خبر خوش برای گیمرها؛ بازی‌های ویندوزی به‌زودی با کیفیت بهتر روی مک اجرا می‌شوند

game on macbook 647b01bc571ccb0586e9ec41

CrossOver پلتفرم محبوبی محسوب می‌شود که برای لینوکس، macOS و ChromeOS دردسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های ویندوزی را با روشی مثل برنامه‌های بومی اجرا کنند. این هفته CodeWeavers (شرکت سازنده‌ی CrossOver) اعلام کرد پلتفرمش به‌زودی از DirectX 12 مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد که برای گیمرها خبر بسیار خوبی به حساب می‌آید.

DirectX درواقع API موجود در کامپیوترهای ویندوزی و کنسول ایکس‌باکس است که مثل Metal API اپل، وظیفه‌ی رندر گرافیکی را بر عهده دارد. DirectX 12 جدیدترین نسخه‌ی این پلتفرم است و پیشرفت‌های زیادی برای گیمرها به‌ ارمغان می‌آورد که ازجمله می‌توان به اجازه دادن به برنامه‌ها برای دسترسی همزمان به هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی اشاره کرد؛‌ قابلیتی که به عملکرد بهتر بازی‌ها کمک می‌کند و از طرف دیگر کیفیت گرافیکی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

CrossOver درحال‌حاضر فقط با DirectX 11 و نسخه‌های قبلی این API کار می‌کند. اضافه شدن پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۲ در CrossOver به بهبود عملکرد بازی‌های ویندوزی روی مک کمک می‌کند.

به‌نوشته‌ی ۹to5Mac، پشتیبانی از بازی‌های DirecX 12 براساس عنوان‌های مختلف اضافه خواهد شد؛ زیرا فناوری مذکور بسیار پیچیده است و می‌تواند پُر از باگ باشد. بدین‌ترتیب CodeWeavers می‌خواهد اطمینان حاصل کند کاربران با هیچ مشکلی مواجه نشوند. اولین‌ بازی‌ای که از DirectX 12 با CrossOver پشتیبانی می‌کند Diablo II Resurrected خواهد بود؛ اما انتظار داریم پشتیبانی از عناوین محبوب‌ دیگر نیز در آینده به این پلتفرم اضافه شود.

اولین نسخه‌ی آزمایشی CrossOver 23 با پشتیبانی از DirectX 12 تابستان سال جاری منتشر می‌شود. گفتنی است کاربران CrossOver از سال ۲۰۲۰ می‌توانند بازی‌های ویندوزی را به‌صورت بومی روی مک‌های مجهز به تراشه‌های اختصاص اپل اجرا کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.