تعطیلی گوگل Stadia در روزهای آینده + آپدیت کنترلر برای کار با پلتفرم های دیگر

گوگل به تازگی برنامه‌های خود برای انتشار یک ابزار خودکار را برای کنترلر اختصاصی Stadia اعلام کرده که ارائه آن کنترلر را از طریق بلوتوث قادر به اجرا و پشتیبانی از دیگر پلتفرم‌های گیمینگ نیز می‌کند. این احتمالا بدان معناست که این کنترلر که در حال حاضر فقط بر روی سرویس گیمینگ ابری گوگل Stadia کار می‌کند قادر خواهد بود پس از قطع سرویس و انحلال پلتفرم گیمینگ گوگل همچنان نیز به فعالیت در دیگر پلتفرم‌ها ادامه دهد.

در همین راستا روز گذشته حساب رسمی توییتری Stadia این خبر را اعلام کرد و آن‌ها در این رابطه اظهار کردند که هفته آینده این قابلیت با پشتیبانی از بلوتوث در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال به نظر می‌رسد که این کنترلر قرار نیست به صورت کامل منبع باز باشد و گوگل از فاش کردن جزئیات دقیق‌‎تر نیز تا روزهای آینده و زمان عرضه آپدیت خودداری کرده است.

به نظر می‌رسد سرویس گیمینگ ابری گوگل Stadia آن طور که باید مورد انتظار این شرکت نبوده و خبر تعطیلی ناگهانی آن در ماه‌های گذشته منتشر شده بود و این سرویس قرار است در روزهای آینده یعنی ۱۸ ژانویه از دسترس خارج شود.

کنترلر گوگل Stadia

با بسته شدن این سرویس اما گوگل به مشتریانی که سخت افزار اختصاصی این پلتفرم را خریداری کرده‌اند بازپرداخت مالی انجام داده و گوگل امیدوار است تا بتواند بازپرداخت‌های خریداران را که برای بازی‌ها، سخت‌افزار و هزینه‌های اشتراک مبالغی را پرداخت کرده‌اند به صورت خودکار تا حداکثر ۱۸ ژانویه انجام دهد.

با این حال گوگل به تازگی بازی Worm Game را بر روی این پلتفرم منتشر کرده بود و این یک بازی است که قبل از آغاز به کار سرویس Stadia در سال ۲۰۱۹ نیز در دسترس بود و به نظر می‌رسد که آخرین بازی عرضه شده در این سرویس نیز لقب خواهد گرفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.