تعداد اپلیکیشن های بومی در HarmonyOS به ۴۰۰۰ رسید

هواوی در رابطه با سیستم عامل موبایل HarmonyOS خود اعلامیه قابل توجهی داده است. این شرکت فاش کرد که تعداد اپلیکیشن های HarmonyOS اکنون به نقطه عطف ۴۰۰۰ عدد رسیده و تعداد بیشتری نیز دردست توسعه است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که هواوی آماده انتشار HarmonyOS NEXT است؛ نسخه‌ای ساده از HarmonyOS که منحصراً بر تجربیات اختصاصی HarmonyOS تمرکز دارد.

نسخه فعلی HarmonyOS هواوی برای کار برروی گوشی‌های هوشمند و در عین حال یکپارچه سازی کتابخانه‌های اندروید منبع‌باز برای پشتیبانی از برنامه‌های قدیمی طراحی شده است. این بدان معناست که شما می‌توانید از برنامه‌های اندروید در گوشی‌های هوشمند هواوی نیز استفاده کنید. اما با HarmonyOS NEXT، این شرکت به‌طور کامل پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را کنار می گذارد.

تصمیم برای حذف محوری از اندروید در HarmonyOS NEXT احتمالاً به دلیل قصد هواوی برای تمرکز انحصاری بر توسعه اپلیکیشن های HarmonyOS است. تنها چهار ماه پیش، این شرکت فاش کرد که بیش از ۲۰۰ توسعه‌دهنده کار روی اپلیکیشن‌های HarmonyOS را آغاز کرده‌اند. رقم فعلی افزایش چشمگیر ۲۰ برابری را نشان می دهد که نشان‌دهنده رشد سریع در اکوسیستم است.

تعداد اپلیکیشن های بومی در HarmonyOS به 4000 رسید

کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی ۲۰۲۳ به‌عنوان پلتفرمی برای اعلام این خبر عمل کرد. هواوی هدف خود را مبنی بر تجربه جهانی HarmonyOS در سراسر دستگاه‌های خود برجسته کرده و نوید عملکرد بهبود یافته را داده است. ‌

بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و معماری به سازگاری بهتر منجر می‌شود و از اجرای روان برنامه‌ها و بازی ها اطمینان حاصل می‌کند. در حال حاضر، کتابخانه برنامه HarmonyOS شامل دسته‌هایی مانند سبک زندگی، سفر، امور مالی، رسانه‌های اجتماعی، بهره‌وری، سرگرمی و بازی است.

گسترش اکوسیستم برنامه‌ها برای هواوی بسیار مهم است و ایت سیستم‌عامل موبایل کاملا بومی می تواند موقعیت خود را در چین، جایی که قصد دارد با برتری اندروید رقابت کند، مستحکم کند.

HarmonyOS NEXT در حال حاضر برای آزمایش در دسترس توسعه دهندگان است. ممکن است در کنفرانس HDC 2024 اواخر سال جاری، عرضه گسترده‌ای برای دستگاه‌های تلفن همراه هواوی برای مصرف‌کنندگان انجام شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.