خروج ۵۰۰ برند از بازار گوشی های هوشمند

همه ما کم‌و‌بیش در مورد خروج برند های بزرگ گوشی هوشمند اندرویدی مانند مانند بلک‌بری و الجی از بازار در سال‌های اخیر می‌دانیم. اما یک شرکت تحقیقاتی اکنون فاش کرده است که تقریباً ۵۰۰ برند در هفت سال گذشته از تجارت تلفن‌های هوشمند خارج شده‌اند.

تحقیقات موسسه کانترپوینت (Counterpoint) نشان داد که در سال جاری تقریباً ۲۵۰ برند در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارند. این آمار نسبت به ۷۰۰ برند سال ۲۰۱۷ به طرز چشمگیری کاهش یافته است. این شرکت اضافه کرد که تعداد برندهای جهانی بازار مذکور همیشه بالای ۳۰ بوده است.

کانترپوینت به‌طور خاص به برندهایی مثل Micromax، Intex و Karbonn در هند، Xtouch و Injoo در خاورمیانه و آفریقا، Coolpad، میزو، Meitu و Gionee در چین، NEC و Kyocera در ژاپن و در اخر الجی در کره‌ جنوبی اشاره کرد.

چرا برندهای کوچکتر همیشه بیشتر تحت تأثیر چالش‌ها قرار می‌گیرند؟

شایان ذکر است که برخی از مارک‌های فهرست‌شده در سطح جهانی در دسترس بودند. مثلاً LG و Kyocera توسط یک برند بزرگتر (Meizu و Meitu) خریداری شدند. با این وجود، واضح به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های کوچک‌تر بار سنگین تعطیلی‌ را متحمل شده‌اند.

خروج 500 برند از بازار گوشی های هوشمند

برندهای کوچکتر معمولاً دارای منابع کمتری هستند و نمی‌توانند با برندهای بزرگتر در مقابله با چالش‌های مختلف، مانند رقابت در بازار، تولید و ارائه محصولات جدید و پیشرفته، تبلیغات و بازاریابی، قیمت پایین و سودآوری، به راحتی رقابت کنند.

علاوه بر این، برندهای کوچکتر نسبت به برندهای بزرگتر کمتر از شبکه توزیع و فروش قدرتمندی برخوردارند. همین امر باعث می‌شود که آنها در دسترسی به مشتریان جدید و گسترش بازار محدود شوند. به همین دلیل، برندهای کوچکتر باید برای بقای خود در بازار، از نوآوری، افزایش کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان، استفاده کنند.

کانترپوینت نیز تعدادی از دلایل اصلی خروج برند های کوچک گوشی هوشمند از بازار را ذکر کرد. این دلایل شامل رشد پایگاه کاربر، چرخه‌های جایگزین طولانی‌تر، بازار بازسازی‌شده روبه‌رشد، چالش‌های زنجیره تامین، موانع اقتصادی (از جمله همه‌گیری)، انتقال فناوری (مانند ۴G به ۵G) و مقیاس عظیم تولیدکنندگان بزرگ بود.

این شرکت تحقیقاتی اعلام کرد که انتظار دارد تعداد برندهای فعال از حالا نیز کمتر شود، اما نسبت به آینده تولیدکنندگان کوچکتر امیدوار است. کانترپوینت توضیح می‌دهد برندهایی که بر روی یک جایگاه خاص تمرکز می‌کنند، ممکن است با فروش این دستگاه‌ها با قیمت بالاتر، بتوانند زنده بمانند. برخی از نمونه‌های ذکر‌شده عبارتند از Fairphone، Doro و Sonim.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.