حذف برنامه و اکانت‌های اسنپ، تپسی، سروش، آی گپ و بله از گوگل پلی استور

googleplaystore

در ادامه سیاست‌های خصمانه گوگل پلی در مقابل اپلیکیشن‌های ایرانی، این بار شاهد حذف برنامه و اکانت های برنامه‌های اسنپ، تپسی، سروش، آی گپ و بله از گوگل پلی استور هستیم.

به گزارش سخت‌افزارمگ و براساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی دو برنامه سرویس تاکسی آنلاین ایرانی یعنی اسنپ و تپسی در کنار برنامه‌های پیام‌رسان ایرانی بله، آی گپ و سروش از فروشگاه اندرویدی گوگل پلی استور حذف شده‌اند. نکته جالب در این ماجرا این است که گوگل این بار یک قدم جلوتر آمده و جدا از حذف این برنامه، حساب ناشر این برنامه‌ها را نیز در فروشگاه خود مسدود کرده است.

ظاهراً گوگل از روز گذشته اقدام به حذف این برنامه‌ها کرده و این موضوع را از طریق ایمیل به توسعه‌دهندگان آن‌ها اطلاع داده است. حالا دیگر کاربران اندرویدی دیگر امکان نصب و یا آپدیت این برنامه‌ها را از طریق Play Store ندارند.

گوگل شمشیر را از رو می‌بندد!

گوگل در شرایطی اقدام به حذف برنامه‌های ایرانی کرده است که نزدیک به دو ماه است که مسئولین کمیته فیلترینگ ایران نزدیک به ۲ ماه است که بخش بزرگی از سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی استور را فیلتر کرده‌ و عملاً امکان نصب و آپدیت برنامه‌ها از طریق این فروشگاه را از کاربران بدون استفاده از نرم‌افزارهای تغییردهنده IP گرفته است.

در سمت دیگر ماجرا هم گوگل که پیش از آن برنامه روبیکا که سال گذشته آن را از فروشگاه خود حذف کرده بود، نسبت به این برنامه به کاربران هشدار داد و اعلام کرد که این روبیکا قصد جاسوسی از کاربران را دارد. درست پس از این ماجرا بود که فیلترینگ سرویس‌های گوگل در ایران شدت بیشتری گرفت.

حالا باید دید که این بار واکنش مقامات ایرانی به تصمیم گوگل که به نظر می‌رسد احتمالاً به تحریم ربط داشته باشد، چه خواهد بود. آیا باز هم شاهد فیلترینگ و محدودیت‌های بیشتر در اینترنت کشور خواهیم بود یا خیر. در هر صورت آنچه که مسلم است اینست که تحت هر تصمیمی وضعیت اینترنت برای ما بهبود پیدا نخواهد کرد و در خوشبینانه‌ترین حالت باید امیدوار باشیم که محدودیت‌ها از این بیشتر نشود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.