توقیف ۴۸ دامنه فروش ابزار DDoS توسط FBI و وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا با همکاری FBI به تازگی ۴۸ دامنه اینترنتی را توقیف کرده و گفته شده ۶ مظنون را به دلیل مشارکت در پلتفرم‌های ارائه سرویس حملات DDoS متهم کرده است. Booter یک پلتفرم آنلاین است که در ازای پرداخت رمزارز به افراد با دانش سایبری پایین اجاره استفاده از قابلیت‌های اجرا حملات DDoS را می‌دهد.

Stresser سرویس دیگر نیز همان قابلیت‌های پیاده‌سازی حملات DDoS را ارائه می‌دهد اما افراد پشت این سرویس ادعا کرده‌اند که این پلتفرم برای آزمایش‌های قانونی و اطمینان از امنیت وب سرورها ساخته شده است.

مامور ویژه FBI در خصوص توقیف ۴۸ دامنه در استشهادنامه ارائه شده برای رسانه‌ها اعلام کرده که برخی از سایت‌ها از عبارت stresser برای تست پایدار بودن شبکه زیرساختی استفاده می‌کنند اما FBI باور دارد که هکرها بدون اجازه قربانیان و بدون در دست داشتن کنترل سیستم قربانی با این ابزار آنلاین به حملات سایبری DDoS غیرقانونی می‌پرداخته‌اند.

توقیف 48 دامنه FBI

برای استفاده از این سرویس‌ها، باید حساب کاربری در سایت ارائه دهنده ایجاد کرد و فروشندگان هزینه استفاده از آن را به رمزارز دریافت می‌کردند. در حالی که تقریبا همه‌ی سایت‌های ارائه دهنده booter و stresser از مشترکین می‌خواهند تا با شرایط استفاده از سرویس و عدم حمله بدون اجازه صاحب سایت یا زیرساخت اینترنتی موافقت کنند، اما طبق گفته FBI این ابزارها در انجمن‌های هک و جرایم آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حتی به نظر می‌رسد در بسیاری از موارد خود صاحبان پلتفرم‌‎های فروش، این ابزارها را در انجمن‌های جرایم سایبری به اشتراک می‌گذارد. در همین راستا وزارت دادگستری آمریکا ۶ نفر که اکثرا هم آمریکایی هستند را به عنوان متهم دستگیر کرده و این افراد از تگزاس، فلوریدا و نیویورک هستند. لیست کامل دامنه‌های توقیف شده توسط FBI از طریق این لینک قابل دسترس است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.