ده انیمه که شبیه به آثار دیزنی هستند

دیزنی را به حیوانات سخنگو و داستان‌های پرنسسی‌ الهام گرفته شده از روی افسانه‌ها می‌شناسند. حتی اشک درآورترین نمایش‌هایش پیام‌های مثبتی دارند، مانند اهمیت خانواده، دوستی و آزادی شخصی. دیزنی توانسته با نشان‌ دادن ویژگی‌های مخصوصی مانند دختران در دردسر و مشکل، خودش را با مخاطبانش سازگار ببخشد. بعضی از این ویژگی‌ها همانند روز اول، مانند عشق در نگاه اول، همچنان در حال استفاده شدن هستند.

هواداران دیزنی که از طراحی هنری جذاب و زیبای آن و ویژگی‌های افسانه‌ای لذت می‌برند، می‌توانند انیمه‌های زیادی را پیدا کنند که چنین شباهت‌هایی را دارند. انیمه داستان‌های پریان را با همراهی چند ژانر دیگر تعریف می‌کند و به این آثار کلاسیک، یک شرح دادن خلاقانه می‌بخشد. با معرفی ده انیمه که شبیه به آثار دیزنی هستند همراه ویجیاتو باشید.

Ride Your Wave

نمایی از انیمه Ride Your Waveنمایی از انیمه Ride Your Wave
کارگردان ماساکی یوآسا
صداپیشگان ریوتا کاتایوسه، رینا کاوایی، هونوکا ماتسوموتو و…
نمره IMDB ۶.۸
انیمه دهم

River Your Wave در یک شهر ساحلی رویایی روایت می‌شود و داستان، حول محور دانشجوی موج سواری به نام هیناکو است. دوستی او با میناتو، آتش نشانی جوان، آنقدر قوی است که از مرگ هم فراتر می‌رود.

بعد از اینکه میناتو بعد از نجات دادن کسی از غرق شدن می‌میرد، او دوباره خودش را در آب به هیناکو نشان می‌دهد. این دو دوستی جدیدی را آغاز می‌کنند ، اما این قضیه زیر سایه زنده نبودن او قرار می‌گیرد. اگرچه آب آنها را از هم جدا کرده، توانسته به آن‌ها هدیه‌ای بدهد که بتوانند خداحافظی طولانی‌ای را که نیازمندش بودند، دریافت کنند. Ride Your Wave هم دلگرم کننده است و هم دلتان را می‌کشند، اثری عالی برای جوانان و هواداران بزرگسال دیزنی.

Lu Over The Wall

نمایی از انیمه Lu Over The Wall نمایی از انیمه Lu Over The Wall
کارگردان ماساکی یوآسا
صداپیشگان کنون تانی، شوتا شیمودا، میناکو کوتوبیوکی و…
نمره IMDB ۶.۸
انیمه نهم

Lu Over The Wall عرضه شده در سال ۲۰۱۷، شبیه به پونیوی استودیو جیبیلی و قصه‌ی پری دریایی کوچک هانس کریستین آندرسن است. دنیای جادویی اثر به طرز لذت بخشی، بامزه است. دختر نینجیویی، لو، وقتی که کای آهنگ می‌نوازد، می‌تواند دم ماهی‌گونه‌اش را به پاهای انسانی تبدیل کند.

میان تصویر سازی از اقیانوس و یک شهربازی با تم پری دریایی، Lu Over the Wall یک افسانه پریان مدرن است که تماشاچیان جوان در دوران تعطیلات تابستانه از دیدنش لذت خواهند برد. خط داستانی کمی به نگرانی و غم و بیشتر به خواب و خیال می‌پردازد.

Josee, the Tiger and the Fish

نمایی از انیمه Josee, the Tiger and the Fish
نمایی از انیمه Josee, the Tiger and the Fish
کارگردان کوتارو تامورا
صداپیشگان کایا کیوهارا، تایشی ناکاگاوا، ماتسوترا چیمی و…
نمره IMDB ۷.۶
انیمه هشتم

عشق، تم مرکزی Josee, The Tiger and the Fish است. عاشقانه شیرین و استایل داستانی در راه سن بلوغ، برای بسیاری از هواداران دیزنی که در اواخر و یا نزدیک سن بلوغ خود هستند،‌ می‌تواند جذاب باشد.

