دیابلو ۴ به صدرنشینی زلدا پایان داد؛ فهرست فروش بازی‌های هفته

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی دیابلو ۴ موفق شده تا در هفته‌ی اول انتشار خود در صدر جدول فروش هفتگی بازی در بریتانیا قرار گرفته و به صدرنشینی چهار هفته‌ای The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom پایان دهد.

نسخه‌ی جدید سری زلدا با چهار هفته صدرنشینی، رکورد جدیدی را در این مجموعه‌ی محبوب ثبت کرد. با این حال این بازی شاهد کاهش ۳۶ درصدی در فروش نسبت به هفته‌ی قبل بود و همین نیز باعث شد تا اثر جدید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) یعنی دیابلو ۴ به جایگاه اول دست پیدا کند. این بازی در خرده‌فروشی‌ها البته فروش چندانی نداشت و فروش هفته‌ی اول آن به خوبی زلدا، هاگوارتز لگسی، Star Wars Jedi: Survivor، بازسازی رزیدنت اویل ۴ و و حتی Dead Island 2 نبوده است. هرچند به عنوان یک بازی که روی رایانه‌های شخصی محبوب بیشتری دارد، اکثریت فروش آن از طریق فروشگاه‌های دیجیتالی خواهد بود.

در واقع تنها کنسول‌ها از فروش فیزیکی بهره بردند، به طوری که ۶۷ درصد فروش فیزیکی بازی روی پلی‌استیشن ۵، ۲۷ درصد روی ایکس‌باکس سری ایکس/اس و ۸ درصد روی پلی‌استیشن ۴ بوده است. در این میان استریت فایتر ۶ که در هفته‌ی اول خود نتوانسته بود زلدا را شکست دهد و در جایگاه دوم قرار داشت، این هفته با افت فروش ۴۸ درصدی به جایگاه پنجم سقوط کرد.

دیابلو 4

در جای دیگر از جدول، میراث هاگوارتز علی‌رغم کاهش ۲۷ درصدی فروش هفتگی، به رتبه‌ی سوم دست پیدا کرده است. از طفی ماریو کارت ۸ دلوکس با افت فروش ۲۳ درصدی نسبت به هفته‌ی قبل در جایگاه چهارم قرار گرفته است. فیفا ۲۳ نیز با کاهش فروش ۵۰ درصدی، به جایگاه ششم سقوط کرده است که با توجه به پایان بسیاری از لیگ‌های فوتبال دنیا، منطقی به نظر می‌رسد.

در همین حال، افزایش فروش باندل‌ها و به طور کلی کنسول پلی‌استیشن باعث افزایش فروش بازی‌های بزرگ آن شده است. گاد آو وار رگناروک با چهار پله صعود و افزایش فروش ۶۷ درصدی به رتبه‌ی ۷، گرن توریسمو ۷ با افزایش فروش ۶۶ درصدی به رتبه‌ی ۹ و اسپایدرمن: مایلز مورالز با افزایش فروش ۹۵ درصدی و ۲۳ پله جهش به رتبه‌ی ۱۶ رسیده است.

در ادامه می‌توانید ۱۰ بازی برتر را در هفته‌ی منتهی به ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۰ خرداد ۱۴۰۲) مشاهده کنید.

بازی جایگاه فعلی جایگاه قبلی
Diablo 4 ۱
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ۲ ۱
Hogwarts Legacy ۳ ۴
Mario Kart 8: Deluxe ۴ ۵
Street Fighter 6 ۵ ۲
FIFA 23 ۶ ۳
God of War: Ragnarok ۷ ۱۱
Star Wars Jedi: Survivor ۸ ۶
Gran Turismo 7 ۹ ۲۴
Call of Duty: Modern Warfare 2 ۱۰ ۱۴

منبع: Gamesindustry.biz

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۲۰۰,۰۹۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۱,۹۰۰,۴۳۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.