حمایت پارک گلستان از فناوران کشاورزی استان

برای اولین بار در استان گلستان رویدادی به منظور معرفی فناوران حوزه‌های تخصصی کشاورزی به تعاونی‌های تولید، روستایی و کشاورزی با حمایت پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.
به گزارش سیناپرس به نقل از پارک علم و فناوری گلستان، این رویداد بک روزه با هدف نفوذ و ترویج دانش و فناوری در عرصه تولید با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های تولید، روستایی و کشاورزی با مشارکت و حمایت سه مجموعه پارک علم و فناوری گلستان، مدیریت تعاون روستایی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

در این رویداد که به منظور شبکه‌سازی و اتصال دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان استانی به تعاونی‌های تولید، روستایی و کشاورزی گلستان برگزار شد، تعداد ۲۰ شرکت‌ دانش‌بنیان و فناور کشاورزی استان به ارائه فناوری‌ها و دستاوردهای خود در ۵ گروه تولیدی، روستایی، مرغداران، دامداران و زنبورداران پرداختند.

حامد پاک‌نژاد رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان این‌که همواره از ایده‌ها و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان حوزه کشاورزی حمایت خواهیم کرد، بیان داشت: پارک علم و فناوری گلستان این موضوع را جزو خط مشی‌های خود قرار داده است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را نیز در زمینه حمایت از ایده‌های حوزه کشاورزی طراحی کرده است.

پاک‌نژاد با اشاره به سخنرانی‌های متعدد مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی تاکید دارند و مجموعه پارک گلستان نیز همسو با منویات مقام معظم رهبری و قانون جامع و کامل «جهش تولید دانش‌بنیان» که همه دستگاه‌های اجرایی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ملزم کرده است، گام بر می‌دارد.

گفتنی است، در پایان این رویداد، یک قرارداد همکاری فناورانه بین شرکت «پویا فناوران زیستی توسکا» ارائه دهنده خدمات تخصصی کشاورزی و تولیدکننده اسپان قارچ‌های خوراکی و دارویی(عضو مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری گلستان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان) با شرکت تعاونی «تولید روستایی صحرای سبز کرند» منعقد شد.

همچنین، در حاشیه این رویداد، با برپایی نمایشگاهی، آخرین دستاوردها و محصولات دانش‌بنیان و فناورانه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشاورزی در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.

نوشته حمایت پارک گلستان از فناوران کشاورزی استان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.