حضور رونالدو و اینفانتینو در مراسم رونمایی از اولین جام جهانی ورزش‌های الکترونیک

حضور رونالدو و اینفانتینو در مراسم رونمایی از اولین جام جهانی ورزش‌های الکترونیک

عربستان سعودی میزبان سالانه جام جهانی ورزش‌های ورزشی خواهد بود که تابستان ۲۰۲۴ اولین دوره آن برگزار می‌شود و قرار است «مرزهای صنعت ورزش الکترونیک» را جابجا کند. پس از رویداد ۳۰ میلیون دلاری Gamers8 طی تابستان گذشته، تصمیم به برگزاری چنین رویدادی گرفته شده است.

<!–

–>

برگزاری جام جهانی ای-اسپرت در جریان «کنفرانس بین‌المللی ورزش» اعلام عمومی شد؛ کنفرانسی که در ریاض با مشارکت فدراسیون ای-اسپرت عربستان و وزارت ورزش این کشور برپا شده بود. این خبر فقط دو ماه پس از پایان رویداد Gamers8 اعلام شده است. رویداد تابستان گذشته در حالی برگزار شد که جایزه ۳۰ میلیون دلاری در ۱۰ عنوان مختلف ورزشی از جمله فورتنایت، راکت لیگ، دوتا ۲، پابجی، شبیه‌ساز خودرو رنن‌اسپرت و Rainbow Six Siege را شامل می‌شد. هر دو رویداد توسط کریستیانو رونالدو و جیانی اینفانتینو (ریاست فیفا) هم تبلیغ شده است. برگزاری جام جهانی ورزش‌های الکترونیک را می‌توان در برنامه ابتکار ملی گسترده‌تری دانست که به عنوان چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور شناخته می‌شود، طرحی تحول‌آفرین برای تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان سعودی.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی WWE 2K23لطفا همین مسیر را ادامه بده!
بررسی بازی WWE 2K23بررسی بازی WWE 2K23

جام جهانی ورزش های الکترونیکجام جهانی ورزش های الکترونیک

این جام قرار است جایگزین Gamers8 شود که تا به امروز فقط دو دوره از آن برگزار شده، اما به سرعت رشد کرده است و به عنوان یکی از ارزشمندترین رویدادهای الکترونیکی در دنیا شناخته می‌شود. با این وجود بسیاری از شخصیت‌ها و کارشناسان صنعت ورزش‌های الکترونیک مشکلات و نگرانی‌هایی را در رابطه با پرش عمیق عربستان سعودی در دل این حوزه اعلام کرده‌اند، اما هیچ شکی در جذابیت رویدادهای اخیرا برگزار شده توسط آنها وجود ندارد.

با درنظر گرفتن حجم زیادی از زیرساخت‌های نسل جدید و میلیاردها دلار پول در جیب‌های آن، اکوسیستم ورزش‌های الکترونیکی در عربستان سعودی از نظر محبوبیت و ارزش به شدت در حال رشد است. این مورد توسط نخست وزیر کشور و برخی از مهاجران در این صنعت حمایت می‌شود. اما از سوی دیگر برخی صاحب‌نظران در ماه‌های اخیر اصطلاح «شستشوی ورزشی» را مطرح کرده‌اند. ادعایی که براساس آن عربستان سعودی تلاش می‌کند تا به صنعت ورزش‌های الکترونیکی پول سرازیر کند تا به سرعت تصویر عمومی جهان درباره این کشور را تغییر دهد.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Creed III | ناک اوت بدون راکیبوکس با چاشنی انیمه
نقد فیلم Creed III | ناک اوت بدون راکینقد فیلم Creed III | ناک اوت بدون راکی

در هفته‌های اخیر، همکاری‌های بی‌شماری بین فدراسیون ورزش‌های عربستان سعودی و سایر سازمان‌ها در سراسر جهان اعلام شده است. اخیرا نیز این سازمان همکاری با British Esports را اعلام کرد، حرکتی که توجه محافل مرتبط را در سراسر جهان برانگیخت، به ویژه وقتی این نکته را درنظر داشته باشیم که بریتیش ای‌اسپرت حمایت آشکاری از زنان و گروه‌های اقلیت در جریان بازی‌های مختلف داشته است. طبق گزارش‌ها، جام جهانی ورزش‌های ورزشی در ریاض با «مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌ها و رویدادها» همراه خواهد بود. رقابت‌ها به عنوان تورنمنت سرپوشیده خواهد بود تا در زمانی که گرما معمولا گردشگران را به اقلیم‌های خنک‌تر سرازیر می‌کند نیز بازدید بیشتری از این کشور انجام شود. جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی دارای بزرگترین جایزه در تاریخ ورزش‌های الکترونیکی خواهد بود به این معنی که حداقل ۵۰ میلیون دلار خرج این رویداد خواهد شد.

esport world cupesport world cup

این رویداد توسط بنیاد جام جهانی ای‌-اسپورت اداره می‌شود، سازمان غیرانتفاعی جدیدی که توسط دولت آنها تاسیس شده و ادعا می‌کنند که قرار است همکاری بین ذینفعان ورزش‌های الکترونیکی را هدایت کند و پایداری این بخش از صنعت گیم را افزایش ‌دهد. سازمان‌دهندگان رویداد در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که جام جهانی Esports جایگزین فستیوال فعلی ۴۵ میلیون دلاری فدراسیون ورزش‌های ورزشی عربستان سعودی در ریاض خواهد شد. عناوینی که قرار است گنجانده شوند اعلام نشده، اما فعلا به این نکته اشاره شد که محبوب‌ترین بازی‌های جهان در تمام ژانرهای کلیدی حاضر خواهند بود. درنظر داشته باشید که این کشور به دلیل سابقه حقوق بشری در موضوعاتی همچون حقوق زنان و سرکوب مخالفان مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا از بازیکنان، کارکنان و سایر افرادی که در رویدادهای ورزشی شرکت می‌کنند، محافظتی درنظر گرفته خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید:


مطلب پیشنهادی:راهنمای کسب درآمد از طریق بازیهم بازی کنید، هم پول دربیارید!
راهنمای کسب درآمد از طریق بازیراهنمای کسب درآمد از طریق بازی


ویجی‌لاگ پلاس:‌ عملکرد عالی اسپایدرمن ۲ و سوپر ماریو واندر

کمتر از ۱٪ مشترکین نتفلیکس روی این پلتفرم به صورت روزانه بازی می‌کنند - ویجیاتوکمتر از ۱٪ مشترکین نتفلیکس روی این پلتفرم به صورت روزانه بازی می‌کنند - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.