کاهش بیشتر قیمت کارت گرافیک RX 7900 XT در چین – تا ۱۲ درصد زیر MSRP

طی هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 در بازار ایالات متحده بودیم. اما به تازگی موج کاهش قیمت به بازار چین هم رسیده و کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT در بازار چین با قیمتی زیر MSRP به فروش می‌رسد.

کاهش قیمت RX 7900 XT در چین

شرکت Yeston یکی از شرکای برد AMD در کشور چین است که در حال حاضر کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT را با قیمت ۶۴۹۹ یوآن (تقریباً ۹۳۴ دلار) به فروش می‌رساند، قیمتی که ۹۰۰ یوآن از MSRP رسمی این کارت گرافیک از چین پائین‌تر است. البته برای این برند خاص و این شرکت خاص، اوضاع در ایالات متحده متفاوت بوده و درست همین کارت گرافیکی که در خصوص آن صحبت می‌کنیم، در سایت Newegg با قیمت ۱۱۹۹ دلار – ۳۰۰ دلار بالاتر از MSRP – به فروش می‌رسد.

YESTON RADEON 7900 1 1200x490 1

نکته مهم این است که کاهش قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT در چین، صرفاً منحصر به برند Yeston نیست و دیگر شرکای برد AMD هم دارند قیمت این کارت گرافیک را کاهش می‌دهند. هر دو شرکت XFX و Sapphire کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 XT خود را با قیمت ۶۵۹۹ یوآن می‌فروشند و می‌توان مدل‌هایی از PowerColor، ASRock و Vastarmor هم با قیمت‌هایی زیر ۷۳۹۹ یوآن (MSRP) پیدا کرد. تنها سه شرکت قیمت این کارت را کاهش نداده‌اند: ایسوس، MSI و گیگابایت.

CHINESE PRICES GPU FEB 2023 1200x655 1

بازار چین معمولاً به خاطر مالیات بر ارزش افزوده، قیمت‌های بالاتری نسبت به بازار ایالات متحده دارد. اما از آن‌جا که کارت گرافیک‌ها معمولاً در شرق آسیا تولید می‌شوند، بازار آسیای شرقی و آسیای میانه زودتر به تغییرات قیمتی واکنش نشان می‌دهد. برای مثال خرده‌فروشی‌های چینی، قیمت پردازنده‌های Ryzen 7000 Zen 4 را دو هفته زودتر از بقیه مناطق جهان کاهش دادند.

بد نیست این نکته را ذکر کنیم که در چارت بالا، تمام کارت گرافیک‌ها با قیمتی زیر MSRP عرضه می‌شوند که خبر خوبی برای گیمرهای چین و کشورهای آسیای شرقی است. در هفته‌های آینده نیز تأثیر این موج کاهش قیمت را در بقیه مناطق جهان خواهیم دید. انویدیا و AMD باید تا پایان سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ نسل جدید کارت گرافیک‌های میان‌رده خود را به بازار عرضه کنند و این موج کاهش قیمت، یک جور آماده‌سازی برای آن است.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.