تماشا کنید: ویدیویی از مدل دستکاری شده کنسول دستی ROG Ally منتشر شد

گروه کانال SlickBoys توانسته‌اند کنسول دستی ROG Ally شرکت «ایسوس» (Asus) را با حافظه LPDDR5X سریع‌تر با ظرفیت دو برابر بیشتر از مدل اصلی دستکاری کنند. این گروه همچنین ویدیویی از طرز اصلاح کنسول دستی مذکور در «یوتیوب» (YouTube) نیز منتشر کرده است.

تغییرات قطعات در محصولات دستی در زمان‌های اخیر به یک هنجار تبدیل شده است، عمدتاً به این دلیل که دستگاه‌های دستی می‌توانند از تغییرات اضافی پیکربندی خود پیشتیبانی کنند. ما قبلاً شاهد دستکاری در ظرفیت ذخیره‌سازی کنسول‌های دستی چون «استیم دک» (Steam Deck) و ROG Ally بودیم که این دستکاری‌ها منجر به افزایش اتلاف گرمای کنسول‌ها شدند. اکنون کانال مودینگ SlickBoy Mods and Repairs ویدیویی مبنی بر افزایش پیکربندی حافظه ذخیره کنسول دستی ROG Ally «ایسوس» به اشتراک گذاشته است.

قبل از اینکه به جزئیات دستکاری کنسول دستی بپردازیم، بهتر است اعلام کنیم انجام چنین کارهایی باعث باطل شدن گارانتی محصول می‌شود و سپس مسئولیت همه‌چیز برعهده مصرف‌کننده خواهد بود. ما به شما توصیه می‌کنیم که وارد حوزه اصلاح و دستکاری محصولات فناوری نشوید، مگر اینکه به دنبال تحقق اهداف آزمایشی خود هستید. همچنین عمل مودینگ یا دستکاری یک فرایند تخصصی است و مصرف‌کننده معمولی توانایی انجام آن را نخواهد داشت.

فرایند اصلاح و دستکاری کنسول دستی ROG Ally؛ مناسب تنها برای افراد متخصص!

فرایند تعویض ماژول‌های حافظه در کنسول ROG Ally ASUS حداقل برای یک متخصص کار دشواری نیست، چون فرایند مذکور در ابتدا شامل خراب کردن دستگاه دستی و سپس لحیم‌کردن ماژول‌های حافظه داخلی با جدا کردن نقاط لحیم‌کاری از طریق تفنگ حرارتی می‌شود. گفتنی است کاربران برای طی کردن این مراحل به دقت زیادی نیاز خواهند داشت، چون در صورتی که تفنگ حرارتی به طور تصادفی به هر قطعه دیگری برخورد کند، باید با دستگاه خود برای همیشه خداحافظی کنند.

دستکاری کنسول ROG Ally

کنسول دستی ASUS ROG Ally در ابتدا با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه LPDDR5 با سرعت ۶۴۰۰ MT/s (K3LKBKB0BM-MGCP) عرضه شد، در حالی که نسخه دستکاری شده از حافظه LPDDR5X با ظرفیت ۳۲ گیگابایت و با سرعت ۷۵۰۰ MT/s (MT/s 7500) بهره می‌برد. این دو برابر شدن ظرفیت حافظه و افزایش ۱۷.۲ درصدی از نظر پهنای باند است که می‌تواند منجر به بروز ویژگی‌های خوب در کنسول شود.

با ایجاد چنین تغییراتی، ما هنوز نمی‌توانیم به طور دقیق اطلاعاتی پیرامون فریم‌ریت و بهبود عملکرد کنسول پس از دستکاری آن ارائه دهیم. با این حال، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دستگاه‌ها می‌توانند از اجزای رده بالاتری نسبت به عرضه‌های موجود خود پشتیبانی کنند؛ بنابراین ما می‌توانیم شاهد حرکت شرکت‌ها به سمت گزینه‌های ارتقای DIY باشیم، مشابه آنچه در لپ‌تاپ‌های امروزی می‌بینیم. شما می‌توانید ویدیو نحوه اصلاح کنسول دستی ROG Ally «ایسوس» را در پایین صفحه تماشا کنید:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.