در پایتخت انگلیس هر ۶ دقیقه یک گوشی دزدیده می‌شود!

گزارشات جدید می‌گویند که در لندن هر ۶ دقیقه یک گوشی به سرقت می‌رود. آمار فاجعه‌بار سرقت اموال در جهان روزبه‌روز در حال افزایش است.

گوشی موبایل را می‌توان به قطعیت پراستفاده‌ترین دستگاه الکترونیکی در جهان دانست که روزانه میلیاردها نفر از آن استفاده کرده و امور روزانه خود را با آن انجام می‌دهند. اما مدتی می‌شود که قیمت گوشی به شدت افزایش یافته و بسیاری از مردم مخصوصاً در کشورهایی مانند ایران که با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، توان خرید این دستگاه الکترونیکی را ندارند. حال با توجه به افزایش قیمت موبایل، میزان سرقت آن نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته تا جایی که گفته می‌شود در لندن به‌عنوان پایتخت انگلستان هر ۶ دقیقه یک گوشی به سرقت می‌رود.

بیشتر بخوانید: موقعیت یابی گوشی خاموش در اندروید ۱۴ ؛ پایانی بر سرقت گوشی‌های اندرویدی؟

در هر ۶ دقیقه یک گوشی در لندن دزدیده می‌شود!

این روزها با توجه به گران شدن موبایل و شرایط اقتصادی، بسیاری از کاربران هنگام استفاده از گوشی بیرون از خانه، بیشتر از همیشه نگران هستند. با این که آمارهای مربوط به سرقت گوشی در کشورمان بسیار بالا است، اما ما تنها نیستیم و در بسیاری از نقاط جهان، سرقت موبایل به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم تبدیل شده است.

گزارشی که به تازگی توسط BBC منتشر شده نشان می‌دهد در شهر لندن، هرروز نزدیک به ۲۵۰ دستگاه گوشی تلفن همراه به سرقت می‌رود. این یعنی به طور میانگین هر ۶ دقیقه گوشی یک شهروند لندنی به سرقت می‌رود. شهردار لندن باور دارد راه‌حل جلوگیری از سرقت گوشی‌های موبایل، توسعه راه‌حلی مناسب توسط شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌هاست تا پروسه سرقت گوشی سخت‌تر شده و در نتیجه آمار‌ها کاهش پیدا کنند.

در هر 6 دقیقه یک گوشی در لندن دزدیده می‌شود!

در هر 6 دقیقه یک گوشی در لندن دزدیده می‌شود!

صادق خان، شهردار لندن در یک نامه به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پیشنهاد کرد تا راه‌‌حل‌هایی را توسعه دهند که به کمک آنها، ریسک سرقت بالاتر رفته و میزان درآمد سارقان از گوشی‌قاپی کمتر شود. او همچنین خواستار همکاری تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با نیروهای پلیس شد تا روند پیدا کردن گوشی‌های سرقتی آسان‌تر شود. نکته قابل توجه این است که حدود ۳۸ درصد از سرقت‌های شخصی که در شهر لندن اتفاق می‌افتند، مربوط به گوشی‌های هوشمند هستند.

پینشهاد شهردار لندن آن‌قدرها هم احمقانه نیست!

شاید در نگاه اول حرف‌های شهردار پایتخت انگلستان شانه خالی کردن از مسئولیت حفاظت از شهروندان به نظر برسد اما تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، می‌توانند با استفاده از روش‌هایی میزان سود گوشی‌های سرقتی را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. برای مثال تولیدکنندگان خودرو با طراحی سیستم‌های ردیابی پیشرفته، ریسک سرقت را برای سارقان بیشتر کردند و حالا آمار سرقت خودرو در کشورهای پیشرفته بسیار کمتر از گذشته شده است.

یکی از مشکلاتی که لندن با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بازار سیاهی است که برای گوشی‌های مسروقه به وجود آمده است. این گوشی‌ها می‌توانند دوباره رجیستر شده و به فروش برسند و همین مورد میزان سود این بازار را به شدت افزایش داده است. نکته قابل توجه این است که حتی در صورت عدم فروش گوشی به کاربران دیگر، سارقان می‌توانند با فروش قطعات به سود خوبی برسند و راه‌حل آسانی برای حل مشکل گوشی قاپی وجود ندارد.

در هر 6 دقیقه یک گوشی در لندن دزدیده می‌شود!

در هر 6 دقیقه یک گوشی در لندن دزدیده می‌شود!

شرکت‌های سازنده گوشی‌های موبایل هم در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما این تلاش‌ها نتیجه قابل توجهی به همراه نداشته‌اند. برای مثال حالا تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند به سیستم‌های ردیابی مجهز هستند اما پیش‌نیاز استفاده از آنها توسط کاربر، اتصال به اینترنت، روشن بودن GPS و … است. با این حال برخی از شرکت‌ها مانند سامسونگ، کار کاربران را برای ردیابی گوشی آسان‌تر کرده‌اند اما همچنان سارقان گوشی‌های چند صد دلاری کاربران را به سرقت می‌برند.

نوجوانان انگلیسی بهترین سوژه دزدان گوشی

اطلاعات منتشر شده توسط نیروهای پلیس لندن نشان می‌دهد بخش بزرگی از قربانیان این سرقت‌ها نوجوانانی هستند که حتی در خیابان هم نمی‌توانند بیخیال گوشی‌های هوشمندشان شوند. طبق این اطلاعات، نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۰ ساله بخش بزرگی از قربانیان سرقت گوشی را تشکیل می‌دهند. از سویی دیگر، بسیاری از جوانان و نوجوانان هم در لندن سراغ سرقت گوشی می‌روند.

در هر حال شهردار لندن و نیروهای امنیتی این شهر، در حال تلاشند تا راه‌حلی مناسب برای جلوگیری از سرقت گوشی‌های موبایل پیدا کنند. هر چند این خبر به طور مستقیم تاثیری بر زندگی ما ندارد اما این تلاش‌ها می‌تواند در نهایت به توسعه راه‌حل‌هایی توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند منجر شود که ریسک سرقت موبایل را در تمام جهان کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آمار سرقت در لندن از هر ۶ دقیقه یک گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.