دردناک‌ ترین مرگ‌ های دنیا ؛ کدام روش مردن از نظر علمی رنج‌آورتر است؟

deathbygetty 6453f5f12318e90d1ac22d85

ممکن است پیش از این هم به این موضوع فکر کرده باشید؛ مرگ بر اثر برق گرفتگی فوق‌العاده دردناک است. این مورد بر اساس مشاهده زندانیانی که بر روی صندلی برقی کشته می‌شوند، مستند شده‌است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجازات اعدام (Death Penalty Information Center) مرگ با برق گرفتگی بسیار وحشتناک است. ولتاژ برقی که از بدن عبور می‌کند اغلب باعث گرفتگی شدید ماهیچه‌ها و سپس منجر به شکستن استخوان‌ها می‌شود. بافت‌ بدن به‌طور دردناکی متورم می‌شود و رنگ پوست به سمت قرمز روشن متمایل می‌شود و اغلب با بیشتر شدن تورم، ترک می‌خورد. علاوه بر این، کره چشم از حدقه بیرون می‌زند و انسان به معنای واقعی کلمه آتش می‌گیرد. در سال ۱۹۹۷ در فلوریدا، بدن مردی که به صورت اتفاقی دچار برق گرفتگی شده بود، از درون آتش گرفت و شعله‌های آتش از سرش خارج شدند.

برای تجربه عذاب ناشی از برق گرفتگی نیازی به اعدام حرفه‌ای بر روی صندلی مرگ نیست. یکی از بازماندگان یک برق گرفتگی تصادفی از دردی که تجربه کرده‌است، به عنوان «دردی طاقت فرسا» یاد می‌کند که به داروهای بسیار قوی برای تسکین نیاز داشته‌است. بسیاری از افراد پس از برق گرفتگی دچار درد بسیار شدید در قفسه سینه و آسیب‌های جدی قلبی می‌شوند. به عنوان نکته پایانی، برق گرفتگی چه توسط دولت و چه توسط مادر طبیعت، در هر صورت می‌تواند راهی بسیار دردناک برای مردن باشد.

قرارگیری در معرض ماده تری‌فلورید‌ کلر

اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که آیا کائنات از انسان متنفر است و با ما مشکل شخصی دارد، وجود ماده‌ای مثل‌ تری‌فلورید‌ کلر (ClF3) به سادگی این مسئله را ثابت می‌کند. قدمت تری‌فلورید کلر به سال ۱۹۳۹ باز می‌گردد، زمانی که دانشمندان در جست‌وجوی ماده‌ای بودند که به اندازه فلورید واکنش‌پذیر، اما با قابلیت ذخیره بالاتر و نگه‌داری آسان‌تری باشد. و ClF3 مطمئناً یک مایع واکنش‌پذیر است، آنقدر واکنش‌پذیر که تقریباً هر چیزی را با کمترین سطح تماس به آتش می‌کشد.

نویسنده جان دروری کلارک، در یکی از کتاب‌هایش خاطره زمانی را بازگو می‌کند که یک استوانه فلزی ClF3 باز شد و مقدار زیادی از مواد درون استوانه بر کف زمین ریخت. او نوشته‌است:

قرار گرفتن در معرض ClF3 به سادگی یکی از دردناک‌ترین و وحشتناک‌ترین راه‌های مردن است. حتی خفیف‌ترین تماس هم دردی شدید در پی دارد. تماس بیشتر باعث ایجاد نکروز دردناک یا “بافت مردگی” به همراه دردی بسیار شدید می‌شود.

این حجم از درد زمانی معنا پیدا می‌کند که بدانید این ماده دقیقا چه بر سر بدن انسان می‌آورد. این ماده استخوان‌ها را به ژلاتین و انگشت‌ها را از حالت عادی به خرده‌های گرد کوچک تبدیل می‌کند. چندین دهه است که استفاده از تری‌فلورید کلر در سراسر جهان ممنوع اعلام شده‌ است.

مرگ بر اثر سوختگی: عذاب مجسم

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.