینترنت در زمان کنکور نیز مقاومت کرد و برخلاف سنوات قبل اینترنت به صورت مقطعی نیز قطع نشد.»

وی افزود: «این تیتر گزارش که حاکی از رکورددار بودن ایران در خاموشی مطلق اینترنت است، خلاف واقع و بدون پشتوانه کارشناسی است و چنین تیترهایی افکار عمومی را مخدوش و ایجاد ناامیدی می کند.»

لاجوردی در ادامه با اشاره به آمار منتشر شده در گزارش اخیر انجمن تجارت الکترونیک، بیان کرد: «در جایی از این گزارش و بخش فیلترینگ که سهم عمده ای از این گزارش دارد به ۴۸ سایت که به ادعایشان با اختلال روبرو هستند اشاره شده در حالی که ۱۴ سایت بر روی آی پی کشور ما مسدود شده و تحریمی است و اختلالی از داخل کشور ندارد، حدود ۳۰ سایت از ۳۵ سایت دیگر نیز در زمان دولت های قبل محدود شده‌اند.»

این اظهارات رئیس سازمان تنظیم مقررات در حالی مطرح می‌شود که گزارش کلودفلر نیز حکایت از دست‌کم پنج قطعی سراسری در سال ۲۰۲۳ در ایران دارد.

باتوجه به گزارشی که انجمن تجارت الکترونیک تهران منتشر کرده است و گزارش‌هایی که از اختلالات اینترنت تا کنون ثبت شده است، نظر خود را درباره صحبت‌های رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.