داشتن درآمد ناکافی در ۳۰ سالگی، ریسک ابتلا به اختلالات روانی را در میانسالی افزایش می‌دهد

young man empty wallet 64039021284ad9984d3545c2

یکی از قدیمی‌ترین بحث‌هایی که همیشه بین مردم مطرح بوده این است که آیا با پول می‌توان خوشبختی را خرید یا نه؟ به گزارش فوربز، براساس مطالعه‌ای که اخیرا در مجله‌ی اپیدمیواوژی و سلامت جامعه منتشر شد، محققان دریافته‌اند که میزان درآمد قابل‌تصرف افراد در سن ۳۰ سالگی می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به اختلال روانی در مراحل بعدی زندگی و حتی تا ۲۲ سال بعد در ارتباط باشد.

درآمد مازاد که معیار مستقیم‌تری از منابع مادی موجود در سطح فردی و خانوار به‌شمار می‌رود، در مطالعات قبلی محققان کمتر مورداستفاده قرار گرفته است؛ زیرا اغلب به اندازه‌ی معیارهای موقعیت اجتماعی‌اقتصادی در دسترس محققان قرار ندارد. این موضوع، نکته‌ی بسیار مهمی است که محققان در مقاله‌ی خود به آن اشاره کرده‌اند.

تیم پژوهشی از داده‌های مربوط به ثبت‌نام برای مراقبت‌های بهداشتی فنلاند و ثبت غیبت بیماری (SAR) موسسه‌ی بیمه‌ی اجتماعی این کشور در تحقیق خود استفاده کرده است. داده‌های فوق برای بررسی ارتباط بین موقعیت اجتماعی‌اقتصادی افراد در ۳۰ سالگی و خطر ابتلای آن‌ها به بیماری‌های روانی رایج مانند سوء‌مصرف مواد، طیف اسکیزوفرنی، اختلالات خلقی و اضطراب مورد استفاده قرار گرفتند. این مطالعه، شامل داده‌های ۱٫۲ میلیون نفر از متولدین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۶ بود که در تولد ۳۰ سالگی خود در فنلاند زندگی می‌کردند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه، بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ توسط محققان موردبررسی قرار گرفتند. در این بازه‌ی زمانی، ۲۶٫۱ درصد از این افراد به انواع اختلال روانی مبتلا شدند. محققان حتی پس از درنظرگرفتن ویژگی‌های خانوادگی هر یک از شرکت‌کنندگان و بررسی سابقه‌ی بیماری‌های روانی در آن‌ها، باز هم به این نتیجه رسیدند که داشتن موقعیت اجتماعی‌اقتصادی پایین‌تر در سن ۳۰ سالگی با افزایش خطر ابتلا به یک اختلال روانی در آینده مرتبط است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.