حجت الاسلام جلالی مطرح کرد؛ فضای مجازی عضوی از خانواده ما حساب می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی تقریباً سبک زندگی ما را شکل می‌دهد و به عنوان یک عضو خانواده ما حساب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینا، گفت: امروز دنیای مجازی به واقعیت تبدیل شده است. در واقع یک کابلی به مرز و فکر مردم وصل شده است و آن تصمیم می‌گیرد و قدرت انتخاب دارد و مطالبش را مرتب القا، تحلیل و تحریک می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز، فضای مجازی به واقعیتی تبدیل شده است که از جنبه‌های زیادی در زندگی ما تأثیر می‌گذارد، گفت: فضای مجازی تقریباً سبک زندگی ما را شکل می‌دهد و به عنوان یک عضو خانواده ما حساب می‌شود. در واقع فضای مجازی از خانواده و سبک زندگی ما جدایی ناپذیر و غیرقابل انکار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این شرایط سواد رسانه‌ای می‌تواند به عنوان یک راهنما، جهت دهنده، پیشران و کمک کنده برای ما عمل کند، گفت: اگر فرد سواد رسانه‌ای داشته باشد می‌تواند در فضای مجازی، خود و جامعه‌اش را مدیریت کند و به جای اینکه ربات‌ها برایش تصمیم بگیرند و انتخاب کنند، خودش انتخاب کننده باشد.

وی افزود: سواد رسانه‌ای به افراد کمک می‌کند تا در دریایی از اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی گم نشوند و مسیر خود را پیدا کنند. می‌توان گفت که مانند علم که چراغی برای انسان است و او را در تاریکی هدایت می‌کند، سواد رسانه‌ای همچنین یک چراغ در دست انسان است که به او کمک می‌کند در فضای پر هرج و مرج مجازی مسیر را پیدا کند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای بسیار تأثیرگذار است، گفت: این همایش‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا افراد با مفاهیم، تکنیک‌ها و مهارت‌های مربوط به سواد رسانه‌ای آشنا شوند. همچنین، این رویدادها امکان ارتباط و تبادل نظر بین افراد و فعالان حوزه سواد رسانه‌ای را فراهم می‌کنند تا از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند. به این ترتیب، همایش‌های سواد رسانه‌ای می‌توانند در افزایش اطلاعات و آگاهی افراد، توسعه مهارت‌های آن‌ها و در نهایت تقویت دانش و آگاهی عمومی جامعه تأثیرگذار باشند.

نوشته حجت الاسلام جلالی مطرح کرد؛
فضای مجازی عضوی از خانواده ما حساب می‌شود
اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.