ایرباس فناوری پرواز خودران را در هواپیماهای خود آزمایش می‌کند

ایرباس در حال آزمایش فناوری خودران جدیدی است که به گفته‌ این شرکت، امنیت و بهره‌وری پرواز را بهبود می‌بخشد. ایرباس اعلام کرد که فناوری خودران جدید که که به‌نام DragonFly نام‌گذاری شده‌است. این فناوری شامل «انحراف اضطراری خودکار در حالت کروز، فرود خودکار و کمک به هواپیما به هنگام حرکت روی زمین» می‌شود.

این شرکت درحال‌حاضر ویژگی‌های جدید این فناوری پرواز خودران را روی هواپیمای A350-1000 در فرودگاه تولوز-بلاناک که محل آزمایش ایرباس است، بررسی می‌کند. ایرباس آزمایش فناوری خودران را از طریق Airbuds UpNext، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مادر، انجام می‌دهد که فناوری جدید را قبل از عرضه آن به ناوگان گسترده‌تر تأیید می‌کند.

فناوری پرواز خودران ایرباس

ایرباس می‌گوید این فناوری تلاش می‌کند از توانایی حشرات در تشخیص مکان‌های خاص تقلید کند. بنابراین DragonFly نام مناسبی برای آن به‌نظر می‌رسد. هدف اصلی این است که هواپیما بتواند پیش از برخاستن، به‌صورت خودکار روی زمین به حرکت دربیاید و در شرایطی که خدمه‌ پرواز دچار مشکل شده‌اند، حوادث را مدیریت کند و فرود خودکار انجام شود.

ایزابل لاکاز، مسئول این پروژه در بیانیه‌ای گفت: این آزمایش‌ها یکی از چندین گام در تحقیقات روشمند فناوری‌ها برای بهره‌وری بیشتر عملیات و بهبود ایمنی است. سیستم‌های درحال توسعه با الهام از بیومیمیک و طبیعت به همان شیوه‌ای که سنجاقک‌ها توانایی تشخیص نشانه‌ها را دارند، طراحی شده‌اند تا ویژگی‌هایی را در منظره شناسایی کنند که هواپیما را قادر می‌سازد تا به‌طور مستقل محیط اطراف خود را ببیند و ایمن‌تذ مانور دهد.

در طول آزمایش، هواپیمای آزمایشی ایرباس قادر به تشخیص و پاسخ به شرایط خارجی، مانند مناطق پرواز، مناطق خاص و آب و هوا بود. این هواپیما مسیر پرواز جدیدی ایجاد کرد و اطلاعات را به‌طور مستقل به مرکز کنترل ترافیک هوایی و سایر اپراتورهای فرودگاه ارسال کرد.

ایرباس از داده‌های این آزمایش‌ها برای آماده‌سازی نسل بعد الگوریتم‌های مبتنی‌بر بینایی کامپیوتری در هواپیماها استفاده می‌کند. احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تولید هواپیماهای جدیدی خواهیم بود که قابلیت‌های خودکار بسیار بیشتری نسبت‌به گذشته دارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.