۴ دلیل برای خرید اپل واچ سری ۸ به جای اپل واچ SE

با وجود اینکه در بازار ساعت‌های هوشمند تنوع بسیار بالایی دیده می‌شود و شرکت‌های زیادی وارد این حوزه شده‌اند، ولی اپل همچنان با فاصله‌ی زیادی حرف اول را می‌زند. اپل مدت‌‌ها قبل در کنار سری آیفون ۱۴ از سه ساعت هوشمند به نام‌های اپل واچ اولترا، اپل واچ سری ۸ و اپل واچ SE 2022 رونمایی کرد. مدل اولترا که قیمت بسیار بالایی دارد و مناسب تعداد محدودی از کاربران است و بنابراین سری ۸ و SE 2022 مناسب عموم کاربران محسوب می‌شوند. با توجه به اینکه در حال حاضر در بازار ایران بین این ساعت‌ها اختلاف تقریبا ۵ میلیون تومانی وجود دارد، ولی در کل در این مطلب می‌خواهیم به ۴ مزیت اپل واچ سری ۸ در برابر مدل SE 2022 بپردازیم.

بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر

اندازه‌ی نمایشگر برای کاربران ساعت‌های هوشمند اهمیت بسیار زیادی دارد. با وجود اینکه این ساعت‌ها از نظر اندازه‌ی بدنه تفاوت محسوسی با هم ندارند، اما به لطف بالاتر بودن نسبت نمایشگر به اندازه‌ی بدنه، نمایشگر اپل واچ سری ۸ حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر از مدل SE 2022 محسوب می‌شود.

اپل واچ سری 8

زمانی هم که نمایشگر بزرگ‌تر باشد، راحت‌تر می‌توانید از رابط کاربری بهره ببرید و از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید. همچنین با توجه به حاشیه‌های بسیار باریک اپل واچ سری ۸، این ساعت از نظر ظاهری هم جذاب‌تر است و می‌تواند توجهات بیشتری را جلب کند.

پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن

اپل واچ سری 8

در کنار نمایشگر بزرگ‌تر، اپل واچ سری ۸ قابلیت نمایشگر همیشه روشن را ارائه می‌دهد. این یعنی برای اینکه از ساعت خبردار شوید لازم نیست به نمیاشگر ضربه بزنید یا مچ دست را بچرخانید و فقط با یک نگاه می‌توانید ساعت و نوتیفیکیشن‌های دریافتی را مشاهده کنید. به طور کلی نمایشگر همیشه روشن برای ساعت‌های هوشمند اهمیت زیادی دارد و در صورت عدم وجود این مشخصه، تجربه کاربری چندان مناسبی نخواهید داشت.

سنسور‌های بیشتر

اگرچه اپل واچ SE 2022 از سنسور‌های مختلفی برای سنجش ضربان قلب و تشخیص سقوط بهره می‌برد، ولی اپل واچ سری ۸ در این زمینه حرف بیشتری برای گفتن دارد. در کنار توانایی اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، باید به امکان ثبت نوار قلب هم اشاره کنیم که البته در ایران بهره‌گیری از این قابلیت با چالش‌های متعددی روبرو است و بنابراین بسیاری از کاربران از آن استفاده نمی‌کنند.

Apple Watch 3

اما سنسور اکسیژن خون می‌تواند اطلاعات حیاتی و مهمی را در زمینه‌ی اشباع اکسیژن خون (SpO2) و حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 max) حین انجام فعالیت‌های ورزشی را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین اگر وضعیت سلامتی اهمیت زیادی برای شما دارد، با استفاده از اپل واچ سری ۸ در این زمینه به اطلاعات بیشتری دست پیدا می‌کنید.

شارژ سریع‌تر

Apple Watch 6

در نهایت باید به بالاتر بودن سرعت شارژ اپل واچ سری‌ ۸ اشاره کنیم که با توجه به عمر باتری پایین این ساعت‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور مشخص، باتری اپل واچ سری‌ ۸ در عرض ۴۵ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد می‌رسد و شارژ کامل آن حدود ۷۵ دقیقه طول می‌کشد. برای مقایسه باید بگوییم که برای شارژ ۸۰ درصدی اپل واچ SE 2022 باید ۹۰ دقیقه منتظر بمانید و شارژ کامل آن ۱۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

مشخصات اپل واچ سری ۸ در برابر SE 2022

اپل واچ SE 2022 اپل واچ سری ۸
قیمت پایه ۲۴۹ دلار ۳۹۹ دلار
جنس بدنه آلومینیوم آلومینیوم یا استیل
سایز کیس ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر
صفحه نمایش همیشه روشن ندارد دارد
مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر تا عمق ۵۰ متر
حسگر‌های سلامتی ضربان قلب تشخیص دمای بدن، نوار قلب، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون
قابلیت‌های ایمنی تماس اضطراری، تشخیص سقوط، تشخیص تصادف خودرویی تماس اضطراری، تشخیص سقوط، تشخیص تصادف خودرویی
اتصالات NFC، Wi-Fi، LTE، بلوتوث، GPS NFC، Wi-Fi، LTE، بلوتوث، GPS (L1)
طول عمر باتری ۱۸ ساعت ترکیبی (۳۶ ساعت روی حالت Low Power Mode) ۱۸ ساعت ترکیبی (۳۶ ساعت روی حالت Low Power Mode)

سخن پایانی

واقعیت این است که احتمالا ویژگی‌های اپل واچ SE 2022 برای بسیاری از کاربران کافی است ولی از طرف دیگر افرادی که با اختلاف قیمت این دو ساعت مشکلی ندارند و به دنبال بهره‌گیری از امکانات بیشتری هستند، با خرید اپل واچ سری‌ ۸ با تجربه‌ی کاربری جذاب‌تری روبرو می‌شوند.

Apple Watch 5

در حال حاضر مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری اپل واچ SE 2022 با قیمت حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومان در دیجی‌کالا به فروش می‌رسند. همچنین برای خرید مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری‌ ۸ باید به ترتیب حدود ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید. بنابراین با توجه به این قیمت‌ها، نیازهای که دارید و بودجه‌ی موجود در جیب خود باید دست به انتخاب بزنید.

خرید مدل ۴۰ میلی‌متری اپل واچ SE 2022 از دیجی‌کالا
خرید مدل ۴۴ میلی‌متری اپل واچ SE 2022 از دیجی‌کالا
خرید مدل ۴۱ میلی‌متری اپل واچ سری ۸ از دیجی‌کالا
خرید مدل ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری ۸ از دیجی‌کالا

منبع: MakeUseOf

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link