تیگو ۷ پرو مکس وارد ایران شد [+مشخصات و تصاویر]

تیگو ۷ پرو مکس بالاخره وارد کشور شد. گفته شده که شاسی‌بلند جذاب مدیران خودرو جهت انجام تست‌های فنی و آزمایش‌های متعدد دیگر وارد شده است.

تیگو ۷ پرو مکس با هدف انجام تست‌های فنی و آزمایشات دیگر وارد ایران شد. اگرچه این خودرو با نسل قبلی خود تقریباً تفاوت خاصی ندارد، ولی در دو بخش برتری مناسبی حفظ کرده و در ایران نیز تفاوت قیمتی آن با نسل قبلی محسوس است. در ادامه مطلب به مشخصات فنی و ویژگی‌های ایمنی این خودرو می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای لادا به ایران تایید شد

تیگو ۷ پرو مکس وارد ایران شد

خبرها حاکی از آن است که شاسی بلند چینی فونیکس تیگو ۷ پرومکس برای انجام تست‌های لازم وارد بازار ایران شده است. هرچند این خودرو از لحاظ ظاهری تغییرات کمی را نسبت به قبل تجربه کرده، اما اکنون در بخش فنی از پیشرانه و گیربکس جدیدی بهره می‌برد.

تیگو 7 پرو مکس وارد ایران شد

تیگو 7 پرو مکس وارد ایران شد

مشخصات فنی و امکانات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس

در حالی که تیگو ۷ پرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت متوسط مجهز شده بود، شرکت چری برای نسخه پرو مکس مشخصات فنی مشابه فونیکس تیگو ۸ پرو را در نظر گرفته است. در واقع فونیکس تیگو ۷ پرو مکس اکنون از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتار ۲۹۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

تیگو 7 پرو مکس وارد ایران شد

تیگو 7 پرو مکس وارد ایران شد

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط توسط گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته روغنی به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در سری نخست به‌شکل محور محرک جلو و در سری‌های بعدی به‌شکل دو دیفرانسیل یا تمام چرخ محرک AWD روانه بازار ایران خواهد شد.

این خودرو ظرف مدت ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز حدود ۸ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تیگو 7 پرو مکس وارد ایران شد

تیگو 7 پرو مکس وارد ایران شد

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در عقب از سیستم تعلیق مالتی لینک بهره می‌برد و به همین دلیل می‌تواند کیفیت سواری مناسبی را ارائه دهد؛ اما با توجه به بدنه این خودرو و ارتفاع نسبتا زیاد آن، کمی خشک بودن سواری نیز ضروری است. همچنین هندلینگ و پایداری این خودرو نیز در سطح استاندارد و ایمنی قرار دارد. این خودرو در زمان عبور از مسیرهای منحنی‌شکل در سرعت‌های عادی نیز دارای میزان حرکت عرضی بدنه و پایداری مناسبی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تیگو ۷ پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.