دندان درد + پوسیدگی روی دندان +درمان

دندان درد + پوسیدگی روی دندان +درمان

سلب مسئولیت: ویجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دندان یکی از مهم ترین اعضای بدن نام برد زیرا هم باعث کاهش اعتماد بنفس باشد و دیگر نتوانید لبخندی زیبا داشته باشید و مهم از تر ان این است که دیگر نمیتوانید به راحتی غذا میل کنید.

<!–

–>

کلیک کنید و تماس بگیرید تا مشاوره رایگان بگیرید : فیزیوتراپی در منزل

وجود پوسیدگی روی دندان

پوسیدگی دندان از شایع تر مشکلاتی است که بیشتر ما با ان مواجه می شویم ولی ممکن است در روز اول اول متوجه این پوسیدگی روی دندان نشویم یا با مفهمیدن پوسیدگی دنبال درمان نباشیم در کل پوسیدگی دندان یعنی روی دندان یک حفره ایجاد شود و منجر به از بین رفتن سطح سخت دندان که مینا نام دارد ازبین برود. در روز های اول که دندان شروع به پوسیدگی میکند ممکن هیچ احساس درد ی نکنیم ولی به مرور زمان این حفره بزرگتر میشودو به عصب دندان نزدیک میشود . که شما احساس درد کنید که با خوردن غذاهای گرم و سردو شیرین و اسیدی درد تشدید یابد.اگر در روز های اول متوجه پوسیدگی دندان شدید سریعا درمان کنید زیرا حفره کوچک است و به راحتی با مواد امالگام ترمیم میشود .ولی اگر درمان نشود به علت درد ازار دهنده اش نیاز به عصب کشی دارد . به همین علت بهتر است هر ۶ ماه یکبار یک چکاب کامل از دندانهایتان انجام دهید تا از سلامت داندن هایتان مطمئن شوید .

هرگونه بیماری دارید به یک متخصص حرفه ای بسپارید : ویزیت متخصص داخلی در منزل

از بین رفتن امالگام

وقتی دندان شما باعث پوسیدگی میشودبا موادی به نام امالگام یا کامپوزیت دوباره ترمیم میشود و مینا ی دندان دوباره قدرت و استحکام خود را بدست میاد . ولی اگر قسمتی از امالگام جدا شود با خوردن مواد غذایی باعثمیشود به پالپ فشار اید که منجر به درد دندان میشود برای درمان شما باید دندانتان را دوباره ترمیم کنید .

درد بعد از پر شدگی دندان

همانطورکه میدانیم پزشک برای اینکه شما در پروسه ی درمان درد کمتری را احساس کنید از دارو های بی حسی استفاده میکندولی بعد از اتمام درمان بعد از مدتی اثر بی حسی از دندان میرود و باعث میشود پالپ زیر عاج تحریک شودیا اینکه دندانتان حساس باشد یعنی پس از پر شدنبه علت تحریک عصب دندان احاس درد کند ولی نگران نباشید این درد بعد از۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین میرود.

به عصب رسیدن دندان

همانطور که گفتیم وقتی دندان پوسیده می شود و با درمان نشدن پوسیدگی به عصب دندان نزدیک می شود و به اصطلاح می گویند به عصب رسیده است.

این عارضه از طریق اسیب به مینای دندان،عفونت دندان،پوسیدگی،التهاب دندان بروز می کند. یا دیگر عواملی مانند ضربه خوردن به دندان یا عفونت موجود در گوش، دهان،باعث اسیب و درد دندان می شود.

اسیب به عصب

گاهی ممکن است دچار دندان درد شدید شده باشیم که به ان نورالژی تریژه مینال معروف است .این نوع وقتی به عصب اسیب وارد میشود منجربه درد دندان میشود و با خوردن غذا ، نوشیدن اب سرد و مسواک زدن این درد تشدید یابد

عصب کشی

بعد از اتمام پروسه عصب کشیبه علت اینکه شما درد کمتری احساس کنید مواد بی حسی تزیق میکنند و پس از چند ساعت اثر بی حسی از بین میرودو چون عصب ها تحریک شده اندموجب دندان درد میشودالبته به نسبت دما وضربه ی وارد شده شما درد احساس میکنید . ولی نگران نباشید این درد بعد از ۲ تا ۴ ساعت درمان میشود .

درد بعد ازکشیدن

درد بعد از کشیدن دندان بسیار طبیعی است و بعد از گذشت دوره ی نقاهت درمان میشود ولی اگر بعد از کشیدن دندان بعد از ۲ تا ۴ روز درد درمان نشده باشد احتمالا بخشی از دندان یا ریشه داخل لثه باقی مانده باشد یا دندان عفونت کرده باشد .

