ثبت بیشترین پتنت تراشه توسط چین در ۲۰۲۲ و پیشی گرفتن از آمریکا

چین در موقعیت کنونی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین توسعه دهنده تراشه در جهان محسوب نمی‌شود اما این کشور قابلیت‌های مناسبی در این زمینه دارد و چینی‌ها در آینده نیز در نظر دارند که صنعت نیمه‌هادی خود را ارتقا دهند، در همین راستا طبق گزارش‌های جدید مشخص شده که چین در سال ۲۰۲۲ پتنت های بیشتری از آمریکا، دیگر کشور مهم صنعت تراشه ثبت کرده است.

بر اساس یک گزارش جدید، چین در سال گذشته به صورت کلی و در سطح یک کشور بیشترین میزان پتنت را ثبت کرده و این میزان بیش تقریباً ۲ برابر ایالات متحده اعلام شده است. به دلیل استفاده گسترده از تراشه‌های کامپیوتری و اهمیت فراوان آن‌ها، قدرت‌های جهانی مانند ایالات متحده آمریکا و چین در حال رقابت برای پیشرفت صنعت تراشه و رقابت موثر در این زمینه هستند و اتحادیه اروپا فعالیت خود در این بخش را نیز افزایش داده است.

در همین رابطه گزارش شده که در سال ۲۰۲۲ به صورت کلی نزدیک به ۶۹,۱۹۰ پتنت ثبت شده که این افزایش قابل توجه ۵۹ درصدی نسبت به سال قبل با ۴۳,۳۸۰ مورد را نشان می‌دهد. این رشد چشمگیر نشان دهنده سرعت پیشرفت این صنعت پیشرفته کامیپوتری است که هم‌اکنون بر تمام جنبه‌های زندگی امروزی تاثیر گذاشته است.

semiconductors1

چین در همین راستا بیش از ۱۸,۲۲۳ درخواست پتنت را ثبت کرده و این تقریباً دو برابر پتنت‌های ثبت شده توسط آمریکا است. بریتانیا نیز با ۱۷۹ حق ثبت اختراع تنها  ۰.۲۶ درصد از این سهم را در اختیار دارد. آمار اعلام شده در سطح کشور‌ها بود، با این حال باید اشاره کرد که در بخش شرکت‌ها، کمپانی تایوانی TSMC بیشترین میزان پتنت را با ۴۷۹۳ مورد ثبت کرده است که نزدیک به ۷ از سهم کلی عنوان شده است. SanDisk با ۵۰ پتنت و IBM با ۴۹ نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.