اپل همچنان دوست دارد مودم ۵G خودش را بسازد

توسط

در
sales-home-network

رئیس تیم تراشه‌‌های اپل همه شایعات پیرامون توقف توسعه تراشه مودم ۵G را رد کرد و گفت این شرکت تصمیم دارد مودم اختصاصی خودش را بسازد.

در سال‌های اخیر، هر سال در مراسم رونمایی از آیفون جدید، منتظر بودم اپل از مودم ۵G ساخت خودش نیز پرده‌برداری کند؛ دقیقا مشابه پردازنده‌های سری M و دیگر تراشه‌هایی که ساخته.

ابتدا گفته شد آیفون‌های ۱۳ با مودم ۵G اختصاصی اپل وارد بازار می‌شوند. بعد این اتفاق برای آیفون‌های ۱۴ شایعه شد و اینک می‌گویند آیفون ۱۵ با مودم ۵G متنی بر امواج میلی‌متری و مصرف بهینه انرژی وارد بازار می‌شود.

ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ اگرچه اپل چند سال پیش بخش توسعه مودم اینتل را خرید و به مجموعه خود اضافه کرد یا تا مرز عدم امضای همکاری با کوالکام برای تامین مودم محصولات‌اش رفت.

فعلا کوپرتینو قرارداد همکاری خود با کوالکام را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرده تا نشان بدهد فلا خبری از مودم اپل نیست.

به گزارش سایت macrumors، مجموع این اتفاق‌ها باعث شدند در بازار شایعه شود که اپل از خیر ساخت مودم ۵G گذشته ولی اینک «جانی سروجی»، رئیس تیم تراشه‌‌های اپل اعلام کرد سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه مودم های ۵G شده و باید نتیجه بدهد.

مودم 5G کوالکام

البته، او اشاره‌ای به مشکلات و موانع پیش روی ساخت تراشه‌های مودم نکرده اما مشخص است مهندسان اپل در ساخت مودم‌های ۵G سفارشی با مشکلات بزرگی روبرو شدند.

مشکلات ساخت مودم ۵G اپل

مسئله اینجا است که اپل می‌خواهد یک تراشه سیستم‌-روی-چیپ (SoC) با مودم ۵G اختصاصی و کاملا متفاوت برای آیفون‌ها و بعدا سایر محصولات خودش بسازد و این کار را سخت می‌کند.

اپل قراردادش با کوالکام را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد ولی برخی از کارشناسان می‌گویند مودم اپل در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ آماده عرضه است.

برخی رسانه‌های می‌گویند مودم های ساخت اپل، مشکلاتی مانند گرمای بیش از حد یا کارایی ضعیف دارند و هنوز اصلا قابل مقایسه با تراشه‌های مودم ۵G کوالکام نیستند.

اپل می‌خواهد اولین بار، از مودم‌های ۵G اختصاصی خودش در گوشی‌های آیفون استفاده کند و سایر محصولات این شرکت از جمله مک بوک ها، آیپدها، اپل واچ و … هنوز با مودم‌های کوالکام عرضه می‌شوند.

گفت‌وگوی «جانی سروجی» با خبرنگاران درباره ساخت تراشه‌ها در اپل، نشان می‌دهد رئیس تیم تراشه‌‌های اپل تمایلی ندارد شکست‌ها و نتیجه بخش نبودن ساخت مودم ۵G در این شرکت را بازگو کند اما همچنان امیدوار هستند بتواند از این سد بزرگ هم عبور کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.