داستان عاشقانه بین یوسی و سونئو بد شروع می‌شود (یوسی نسبت به سونئو اظهار تنفر می‌کند). با این وجود، رابطه بین آن دو تبدیل به یک رابطه سالم می‌شود که در آن دو طرف از یکدیگر حمایت می‌کنند و عمیقاً به هم اهمیت می‌دهند. یوسی می‌خواهد طراح شود و او، از این موهبتش برای تشویق کردن سونئو برای گذر کردن از مسیر سخت پیش رویش برای رسیدن به هدفش استفاده می‌کند.

Sea Prince And Fire Child

نمایی از انیمه Sea Prince And Fire Childنمایی از انیمه Sea Prince And Fire Child
کارگردان ماسامی هاتا
صداپیشگان شینتارو سوجی، ماسامی هاتا، چیهو کاتسورا و…
نمره IMDB ۷.۱
انیمه هفتم

Sea Prince And Fire Child ترکیبی از حس و حال داستان‌های محلی و درگیری اصلی قصه رومئو و ژولیت است. شاهزاده سیریوس از قلمروی دریا و پرنسس مالتا از قلمروی آتش به خاطر دشمنی خدایان از یکدیگر جدا می‌شوند. اما آنها از این دشمنی به عنوان شکل دادن به یک عاشقانه عجیب (و باارزش) با یکدیگر بهره می‌برند.

انیمیشن Sea Prince به استایل Pinocchio کلاسیک دیزنی شبیه است. به علاوه، این اثر یک زوج مرکزی همانند آنچه در آثار پرنسسی دیزنی یافت می‌شود، دارد.

Weathering With You

نمایی از انیمه Weathering with Youنمایی از انیمه Weathering with You
کارگردان ماکوتو شیناکی
صداپیشگان کوتارو دایجو، نانا موری، سوباسا هوندا و…
نمره IMDB ۷.۵
انیمه ششم

Weathering with You یک عاشقانه فانتزی درباره دو دانش آموز دبیرستانی، هینا و هوداکا است. هوداکا در تلاش است که به زندگی‌اش سر و سامانی بدهد، و او شروع به کار برای مجله‌ای می‌کند که وقایع ماورا الطبیعه را پوشش می‌دهد. یک عنصر فراطبیعی در داستان وجود دارد اما این عنصر، بیشتر در خدمت رئالیسم جادویی است تا نشان دادن ارواح ماورا الطبیعه و شیاطین.

Weathering with You یک مراسم جشن بصری از رنگ‌های شاد و نماهای پر نقش و نگار است. هوداکا می‌تواند بعضی اوقات بسیار قابل ارتباط برقرار کردن باشد. با اینکه یک سری سکانس حول محور سلاح‌های گرم در اثر وجود دارد، این اثر برای رده بندی PG-13 مناسب است.

Panda! Go, Panda!

نمایی از Panda! Go, Panda!نمایی از Panda! Go, Panda!
کارگردان ایساکو تاکاهاتا
صداپیشگان کازوکو سوگیاما، کازو کوماکورا، یوشیکو اوتا و…
نمره IMDB ۶.۸
انیمه پنجم

Panda! Go, Panda! یک انیمه دوران کودکی کلاسیک است که اوتاکوها باید به خاطر داشته باشند تا آن را با کودکانشان به اشتراک بگذارند. فیلم کوتاه سال ۱۹۷۲ یکی از اولین پروژه‌های هایائو میازاکی بوده است. او نویسندگی و طراحی این پروژه را بر عهده داشت.

وقتی میمیکوی جوان و یتیم به حال خودش رها می‌شود، او در اطراف خودش می‌چرخد و یک بچه پاندایی به نام پان-چان را پیدا می‌کند. در آخر، پدر این بچه پاندا می‌آید تا بچه‌اش را پیدا کند و او تصمیم می‌گیرد میمیکوی انسان را به فرزند خواندگی قبول و او را وارد خاندان پاندایی‌اش کند. لحظات عجیب خنده داری بین این انسان و دنیای حیوانات در اثر جریان دارد.

