بازدید یک فرمانده سپاه از پارک علم و فناوری قم

فرمانده سپاه امام علیّ‌بن‌ابیطالب‌(ع) از پارک علم و فناوری استان قم بازدید کرد و گفت: پیشرفت‌های امروز نتیجه استفاده از دانش‌بنیان‌هاست.
به گزارش سیناپرس، سردار موحد در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند العلم سلطان، یعنی علم قدرت ایجاد می‌کند به همین دلیل اولین بحثی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح فرمودند راجع مباحث علمی و دانشی است.

وی افزود: نتیجه اینکه می‌بینیم اگرچه بیشترین حجم تحریم‌ها متوجه حوزه‌های نظامی است اما چون از ظرفیت جوان‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم موفق بودیم که پهپادهای نظامی و ماهواره‌ بر قائم نمونه بارز آن است.

سردار موحد مشکلات امروز کشور در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ناشی از غفلت نهادهای متولی در استفاده از هم‌افزایی ظرفیت‌ها در حوزه فناوری در علوم انسانی دانست و گفت: به نظر من برای استفاده از ظرفیت واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان برای حل این مشکلات باید با محوریت استانداری یک قرارگاه ویژه راه‌اندازی و مسئولیت دبیرخانه آن نیز به پارک علم و فناوری واگذار شود.

فرمانده سپاه امام علیّ‌بن‌ابیطالب‌(علیه‌السلام) با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط پارک علم و فناوری و زیرمجموعه‌های سپاه استان گفت: اگر پارک علم و فناوری راوی علم و پیشرفت داشته باشد می‌توان در جمع بسیجیان اعم‌ از دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، اساتید و مهندسان به تبیین ظرفیت‌ها و دستاوردهای استانی و ملی در حوزه‌های فناوری و نوآوری بپردازد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن این‌که با توجه به ارتباط خوبی که بسیج مهندسین سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با صنایع استان دارند می‌شود از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات و رفع نیازهای آن‌ها استفاده کرد.

مدل تسهیل‌گری دولت در پارک‌های علم و فناوری موفق بوده است

خیراله رهسپارفرد نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اظهار داشت: برای حمایت بهتر از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مدل حکمرانی ما باید از تصدی‌گری به تسهیل‌گری تغییر پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری قم تصریح کرد: برای تحقق این موضوع دولت باید از یک‌سو با ریل‌گذاری، فضای هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم آورد و از سوی دیگر بر آموزش، مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد و نیروی انسانی متخصص متمرکز شود. وی بیان کرد: در چرخه ارتباط صنعت با دانشگاه، پارک‌های علم و فناوری در توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وارد شده به کسب و کارهای دانش‌بنیان به شکل قابل ملاحظه‌ای نقش‌آفرینی دارند.

رهسپار فرد گفت: بر این اساس باید پارک‌های علم و فناوری را حلقه میانی بخش خصوصی و حاکمیت دانست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد الگوی تسهیل‌گری در حکمرانی در پارک‌ها نتیجه داده است و با تقویت بیشتر آن می‌توان منویات مقام معظم رهبری در توسعه حمایت‌ها از دانش‌بنیان‌ها را محقق کرد.

گفتنی است، فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) در این بازدید با فعالیت و دستاوردهای واحدهای فناور ایتا، ارزپلاس، معنا مسیر عصر نوین انقلاب و موسسه آرمان از نزدیک آشنا شدند.

نوشته بازدید یک فرمانده سپاه از پارک علم و فناوری قم اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.