تماشا کنید: S23 اولترا یا آیفون ۱۴ پرو مکس؛ کدامیک در سقوط از ارتفاع مقاوم‌ترند؟

Galaxy S23 Ultra vs. iPhone 14 Pro Max Drop Test

گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر قدرتمندترین پرچمداران بازار و اصلی‌ترین رقبای هم در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند. اما در سقوط از ارتفاع کدامیک از این دو گوشی عملکرد بهتری دارد؛ S23 اولترا یا آیفون ۱۴ پرو مکس؟

افتادن گوشی بدون شک یکی از ناگوارترین اتفاقاتی به حساب می‌آید که ممکن است هر کسی آن را تجربه کند. چرا که در صورت آسیب دیدن نمایشگر، هزینه تعمیر آن به خصوص در گوشی‌های پرچمدار بسیار بالا خواهد بود. از طرف دیگر، جدا از خراش‌های احتمالی بر روی فریم دور گوشی و حتی قاب پشتی ممکن است به قطعاتی مانند دوربین نیز آسیب وارد شود. سامسونگ و اپل هر دو با همکاری شرکت کورنیگ تلاش می‌کنند تا با جدیدترین تکنولوژی‌ها گوشی‌های خود را در برابر این اتفاقات ناگوار محافظت کنند. اما این تلاش تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده است؟

اپل مانند سال قبل‌تر آیفون‌های سری ۱۴ را با پوشش شیلد سرامیکی که البته مقاومتر شده راهی بازار کرده است. سامسونگ هم با گوریلا گلس ویکتوس ۲ پرچمداران خود را در مقام‌ترین حالت ممکن رونمایی کرده است.

  گلکسی اس۲۳ اولترا آیفون ۱۴ پرو مکس
اندازه نمایشگر ۶.۸ اینچ ۶.۷ اینچ
محافظ جلو گوریلا گلس ویکتوس ۲ شیلد سرامیکی
نوع نمایشگر گوشه‌های خمیده گوشه‌های صاف
محافظ پشت گوریلا گلس ویکتوس ۲ شیشه دوال یون
فریم دور آلومینیوم فولاد ضدرنگ
وزن ۲۳۴ گرم ۲۴۰ گرم

گلکسی S23 اولترا در برابر آیفون ۱۴ پرو مکس

برای آنکه ببینیم تکنولوژی استفاده شده در کدام گوشی ساختار قوی‌تری به آن بخشیده به سراغ کانال PhoneBuff رفتیم که در ویدئویی تست سقوط آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی S23 اولترا را به اشتراک گذاشته است.

در مرحله اول دو گوشی از پشت به سمت بلوک سیمانی سقوط خواهند کرد. در مرحله دوم، دو گوشی از لبه به پایین سقوط خواهند کرد و در مرحله سوم از سمت نمایشگر به زمین خواهند افتاد. در مرحله چهارم که Bonus Round نام دارد، بلوک سیمانی برداشته می‌شود و دو گوشی از فاصله بیشتر به سمت زمین سقوط خواهند کرد و عملکرد هر کدام از آنها پس از سقوط مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نهایت امتیاز هر مرحله جمع و برنده نهایی انتخاب خواهد شد.

برای آنکه ببینید کدامیک از دو گوشی برنده این تست سقوط خواهند شد، از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی بالا را تماشا کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.