بهترین پزشک ها : ویزیت در منزل

درامدن دندان عقل نهفته یا نمیه نهفته

دندان عقل جز اخرین دندان های دائمی هستن که اکثرا بین ۱۷ تا ۲۲ سالگی رشد میکند . دندان عقل میتواند به شکل های نامناسب رشد میکند که گاهی کاملا از لثه بیرون میاد وگاهی   داخل لثه باقی می ماندکه به ان دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته گفته میشود.که باعث درد ازار دهنده میشود.و باید ان درد کشیده شود. ولی اگر دندان عقلتان کاملا رشد کرده بود اگر درد و ازرای نداشته باشد لازم به کشیدن دندان نیست .

شکستگی دندان

احتمالا وقتی شما تکه ای دندانتان شکسته میشود دچار دندان درد میشود و این درد بستگی به اندازه ی و نوع شکستگی بستگی دارد و تا زمانی که ترمیم نشود ممکن است این درد همراه شما باقی بماند و گاهی موقع غذا دندان تحریک شود و باعث تشدید درد دندان باشد.

شما باردار باشید

گاهی ممکن است در دوران بارداری دچار دندان درد شده باشید این درد به خاطر ورو لثه یا جنجویت است . جنجویت به التهاب و ورو لثه گفته میشود و میتوان منجر به خون ریزی و دندان درد باشد. بهتر است که در دوران باردار به بهداشت دهان و دندان اهمیت بیشتری دهید تا از هر گونه اسیب به دندانهایتان پیشگیری شود .

شما در طول شب دندان قروچه شود

قروچه یا براکسیم به سابیده شدن دندان ها به هم گفته میشود. که اکثرا این کار بدون خود اگاهی در خواب رخ دهد و گاهی به صورت خود اگاه رخ میدهد مانند زمانی که شما خشمگین یا استرس دارید دندانهایتان را به هم میسابید که منجر به سردرد،درد عضلات و از  سفتی صورت میشود. قروچه به خاطر اینکه دندان ها به هم سابیده میشود موجب تحلیل رفتن مینای دندان و در نهایت شکستگی دندان ها میشود. و باید برای درمان دندانهایتان برا لمینت یا روکش انجام دهید زیرامینای دندان از بین رفته و باید دوباره ترمیم شود .

تحلیل لثه و دندان درد

به بالا رفتن و عقب نشنی لثه از روی مینای دندان تحلیل لثه گفته میشود. وقتی ریشه ی دندان در معرض دید باشد انگار دندان لباس ندارندو ریشه دندان حاس میشود و با خوردن غذا های خیلی داغ وسرد و اسید دچار تحریک و تشدید درد دندان میشود . برای درمان بایدد شما از مسواک و خمیر دندان های دندان های حساس استفاده کنید که باعث تقویت مینای دندان میشود .

دندان درد + پوسیدگی روی دندان +درمان - ویجیاتودندان درد + پوسیدگی روی دندان +درمان - ویجیاتو

راهای درمان دندان درد چیست ؟

لازم به ذکر است درمان قطعی دندان فقط میتوان از طریق دندان پزشک درمان شود و روش راه طب سنتی روش قطعی و علمی برای درمان نیست و فقط برای ساعتی درد شما را تسکین میدهد و حتما  در اولین فرصت درمان کنید تا به عفونت دندان  یا لثه و عصب کشی تبدیل نشود.

استفاده از ژل بی حسی

ژل های بی حسی از دارو های قابل دسترسی است که شما می توانید به راحتی خریداری کنید مثل قطره دنتول اول قطره را روی یک پد اغشته کنید سپس به اطراف دندان و لسه اعمال کنید.قطره دنتول می تواند درد دندان شما را تا ساعت ها تسکین دهد.

شستشوی دهان با دهانشویه

شما می توانید از دهانشویه برای درمان سریع دندان استفاده کنید زیرا دهانشویه حاوی فلوراید است و می تواند التهاب لسه و باکتری های اطراف دندان را از بین ببرد.

غرغره اب نمک

غرغره اب نمک یکی از راحت ترین روش های درمانی است که شما می توانید در مواقعی که به داروخانه یا پزشک دسترسی نداشتید برای تسکین درد استفاده نمایید. اب نمک را هر ۱ساعت به مدت ۲ دقیقه در دهان غرغره کنید.

پیاز

پیاز با هخاطر انتی اکسیدانی وضد باکتری که دارد باعث تسکین درد دندان برای ساعتی میشود . در این روش باید یک تکه پیاز را روی دندان قرار دهید ویا پیاز را بجوید  این کار باعث تسکین دندان درد میشود.

زرد چوبه

 زرد چوبه یک روش راحتر و در دسترس برای درمان درد های خفیف دندان است زیرا زرد چوبه دارای کورکومین است و این موجب شده زرد چوپه خاصیت ضد التهابی و انتی اکسیدانی داشته باشد . در این روش شما باید زردچوپه را با مقداری شیر گرم ترکیب کنید سپس میل کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.