Summer Wars

نمایی از انیمه Summer Warsنمایی از انیمه Summer Wars
کارگردان مامورو هوسودا
صداپیشگان ریونسوکه کامیکی، نانامی ساکورابا، میتسوکی تانیمارو و…
نمره IMDB ۷.۴
انیمه چهارم

انیمه علمی تخیلی Summer Wars توسط همان کمپانی تهیه شده که تولید The Girl Who Leapt Through Time را برعهده داشته است. این اثر را بابت نماهای گسترده و لحظات بصری پر از جزئیات می‌شناسند. همچنین این انیمه در دسته آثاری قرار می‌گیرد که یک سری هوادار دارد که آن را چندین و چند بار می‌بینند.

همانند بسیاری از داستان‌های دیزنی گونه، Summer Wars یک داستان ماجراجویی در مرکزیت آن قرار می‌گیرد و مقداری درامای خانوادگی، تزئینش کرده است. با اینکه داستان مقداری قابل پیش بینی است، اثر سعی می‌کند یک چارچوب اساسی برای طراحی هنری زیبا و شخصیت‌های پیچیده‌اش بسازد.

My Neighbor Totoro

نمایی از انیمه My Neighbor Totoroنمایی از انیمه My Neighbor Totoro
کارگردان هایائو میازاکی
صداپیشگان هیتوشی تاکاگی، نوریکو هیداکا، چیکا ساکاموتو و…
نمره IMDB ۸.۱
انیمه سوم

My Neighbor Totoro درباره دو خواهر است که به خانه‌ای نو همراه با پدرشان می‌روند تا به مادرشان نزدیک‌تر باشند که در بیمارستان، در حال نبرد با بیماری‌اش است. اگرچه دختران احساسات بسیاری را تجربه می‌کنند، داستان با یک لایه لطیف از آرامش و رویاپردازی پوشانده شده است.

ارواح سوت، به استقبال ساتسوکی و می در خانه جدیدشان می‌روند و دختران، دوستی‌ای با روح جنگل محلی آنجا، توتورو، آغاز می‌کنند. وقتی که خواهران به او نیازمند هستند، توتورو از انها مراقبت می‌کند و بهشان امید و هدایایی از طبیعت می‌دهد.

Belle

نمایی از انیمه Belleنمایی از انیمه Belle
کارگردان مامورو هوسودا
صداپیشگان کاهو ناکامورا، ریو ناریتا، شوتا سومتانی و…
نمره IMDB ۷.۱
انیمه دوم

هواداران Beauty and the Beast کلاسیک دیزنی باید Belle را امتحان کنند. اگرچه هر دو آثار داستان یکسانی را روایت می‌کنند، دیزنی آن را در یکی از شهرهای قدیمی فرانسه و Belle، در یک متاورس مجازی تعریف می‌کند.

همانند قهرمان زن داستان دیزنی که می‌خواست “جایی زیبا و بزرگ” را جست و جو کند، پروتاگونیست Belle، سوزو، در دنیایی متفاوت از دنیای محل زندگی خودش در تلاش برای انجام این کار است. شخصیت “دیو” داستان، دراگون، به طرز قابل توجهی نسبت به دیو دیزنی مهربان‌تر است. او بیشتر شخصیتی درک نشده تا پرخاشگر و مغرور دارد.

Maquia: When The Promised Flower Blooms

نمایی از انیمه Maquia: When The Promised Flower Bloomsنمایی از انیمه Maquia: When The Promised Flower Blooms
کارگردان ماری اوکادا
صداپیشگان ماناکا آیوامی، میو آیرینو، یوکو هیکاسا و…
نمره IMDB ۷.۴
انیمه یکم

Maquia: When The Promised Flower Blooms یک انیمه فانتزی با استایل هنری زیبا و خاص که با جادو و اژدهاهای پرنده پر شده است. همانند بیشتر پروتاگونیست‌های آثار فانتزی، ماکیوآ یک بچه سر راهی است که باید تنهایی راه خودش را در این دنیا پیدا کند.

Maquia با مسائل بزرگسالانه‌ای سر و کله می‌زند، اما بهترین قسمت داستان، چگونگی به تصویر کشیدن محبت مادرانه و میل به فداکاری است. پیام کلی داستان همانند پیام بسیار رایج آثار دیزنی است: خانواده نه که با خون، بلکه با عشق تعریف می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.