در اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه‌ قضائیه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری دولتی «مهر»؛ اولین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲ فرزند حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه‌ قضاییه امروز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه برگزار شد.

این دادگاه به ریاست قاضی فرخ‌نیا به اتهامات ۲۳ تن از متهمان این پرونده از جمله دو تن از فرزندان معاون اول قوه‌قضاییه که در تیرماه امسال، به اتهام تشکیل شبکهٔ اعمال نفوذ و پول‌شویی در پرونده‌های کلان اقتصادی دستگیر شده بودند، رسیدگی می کند.

1401033111264983725556084

در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمان را تشریح کرد.

به گفته نماینده دادستان، متهمان مجموعه‌ای را برای اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های کلان اقتصادی تشکیل داده‌اند و با سوء‌استفاده از افراد صاحب منصب، وجوهی دریافت می‌کردند.

حلقه اصلی این مجموعه «الف -م»، «م-م» و «ح-ی» هستند که علاوه بر آن‌ها، افراد دیگری مانند امین اموال نامشروع، حسابدار، صراف پوششی و… تحت هدایت و مدیریت این سه نفر در این شبکه به انجام افعال مجرمانه پرداخته اند.

این مجموعه با تشکیل یک دفتر غیرقانونی، وجوهی را به منظور جلب رای مورد نظر متهمین در دادگاه، دریافت می‌کردند.

در واقع این چندین نفر پرونده‌های کلان اقتصادی را از طریق عوامل جذب شده شناسایی و با ارتباط گیری با طرفین پرونده به آن‌ها وعده گرفتن رای مد نظر به صورت تضمینی در قبال اخذ وجوه کلان را می‌دادند که مبالغ درخواست شده به صورت ارز، سکه، خودرو و… و از طریق معرفی چند حساب از متهمین دریافت شده است.

بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب‌های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب‌ها در پروژه‌های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل‌های لوکس به کار گرفته شده است. در این پرونده سوء استفاده فرزندان معاون اول قوه قضائیه از نام پدرشان واضح است.

نماینده دادستان در ادامه به حلقه بعدی متهمان و نقش هر یک در فرایند اقدامات مجرمانه مجموعه مذکور اشاره کرد.

به گفته نماینده دادستان، اوج فعالیت‌های این مجموعه در ۴ سال گذشته مربوط به دو پرونده تخلیه ورزشگاه شهدای قیطریه و ابر بدهکار بانکی به نام رستمی صفا بوده است.

مجموعه شکل گرفته، تنها در پرونده رستمی صفا حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه ماخوذه در فرایند پولشویی، تبدیل به املاک، خودرو‌های لوکس، ویلا و… شده است.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.