دستیابی سامسونگ به سرعت ۱.۷۵Gbps در مساحت ۱۰ کیلومتری در تست ۵G

سامسونگ به تازگی آزمایش میدانی جدید را بر بستر شبکه ۵G و در پوشش مساحتی ۱۰ کیلومتر در استرالیا انجام داده و موفق به دستیابی به سرعت ۱.۷۵Gbps شده است. این بیشترین مقدار مسافتی است که سامسونگ با استفاده از تکنولوژی وایرلس ۲۸GHz 5G mmWave به آن دست پیدا کرده است و این آزمایش میدانی موفقیت دستیابی به سرعت بالا در منطقه جغرافیایی گسترده را نشان داده است.

همانطور که اشاره شده این سامسونگ در رنج مسافتی ۱۰ کیلومتری و در شبکه ۵G به میانگین سرعت و رکورد downlink 1.75Gbps (دانلود) دست یافته و این در حالی است که سرعت uplink (آپلود) برابر با ۶۱.۵Mbps ثبت شده است. سامسونگ برای دستیابی به سرعت دانلود ۱.۷ گیگابیتی در این مسافت جغرافیایی از ۸ Component Carrier (8CC) استفاده کرده که در مجموع فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز mmWave را در دسترس قرار داده است.

پشتیبانی از پهنای باند زیاد یکی از مزیت‌های اصلی طول موج فرکانسی mmWave به شمار می‌رود و پیکربندی و شکل دهی شبکه سامسونگ نیز در کارکرد این میزان پهنای باند در مسافت ذکر شده احتمالا بی تاثیر نبوده است.

سامسونگ سرعت 5G 1.75Gbps

در پیک سرعت آپلودی سامسونگ توانست به سرعت ۲.۷Gbps دست پیدا کند. Ray Owen مدیر ارشد تکنولوژی در شرکت خدمات اینترنتی زیرساخت NBN استرالیا اذعان کرد که نتایج این آزمایش نقطه عطفی است و نشان می‌دهد که در آینده چگونه قرار است شبکه‌های سیار وضعیت ارتباطی در استرالیا را بهبود ببخشند.

این شرکت همچنین قرار است از تکنولوژی ۵G mmWave در استرالیا برای کسب و کارها و خانه‌ها رونمایی کند و حتی این کمپانی اظهار کرده که این شرکت جز اولین کمپانی‌هایی خواهد بود که ۵G را در مقایس گسترده ۱۰ کیلومتر راه‌اندازی خواهد کرد.

از زمان راه‌اندازی اولین سرویس ۵G mmWave FWA در سال ۲۰۱۸ در آمریکا سامسونگ با ارائه مجموعه‌ای از راهکارها در این زمینه که شامل ارائه چیپست‌ها و ارتباطات رادیویی می‌شود به توسعه این تکنولوژی به صورت جهانی کمک کرده است. شرکت NBN Network شرکت زیرساخت ارتباطی دیجیتال در استرالیا است که با پوشش اینترنت broadband در مساحتی بیش از ۷ میلیون کیلومتر مربع استرالیا را تحت پوشش گسترده قرار داده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.