تماشا کنید: تست مقاومت iPad 10 2022 توسط JerryRigEverything

hFKFs9hXeqI HD

زک نلسون در جدیدترین ویدئوی تست مقاومت صفحه یوتیوب خود یعنی JerryRigEverything به سراغ جدیدترین تبلت شرکت اپل یعنی iPad 10 2022 رفته و شکنجه‌های همیشگی خودش را روی این تبلت نگون‌بخت امتحان کرده است. این تبلت به عنوان جدیدترین تبلت اقتصادی شرکت اپل و جایگزینی برای iPad 9 2021 شناخته می‌شود، با این فرق که اختلاف قیمت قابل توجهی با iPad 9 دارد و iPad 9 هنوز توسط اپل تولید و عرضه می‌شود!

ویدیوی تست مقاومت iPad 10 2022

به هر حال، به سراغ تست مقاومت iPad 10 2022 می‌رویم. این تست نیز مانند تمام تست‌های مقاومت JRE پیش می‌رود و با تست مقاومت صفحه در برابر خط‌وخش آغاز می‌شود. صفحه این تبلت در تماس با مواد سطح سختی ۶ خراش‌های سطحی و در تماس با مواد سطح سختی ۷، خراش‌های نسبتاً عمیق برمی‌دارد – یک پوشش محافظ استاندارد با سطح مقاومت استاندارد.

تست بعدی زک، تست مقاومت نمایشگر در برابر شعله است. در خصوص نمایشگر iPad 10 2022 یک نکته جالب وجود دارد؛ نمایشگر این تبلت از نوع لمینت شده نیست. در نمایشگرهای لمینت شده، پوشش شیشه‌ای که ورودی‌های لمسی را دریافت می‌کند با پنل نمایشگر یکپارچه بوده و «لمینت» (ساندویچ) شده است، به همین خاطر هیچ گونه فاصله و فضای خالی بین شیشه و پنل در نمایشگرهای لمینت شده وجود ندارد. اما در آیپد ۱۰ و آیپد ۹، نمایشگر از نوع لمینت شده نیست و بین شیشه بالایی و پنل Retina، چند میلی‌متر فضای خالی – هوا – وجود دارد. به هر حال در تماس با شعله فندک، بعد از حدود ۱۵ ثانیه پیکسل‌های نمایشگر تیره می‌شوند و بعد از مدتی به حالت قبل برمی‌گردند.

نوبت به تست خمش می‌رسد. متأسفانه iPad 10 2022 نتوانست از تست خمش JRE زنده بیرون بیاید و از وسط دو نیم شد. محل شکست شاسی این تبلت از محل پین‌های فلزی کناری بوده که برای اتصال کیبورد مگنتی به تبلت در کناره آن تعبیه شده‌اند.

از آن‌جا که تبلت در تست مقاومت دو نیم شد، زک تصمیم گرفت کالبدشکافی آن را هم در همین ویدئو انجام بدهد. نکته جالب در خصوص اجزای داخلی آیپد ۱۰، وجود فضای خالی زیاد در داخل این تبلت است. شاسی این تبلت با iPad Air مشترک بوده اما فضای خالی داخل این شاسی بسیار زیاد است. علت این مسئله را می‌توان در پشتیبانی آیپد ۱۰ از نسل اول اپل پنسل و نه نسل دوم، عدم پشتیبانی از Magic Keyboard و همچنین غیاب فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe جویا شد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.