سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری در صنعت تراشه و ساخت کارخانه های جدید

به تازگی کمپانی SEMI در آخرین گزارش سه ماهه خود در خصوص پیش بینی کلی در صنعت تراشه سازی و نیمه هادی اذعان کرده که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری در این بخش ۵۰۰ میلیارد دلار بوده که صرف تجهیز و یا ساخت ۸۴ مجتمع تولید تراشه شده و این دربرگیرنده تراشه‌های مورد نیاز در خودرو و محصولات رده بالای پردازش کامپیوتری نیز است.

در همین گزارش عنوان شده که در سال جاری میلادی رکورد تاسیس ۳۳ کارخانه تولید نیمه هادی در جهان زده شده و پروژه ساخت ۲۸ کارخانه دیگر نیز قرار است در ۲۰۲۳ آغاز شود. در همین رابطه Ajit Manocha مدیرعامل SEMI اظهار کرده که آمار جدید نشان دهنده اهمیت فراوان و استراتژیک نیمه هادی و تراشه‌ها برای کشورها است و این محصولات در سراسر جهان در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در گزارش منتشر شده همچنین بر تاکید سرمایه‌گذاری و سیاست‌های تشویقی دولت در گسترش ساخت این کارخانه‌ها و خط تولید تاکید شده و هم چنین چشم‌انداز بلند مدت مناسبی برای رشد صنعت تراشه در کاربری‌های متنوع پیش بینی شده است. ایالات متحده آمریکا با قانون جدید Chips and Science Act مشوق‌های اقتصادی مناسبی فراهم کرده و این قانون در نظر دارد تا دوباره آمریکا را به منطقه پیشرو و ممتاز برای سرمایه‌گذاری در این رابطه تبدیل کند.

گزارش SEMI تراشه

سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه باعث ایجاد زیرساخت‌ها، اکوسیستم و امکانات مصرفی برای شرکت‌ها می‌شود و همین نیز یکی دیگر از نکات مثبت عنوان شده است. در این گزارش همچنین پیش بینی شده که از سال ۲۰۲۱ تا پایان ۲۰۲۳ آمریکا در مجموع تولید ۱۸ تاسیسات جدید در این رابطه را آغاز خواهد کرد. چین دیگر کشور فعال و مهم در این بخش نیز قرار است در آینده از لحاظ امکانات جدید تولید از سایر مناطق جغرافیایی پیشی بگیرد و احداث و راه‌اندازی ۲۰ فناوری و کارخانه جدید را در دستور کار داده است.

در اروپا و خاورمیانه نیز با تصویب قانون تراشه تخمین زده شده که سرمایه‌گذاری در این زمینه به بالاترین حد برسد و ساخت ۱۷ مجتمع تولیدی تا پایان ۲۰۲۳ پیش بینی شده است. کشور تایوان نیز در همین راستا قرار است ساخت ۱۴ تاسیسات جدید را آغاز کند در حالی که برای ژاپن و آسیایی جنوب شرقی ساخت تنها ۶ کارخانه جدید برای هر کدام از این دو منطقه پیش بینی شده است.

کره جنوبی نیز ساخت ۳ کارخانه را در نظر دارد. در همین رابطه آخرین گزارش SEMI World Fab Forecast که در ماه جاری میلادی منتشر شد بیش از ۱۴۷۰ کارخانه و خط تولید تراشه در سراسر جهان را در فهرست خود قرار داد و برخی از آن‌ها نیز قرار است در آینده نزدیک شروع به تولید کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.