جادی به ۶ سال زندان محکوم شد – چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟

امیر عماد میرمیرانی با نام مستعار جادی به ۶ سال زندان محکوم شد. این خبری غافل‌گیرکننده و باورنکردنی برای دنیای دیجیتال ایران است. او که فعال حوزه تکنولوژی می‌باشد و مدتی قبل اخبار بازداشت شدن او منتشر شد، اکنون با قید وثیقه آزاد است. هرچند که هنوز دلایل اتهامات مختلفی که به او عنوان داده شده، به‌بیرون درز پیدا نکرده است، اما گمان می‌رود که فاش کردن فعالیت‌ شرکت‌هایی نظیر ابرآروان و سحاب پرداز برای مردم، باعث دستگیری او شده باشد.

چرا جادی به ۶ سال زندان محکوم شد؟

امیرعماد میرمیرانی، برنامه‌نویس و فعال حوزهٔ تکنولوژی‌ و پادکست با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از حکم اولیه شش سال حبس خبر داد. او که با همان حال‌وهوای همیشگی و پرانرژی خود به مقابل دوربین آمده بود، درکمال تاسف از حکم اولیه ناعادلانه دادگاه انقلاب خبر داد. اخبار دستگیری او چندی پیش در فضای مجای منتشر شد و اکنون او در صفحه شخصی خود اطلاعات بیتشری از این موضوع را به اشتراک گذاشت. حکم ۶ سال زندان جادی میرمیرانی توسط خودش تأیید شده است و ظاهرا اتهامات وی اجتماع و تبانی علیه نظام است.

جادی به 6 سال زندان محکوم شد

او در نوشته زیر پست خود نوشت:

حالا که اکانت ظاهرا دوباره فعاله، بذارین یه گزارش سریع‌السیر بدم. اول بگم که ممنون هستم از همه دوستانی که در این دوره پیگیر بودن و کمک کردن؛ بخصوص خانواده. بعد هم لازمه بگم که الان بعد از برگزاری دادگاه اول، با وثیقه بیرون هستم و حکم اول رو هم گرفته‌ام. در کل شش سال حبس دارم که پنج سالش قابل اجرا است ولی خب باید منتظر حکم دادگاه تجدید نظر باشیم که هستیم.

در شرایطی که حتی خارج از کشور رفتن شما هم رنگ و بوی امنیتی به‌خود می‌گیرد و به صلاح مملکت نیست، جای تعجب نیست که افرادی با شغل‌های مختلفی همچون برنامه‌نویس، دکتر، نقشه‌کش ساختمان و حتی کارگر کارخانه‌های مختلف به دلایل امنیتی و صرفا به‌خاطر اعتراض به شرایط کاری خود، در زندان باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.